مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا اولین قایق هیبریدی ژاپنی را می‌سازد!

خط تولید قایق‌های تویوتا یک قدم جلوتر از رقیبانش عمل کرده و پیش به سوی تولید محصولات سبز قدم برداشته است. این کارخانه قصد دارد به زودی قایق آزمایشی پونام ۲۸ ولتی (PONAM-28V) با پیشرانه هیبریدی را به آب بیاندازد. مردم عادی قادر به خرید این قایق‌ها نخواهند بود ولی این کارخانه سه دستگاه از این قایق‌ها را به شهرداری توکیو برای استفاده کردن تحویل می‌دهد. از مرداد سال آینده به مدت سه سال این قایق‌ها در آب‌های توکیو مسافران و بارهای شهری را جابجا خواهند کرد.

کمپانی تویوتا ادعا کرده که این قایق می‌تواند اولین قایق تفریحی با پیشرانه هیبریدی به شمار برود. داخل این قایق پیشرانه‌ای با سوخت فسیلی دارای گنجایش ۳.۰ لیتر و قدرت ۲۵۶ اسب بخار (معادل ۱۹۱ کیلووات) نصب شده است. به علاوه پیشرانه برقی آن می‌تواند ۴۸ اسب بخار (معادل ۳۶ کیلووات) و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر تولید کند. باتری لیتیوم یونی این قایق حدود ۱۱ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. در نتیجه ناخدای این قایق می‌تواند گاهی اوقات از پیشرانه برقی آن استفاده کند و بدون صدا و آلاینده این وسیله نقلیه را به سمت جلو براند و از آن لذت ببرد.lexus-sport-yacht-concept

شهرداری توکیو به غیر از این قایق‌های جدید، قایق‌های ۲۸ فوتی را در بندر ساحلی این شهر به خدمت گرفته است که به توریست‌ها و شهروندان توکیو تور کانال‌های این شهر را نشان خواهد داد. دو سال دیگر مسابقات پارالمپیک جهانی در توکیو شروع خواهد شد که استفاده از قایق‌های هیبریدی می‌تواند کمکی برای جابجایی توریست‌های این دوره زمانی باشد. بعد از دوره‌های آزمایشی احتمال خریداری و سفارش بیشتر این قایق‌ها از کمپانی تویوتا وجود خواهد داشت و در کنار آن دولت ژاپن گزارشی از بازخورد کارایی این قایق‌ها را منتشر خواهد کرد.toyota-ponam-28v

قایق پونام ۲۸ ولتی یکی از کوچکتریت قایق‌های ساخته شده در خط تولید قایق‌های تویوتا است. پیشرانه این نسخه قایق همانند خودروهای لند کروز پرداو و هیلوکس، چهار سیلندر ۳.۰ لیتری است که برای بخش دریایی قدرت خروجی معادل ۲۵۶ اسب بخار (معادل ۱۹۱ کیلووات) را تولید خواهد کرد. جنس بدنه این قایق از آلومینیوم، فایبرگلس و فیبرکربنی است که در بازار ژاپن قیمت پایه آن معادل ۱۹.۲ میلیون ین (۱۷۲۳۰۰ دلار) خواهد بود. به علاوه این کمپانی دو نسخه بزرگتر از این قایق با نام‌های پونام ۳۱ و پونام ۳۵ را به زودی وارد بازار ژاپن خواهد کرد. آیا شما تجربه راندن یا سوار شدن قایق‌ها یا کشتی‌های ساخت کمپانی تویوتا را دارید؟ ما منتظر شنیدن نظرات و تجربیات شما هستیم.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا