مکمل بنزین
خبر

عملکرد کدام نوع چراغ بهتر است؟ زنون یا LED!

چراغ‌های جلو و عقب خودرو یک نقش کلیدی دارند، این بخش از خودرو باعث می‌شوند تا راننده دید بهتری از اطراف به‌خصوص در تاریکی شب داشته باشد. چراغ‌های زنون علاوه بر ایمنی، روشنایی بیشتر و زیبایی خاص را برای اتومبیل‌ها فراهم می‌کنند. اما آیا واقعا چراغ‌های زنون بهترند و یا چراغ‌های LED دید بهتری را از جاده در شب فراهم می‌کنند؟ به‌تازگی یک آزمایش دقیق برای مشخص شدن این مطلب بر روی ۲ دستگاه پورشه ۹۱۱ انجام شده است. در این آزمایش مشخص می شود که چرا چراغ‌های LED مورد توجه کمپانی‌ها قرار گرفته.

Bugatti-Chiron-2017-800-4a

چراغ‌های LED مزایای بسیار زیادی دارند که خودروسازان پیش از ما به آن دست یافته‌اند. اگرچه در اینجا چراغ‌های جلوی زنون، روشن‌تر و قوی‌تر نسبت به چراغ‌های عادی هستند، اما ساختمان شکل‌گیری چراغ‌های LED کاملاً متفاوت بوده و الکترون‌ها جای گازها را در این چراغ‌ها گرفته‌اند. این چراغ‌ها می‌توانند ابعاد کوچکتری داشته باشند و طول عمر آنها نیز بسیار زیاد است. میزان انرژی مصرفی چراغ‌های ال‌ای‌دی به میزان قابل توجهی کمتر از چراغ‌های زنون است اما هزینه تولید آنها نیز چند برابر لامپ‌های زنون است. بنابراین اگر پول بیشتری دارید، چراغ‌های LED بهترین گزینه خواهند بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا