مکمل بنزین
گوناگونخبر

لامبورگینی هوراکان، خودروی پلیس شد!

با افزایش قدرت خودروها در دنیا، بدون شک نیاز خواهد بود تا خودروهای پلیس نیز بروز باشند تا توانایی تعقیب مجرمان را داشته باشند. بعد از اینکه امارات خودروهای لوکس دنیا را برای ناوگان پلیس خود انتخاب کرد، اینبار ایتالیا نیز هوراکان را به خودروی پلیس خود تبدیل نموده است. روز گذشته مدیر عامل لامبورگینی، یک دستگاه هوراکان ویژه را که برای پلیس آماده شده، در مراسمی به اداره پلیس ایتالیا اهدا کرد. البته ناگفته نباشد که لامبورگینی گالاردو نیز پیش از این در نیروی پلیس ایتالیا بکارگرفته شده بود.

f29b85cc-c28f-4425-903f-c61d431ca2c0

در رنگ‌ آمیزی این لامبورگینی، از پرچم کشور ایتالیا نیز بهره گرفته شده و لاستیک‌های پیرلی PZiro یا رنگ آبی سفارشی برای آن در نظر گرفته شده. در داخل این لامبورگینی از سیستم رادیویی و ارتباط بی‌سیم مدرن استفاده شده و جایگاه ویژه حمل سلاح نیز دارد. کامپیوتر ویژه و متصل به مرکز اطلاعات پلیس،  کپسول اطفا حریق، دوربین ضبط تصاویر در جلو دوربین دنده عقب و … دیگر امکانات خاص این مدل هستند. این هوراکان خاص از پیشرانه مشابه تمام مدل‌های دیگر هوراکان بهره می‌برد. این پیشرانه از نوع ۱۰ سیلندر با حجم ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی است که ۶۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بنابراین هیچ خلافکاری از دست این مدل فرار نخواهد کرد مگر اینکه پای یک سوپراسپرت دیگر در میان باشد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا