مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس مدل استیشن E63 را در ژنو به‌نمایش گذاشت!

یکی از بزرگترین، فستیوال‌های نمایش محصولات جدید برندهای مطرح جهان در حال برگزاری است. مرسدس نیز در این نمایشگاه حضور دارد و چند محصول را برای معرفی آورده است. خانواده خودروهای سری E، بسیار گسترده بوده و از معروف‌ترین اعضای این خانواده که در ژنو حضور دارند، مدل‌های E63 و E63 S است. این مدل‌ها که به‌صورت آنلاین، ماه گذشته معرفی شده بودند از پیشرانه‌های قدرتمندی برخوردار هستند.

هر ۲ مدل از یک پیشرانه هشت سیلندر توئین توربو ۴ لیتری بهره می‌برند که مدل استاندارد E63 توانایی در احتیار گذاشتن، 563 اسب بخار قدرت و 553 پوند فوت (750 نیوتن متر) گشتاور را دارد. این ارقام در مدل E63 S، به 604 اسب بخار قدرت و 627 پوند فوت (850 نیوتن متر)، تغییر می‌کنند.

Mercedes-AMG-E63-Estate--4

این استیشن قدرتمند، در ۳.۶ ثانیه از شتاب صفر به صد خواهد رسید و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را برای خود ثبت کرده است. E63 S رکورد سریع‌تری دارد و شتاب صفر تا صد آن با یک ثانیه کاهش، ۳.۵ ثانیه خواهد بود. سیستم 4MATIC + یک انتخاب خوب از سوی مرسدس برای این خودروها بوده. 4MATIC + یک سیستم جدید بوده که مخصوص خودروهای چهارچرخ متحرک بنز یا همان AWD‌ها است یکی از دلایل شتاب خیره کننده این خودرو همین سیستم می‌تواند باشد.

Mercedes-AMG-E63-Estate--5

از دیگر پیشرفت‌های کلیدی برای مدل‌های جدید E63، می‌توان به بکارگیری گیربکس نه سرعته SPEEDSHIFT MCT دو کلاچه و سیستم ترمزهای  سرامیک کامپوزیتی و تعلیق بادی سه جداره اشاره کرد. فضای بار این خودروها 640 لیتر بوده که با تا شدن صندلی‌های عقب به 1820 لیتر می‌رسد.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا