مکمل بنزین
خبر

ویژن E از سوی اشکودا معرفی شد!

اشکودا کانسپت الکتریکی جدید خود را در نمایشگاه شانگهایی به رخ کشید. این کانسپت که کراس‌اووری الکتریکی و کوپه است، طراحی خاص و جذابی دارد. ویزه E از چراغ‌های جلوی LED خاص بهره می‌برد که سرتاسر فضای جلویی خودرو را در بر گرفته. رینگ‌های آلیاژی بزرگ، بدنه عضلانی، سقف شیشه‌ای پانوراما، جلوه‌ای زیبا به این خودرو بخشیده است. این خودرو از لحاظ ابعادی، 4.68 متر طول، 1.92 متر عرض و 2.85 متر ارتفاع دارد. این ابعاد اگر چه یک کراس‌اوور کوچک را نشان می‌دهد اما کابین خلاف این موضوع را ثابت می‌کند. یک کابین ساده اما سرشار از تکنولوژی انتخاب اشکودا بوده است.

Skoda-Vision_E_Concept-2017-2

از لحاظ تکنولوژی فقط کافیست لیست تجهیزات این خودرو را مشاهده کنید. استفاده از دوربین بجای آینه‌های جانبی، سیستم ردیابی چشم برای نظارت راننده، کنترل ضربان قلب راننده و قابلیت رانندگی خودکار از جمله تجهیزات فوق‌العاده این محصول خواهند بود. سیستم رانندگی خودکار ویژن E، توانایی حرکت خودکار در ترافیک‌ها، انجام خودکار سبقت و مانور، جستجوی خودکار جای پارک، پارک کردن خودکار و خروج از پارکینگ به‌صورت خودکار را دارد. در طراحی این خودرو از پلتفرم جدید فولکس با نام  MEB استفاده شده. دو موتور الکتریکی وظیفه تامین نیروی این خودرو را دارندو قدرت خروجی این دو موتور حدود 305 اسب بخار قدرت خواهد بود و با یکبار شارژ 500 کیلومتر مسافت را طی خواهد کرد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا