مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

تجربه رانندگی با NEW DS 5: حسی متفاوت!

اواخر هفته گذشته، به همت نمایندگی رسمی محصولات میتسوبیشی و DS در ایران، سفری سه روزه برای تست درایو چند محصول تازه وارد به کشورمان برای اصحاب رسانه تدارک دیده شد. در این سفر، آرین موتور سه خودروی میتسوبیشی اوتلندر تیپ 3 نسخه 2016، خودروی New DS5 و کراس اوور DS6 را برای تست‌های جاده‌ای در نظر گرفته بود.

برای تست این خودروها به شهر گرگان و منطقه تفریحی، زیارتی خالد نبی رفتیم تا هم این محصولات را در جاده برای تست‌هایی چون هندلینگ و پایداری خودرو تست کرده و هم در محیط‌های آفرود نگاهی به اوتلندر و DS6 داشته باشیم.

first-all

بخش اول این مقاله را می‌توانید در لینک زیر بخوانید:

تجربه رانندگی با میتسوبیشی اوتلندر 2016 تیپ 3: قدرت در سادگی‌ست!

دومین خودرویی که برای تست در اختیار ما قرار گرفت، یکی از جدیدترین محصولات کمپانی DS یعنی NEW DS5 است. همان‌طور که می‌دانید برند DS زیر مجموعه گروه خودروسازی سیتروئن فرانسه بوده و وظیفه عرضه خودروهای لوکس این شرکت را بر عهده دارد. در حقیقت خودرویی که امروزه به نام DS 5 می‌شناسیم، همان سیتروئن c sport lounge است که تغییراتی در ظاهرش اعمال گردیده است.

این خودرو که در سگمنت هاچ بک‌ها قرار می‌گیرد، طراحی فوق العاده اسپرتی داشته و قطعا شما را عاشق خود می‌کند!

bahmani

طراحی بیرونی و داخلی

وقتی نام برند DS روی خودرویی دیده می‌شود، باید خاص بوده و طراحی زیبایی داشته باشد. بالاخره در مورد یک برند لوکس صحبت کرده و طراحی و عرضه یک خودروی زیبا و لوکس از سوی این برند نباید آن‌چنان تعجبی داشته باشد. اما خب، این زیبایی و جذابیت هم می‌تواند گاهی بیش از حد شما را ذوق زده کند.

NEW DS5 هم از بعد طراحی بیرونی و هم داخلی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در جلوی خودرو، چراغ‌ها با ظاهری جذاب همراه با دیلایت‌هایی خاص طراحی شده است. جلو پنجره‌ای متوسط با آرم DS بر زیبایی آن افزوده و وجود دو خط هلالی شکل بر روی سپر که به هالوژن‌ها منتهی می‌شوند نیز این قسمت را بسیار زیبا کرده است.

ds5-front-2

یکی از جالب‌ترین المان‌های این خودرو، وجود لچکی بزرگی در قسمت جلویی یعنی بین آینه‌های جانبی، ستون و کاپوت جلوست که در نوع خود جذاب است. یک نوار کرومی بزرگ نیز از انتهای این قسمت کشیده شده و تا بالای چراغ‌ها و سر کاپوت ادامه یافته است. DS در طراحی خود خساست به خرج نداده و تا توانسته از این نوارهای کرومی بهره برده است. در قسمت پایینی سپر و زیر هالوژن‌ها نیز تکه‌ای نوار کرومی برای زیبایی بیشتر قرار گرفته است. البته این نوارهای زیبا در قسمت‌های پایینی هر دو درب نیز به اندازه کافی کشیده شده است!

Side-DS5

DS سقف این خودرو را به صورت پاناروما همراه با مونروف‌های بسیار زیبایی طراحی کرده است. در قسمت عقب در امتداد شیشه‌ها نوار سیاه رنگ به شیشه‌های جانبی رسیده و زیبایی خاصی به این خودرو بخشیده است. وجود یک باله اسپرت بر روی شیشه عقب و دو اگزوز با نوار کرومی نشان از اسپرت بودن این ماشین دارد.

Moonroof-ds5

DS5-back1

اما وارد خودرو که می‌شویم، شرایط به کلی فرق می‌کند. طراحی داخلی این خودرو با الهام از کابین خلبانی طراحی شده و شما بلافاصله پس از نشستن پشت فرمان، این موضوع را درک خواهید کرد. وجود یک داشبورد بسیار زیبا با تریم مشکی رنگ، فرمان تمام چرم با طراحی کنترل روی فرمان، آمپرهای دیجیتالی در کنار یک ساعت عقربه‌ای بسیار زیبا و طراحی دنده تمام اسپرت، همه نشان از قدرت DS در این حوزه دارد.

dashboard-ds5

اما نقطه عطف طراحی داخلی خودرو، وجود دکمه‌های مربوط به مونروف و هدآپ دیسپلی بر روی سقف خودرو است. حسی که قطعا موقع استفاده از آن‌ها شما را شبیه به یک خلبان می‌کند!

DS5-interior-roof

جنس به کار رفته بر روی داشبورد و درب‌ها به طور کامل چرم نبوده و از پلاستیک هم در میان آن‌ها استفاده شده است. البته که این پلاستیک از جنس بدی نیست اما بهره‌گیری از چرم در یک خودروی این چنینی حس بسیار بهتری دارد!

Door-DS5

به طور کلی، در حوزه طراحی داخلی، زیبایی و لوکس بودن این خودرو به سختی می‌توان ایراداتی را وارد کرد. اما به نظر شخصی خودم، یکی از مهم‌ترین مشکلات این طراحی عدم کاربر پسند بودن یا به طور عوامانه کار کردن راحت و ساده با دکمه‌ها است. ممکن است شما برای بار اول که درون خودرو می‌نشینید، برای پیدا کردن دکمه هدآپ دیسپلی، یا حتی کنار زدن روکش مونروف چند دقیقه دکمه‌ها را تک به تک تست کنید!

 dashboard-off

تجربه رانندگی، هندلینگ، سیستم تعلیق و …

حس یک رانندگی اسپرت و جذاب یکی از مهم‌ترین جملاتی است که پس از راندن این خودرو می‌توان گفت.

به لطف طراحی جذاب صندلی‌ها، پس از نشستن در این خودرو و گرفتن فرمان در دستان، حتما عجله خواهید داشت تا دکمه استارت را فشار داده و با فشار دادن ناگهانی گاز، یک شتاب جالب و جذاب را تجربه کنید. با توجه به هاچ بک بودن خودرو ارتفاع کم آن، اگر علاقه‌مند به محصولات اسپرت، همراه با یک صدای جذاب اگزوز و موتور هستید، این خودرو حال شما را عوض خواهد کرد.

DS این محصول خود را با بهره‌گیری از موتور معروف THP160 عرضه کرده است. این پیشرانه توان تولید 160 اسب بخار قدرت را دارد. جالب است بدانید که این موتور تا کنون 8 بار نامزد بهترین موتور سال نیز شده است. یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو، بهره‌گیری از یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته است که توسط کمپانی مطرح و صاحب نام AISIN ژاپن طراحی شده است. تعویض بی نقص دنده‌ها بدون کوچک‌ترین صدا و لرزش از مهم‌ترین عوامل لذت بردن از رانندگی با این محصول به شمار می‌رود.

Front-DS5

البته باید عنوان داشت با توجه به اسپرت بودن DS 5، سیستم تعلیق نیز همگام با کلیت خودرو طراحی شده است و سرنشینان عقب ممکن است کمی در طول مسیر از کوبش‌های جاده دلگیر شوند! البته صندلی‌های این خودرو بسیار راحت بوده و از این جهت مشکلی نخواهید داشت.

هندلینگ سر پیچ‌ها به خوبی انجام گرفته و مشکل تاخیر یا به اصطلاح خنگی که بعضا در برخی محصولات دیده می‌شود، وجود ندارد.

یکی دیگر از فناوری‌های جذاب این خودرو وجود هدآپ دیسپلی است. این شیشه شفاف که با دکمه‌هایی که درون سقف جا سازی شده است فعال و غیر فعال می‌شود، اطلاعات مورد نیاز راننده را بر روی خود نمایش داده تا کمتر حواس راننده هنگام رانندگی به کنسول پرت شود.

headup-display-ds5

دیگر ویژگی جذاب این خودرو نمایش نقطه کور است که با چراغ و طرح خاصی درون آینه‌های دو طرف خودرو، با روشن شدن به راننده اطلاع رسانی می‌کند.

Blind-point-ds5

خودروی NEW DS5 هم اکنون با حدود قیمت 230 میلیون تومان در نسخه پایه توسط شرکت آرین موتور عرضه می‌شود. این محصول با دارا بودن ظاهری اسپرت و بسیار جذاب، در کنار رانندگی هیجان انگیز و حسی خوب، می‌تواند در این رنج قیمت یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای افرادی که دنبال برند و نام لوکس و خاص هستند، باشد.

با هم تصاویر بیشتری ازین خودروی زیبا را می‌بینیم:

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. ارزش پولش را نداره با۲۳۰میلیون گزینه های زیادی وجود داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا