مکمل بنزین
گوناگونخبر

هایپر جی‌تی سریع‌ترین خودروی مک‌لارن!

سال گذشته میلادی خودروسازی انگلیسی مک‌لارن درباره تولید خودروی اسپرت هایپر جی‌تی (hyper-GT) سه سرنشینه صحبت کرد. بنا به گفته این خودروساز قرار است ماشین جدید یکی از خودروهای شاخص در فرمول یک باشد. به تازگی مدیرعامل این کمپانی «مایک فلوویت» حرف‌هایی درباره این خودرو زده که نشان می‌دهد با نام رمزی BP23 یکی از سریع‌ترین و قدرتمند‌ترین محصولاتی باشد که تا به حال این کارخانه ساخته است.

هنوز خبری درباره مشخصات فنی و طراحی این خودرو منتشر نشده ولی قرار است تا دو سال دیگر رونمایی شود. تا به امروز تنها ما می‌دانیم که این خودرو پیشرانه هیبریدی دارد و به احتمال زیاد یکی از موتورهای آن تکامل یافته موتورهای هشت سیلندری توربو با گنجایش ۴.۰ لیتری خودروی 720S است.

شایعه شده که خودروی اسپرت هایپر جی‌تی قدرت کمتری از اتومبیل اسپرت P1 دارد ولی صدای موتور آن بیشتر از مدل 720S خواهد بود. همانطوری که از اسم رمزی این خودرو پیداست، این سوپراسپرت جدید مک‌لارن باید عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

mcalren-f1-youdesign-ac-0051

بنا به گزارش Auto Express بدنه این خودرو تمام فیبر کربنی یکدست خواهد بود؛ به دلیل آن که کمپانی مک‌لارن در ساخت بدنه‌های فیبر کربنی برای خودروهایش متبحر و معروف است. به علاوه درب‌های این سوپراسپرت به احتمال زیاد دو جداره خواهند بود که ایمنی و راحتی سرنشینان را فراهم می‌کند.

به گفته مسئولان این کمپانی تنها ۱۰۶ دستگاه از هایپر جی‌تی تولید خواهد شد که جای تعجبی هم از این استراتژی مک‌لارن وجود ندارد. نظر شما درباره خودروهای مک‌لارن چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا