مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌ها

۱۵ روش برای کم کردن هزینه‌های سفر؛ این بار از تجربیات مهمانداران هواپیما!

مهمانداران هواپیما همیشه در حال مسافرت هستند و به شهرها و کشورهای مختلف جهان سفر می‌کنند و با واحد‌های پولی متفاوتی سروکار دارند. این افراد ۲۴ ساعت و ۷ روز هفته پشت سرهم در پرواز نیستند بلکه برای استراحت و تفریح می‌توانند شهرهای مختلف جهان را نیز بگردند. در نتیجه می‌توان گفت این افراد تجربه و مهارت زیادی در سفر کردن دارد و به قول معروف راه و چاه کم‌تر خرج‌ کردن یا بهینه سفر کردن را به خوبی می‌دانند. در این مطلب ما ۱۵ روش کم کردن هزینه سفر را از تجربیات این افراد در اختیار شما قرار می‌دهیم، پس برای آشنایی بیشتر با این ترفندها همراه چرخان باشید.

۱) سه‌شنبه‌ها بهترین روز برای سفر کردن است: بسیاری از مردم عادی به دلیل مشغله‌های کاری آخر و اوایل هفته را برای مسافرت کردن در نظر می‌گیرند و بلیط‌های خود را در این روزها رزرو می‌کنند که شاید باعث می‌شود هزینه بیشتری را بپردازند ولی اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که روز مشخصی برای سفر کردن در نظر ندارید بهتر است سه‌شنبه‌ها را مد نظر قرار دهید زیرا می‌توانید پروازهای بیشتر و ارزان‌‌تری را پیدا کنید.

۲) مسافرت‌های تفریحی خود را در زمان گردشگری قرار ندهید: بسیاری از ما ایرانی‌ها سفرهای خود را در ایام تعطیلات نوروز یا تابستان قرار می‌دهیم، در صورتیکه در این زمان‌های مشخص و تعطیلی به غیر از ترافیک بالا و بالا رفتن قیمت رزرو هتل، خریدها و خوراکیها چیز دیگری نمی‌توانید پیدا کنید. پس بهتر است که مسافرت‌های خود را به زمانی که به اصطلاح زمان توریستی نیست، موکول کنید. در این مواقع می‌توانید هتل‌های خوب با قیمت مناسب هم پیدا کنید و پروازها هم ارزان‌تر هستند.

۳) تصمیم عاقلانه در انتخاب پروازها: بسیاری از ما با دیدن قیمت‌های خیلی ارزان قیمت هواپیمایی‌ها (بعضی از پروازهای اروپایی و آمریکا) وسوسه به خرید آن‌ها می‌شویم و یا برای خرید بلیط سفر خود تا آخرین لحظه منتظر می‌مانیم. اگر تصمیم به مسافرت گرفته‌اید بهتر است زودتر دست به کار شوید و تمام جوانب قبل و بعد از زمان پرواز را در نظر بگیرید.jpg

۴) حتما احتیاجی به رفتن هتل در مسافرت‌ها نیست: گاهی اوقات شما می‌توانید با استفاده از وب‌سایت‌های پیدا کردن مکان مانند Airbnb  یا TripAdvisor مکان‌های بهتر و راحت‌تر و در مرکز شهر با قیمت منصفانه را پیدا کنید. پس بهتر است از قبل از مسافرت جایی را انتخاب کنید که به مقصدهای شما نزدیک‌تر باشد و قیمت منصفانه و تمیز باشد.

۵) چمدان خود را همانند بازنده‌ها ببندید: وقتی به سفر می‌روید همیشه وسایلی را با خود بردارید که اگر آن‌ها را گم کردید یا چمدان شما را دزدیدند ناراحت نشوید. همیشه در سفرهای هوایی احتمال گم شدن چمدان و بعد از آن در شهرهای شلوغ احتمال دزدیده شدن آن وجود دارد. پس لباس‌های نو و جواهرات آلات و وسایل مورد علاقه خود را حتی الامکان با خود همراه نداشته باشید.

۶) همیشه کوله پشتی سبکی را به همراه داشته باشید: در مسافرت‌های هوایی مخصوصا مسیرهایی که باید چندین پرواز عوض کنید بهتر است کوله پشتی خود را سبک نگه دارید و وسایل مورد نیاز خود را تنها در آن قرار دهید. گاهی اوقات بسیاری از ما به غیر از ساک دستی چندین پلاستیک و سه دست لباس روی هم می‌پوشیم تا اینکه پول اضافه بار بدهیم!jpg-2

۷) زیاد روی انتخاب کردن صندلی خود حساس نباشید: گاهی اوقات بسیاری از افراد با پرداخت پول بیشتر در قسمت فرست کلاس یا تجاری جای خود را رزرو می‌کنند. اگر پرواز شما کمتر از دو یا سه ساعت است و جوان هستید بهتر است پول اضافی بابت صندلی پرداخت نکنید.

۸) همیشه ناهار و آب خود را به همراه داشته باشید: شما می‌توانید آجیل و کشمش در مسافرت با خود داشته باشید و غذای مختصری هم به همراه داشته باشید. برای داشتن آب هم بهتر است بطری‌های آلومینیومی یا فلزی را تهیه کرده و بعد از رد شدن از گیت‌های بازرسی آن‌ها را از آب سردکن‌های فرودگاه پر کنید. خرید غذا و آب در فرودگاه بسیار گرانتر از بیرون است.

۹) ساک دستی مناسب خریداری کنید: اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به سفرهای کاری زیادی می‌روید بهتر است به شما پیشنهاد کنیم که ساک یا کوله پشتی تهیه کنید که قسمت‌بندی مناسب داشته باشد تا بتوانید چند روز حتی بدون داشتن چمدان اصلی با آن دوام بیاورید.jpg-3

۱۰) از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید: برای سفر و دیدار شهرهای مختلف بهتر است قبل از سفر از وضع حمل‌ونقل شهری آن باخبر شوید و هنگامی که به مقصد خود رسیدید از اتوبوس، مترو، ترم و … استفاده کنید.jpg-5

۱۱) کوپن‌های تخفیف غذا و فعالیت‌های مختلف را جمع کنید: گاهی اوقات در مجله‌های مسافرت‌های هوایی کوپن‌های تخفیفی می‌بینید که شاید برای شما کارا باشند مانند رستوران‌ها، دوچرخه‌سواری، استخر، کلاس‌های آشپزی و … پس همیشه نگاهی به داخل مجلات توزیع شده در هواپیما بیندازید.

۱۲) رستوران‌های مرکز شهر را از قلم بیندازید: بسیاری از رستوران‌هایی که در مرکز شهر هستند غذای نامناسب را تهیه می‌کنند که از نظر بهداشتی زیاد قابل اطمینان نیستند. بهتر است همیشه مکان‌های سنتی و جاهایی که خود اهالی شهر به آنجا می‌روند را برای تهیه غذای خود در نظر بگیرید.jpg-4

۱۳) خودتان در سفر غذا بپزید: گاهی اوقات بعضی از مهمان‌خانه‌ها و هتل‌ها به مسافران جایی برای پخت و پز افراد در نظر می‌گیرند. بهتر است از بیرون غذای خود را تهیه کرده و در هتل شب شام را خودتان بپزید.

۱۴) همیشه برای وای فای رایگان نهایت استفاده را ببرید: امروزه بسیاری از هتل‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، فرودگاه‌ها و … وای فای رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهند تنها کافی است با سوال کردن از اینترنت محل باخبر شوید و از اینترنت رایگان برای پیدا کردن نقشه و مقصدهای توریستی خود نهایت استفاده را ببرید. پس همیشه به خرید سیم کارت برای استفاده از اینترنت همراه نیازی نیست.jpg-6

۱۵) از تلفن همراه و سیم کارت خود باخبر باشید: گاهی اوقات بهتر است قبل از سفر کردن بدانید که آیا اپراتور شما در مقصدی که می‌خواهید بروید را پشتیبانی می‌کند یا خیر و از تعرفه‌های شبکه همراه خود باخبر شوید. از سوی دیگر اگر می‌خواهید سیم کارت تلفن مقصد را بخرید، آیا گوشی شما سیم کارت جدید را پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ دانستن این اطلاعات می‌تواند در کنترل کردن هزینه‌های سفر به شما کمک کند.

شما چه تجربه‌هایی در مسافرت‌های هوایی خود داشته‌اید؟ ما منتظر شنیدن نظرات و تجربیات شما هستیم.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا