مکمل بنزین
گوناگونخبر

Hongguang S3، یک خودروی چینی دیگر!

خودروسازان متعدد چینی، یکی پس از دیگری محصولات جدید خود را در نمایشگاه شانگهای معرفی می‌کنند. وولینگ یکی دیگر از این شرکت‌هاست که با شاسی‌بلند جدید S3 پا بر روی صحنه نهاده است. شرکت سازنده، پلتفرم بدنه این خودرو را مخلوطی از MPV و SUV ها می‌داند اما S3 بیشترین شباهت را به خودروهای MPV دارد.

wuling-s3-3

HONGGUANG S3 از ماه ژوئن در بازار محلی قابل دسترس خواهد بود. از مشخصات ظاهری این مدل می‌توان به ستون‌های B-C-D خاکستری، ریل‌های سقفی مناسب و بخش‌های پلاستیکی تیره اشاره کرد. این برند چینی، محصول خود را با پلتفرمی طراحی کرده که طرفداران زیادی را در دنیای پرزرق و برق خودروها دارد. یک نکته واقعه ناراحت کننده و مایوس کننده در این خودرو سایز بسیار کوچک چرخ‌هاست که به ‌نوعی خودرو را ناقص نشان می‌دهند. در داخل کابین شما با یک صفحه نمایش ۸ اینچی روبرو می‌شوید و طراحی مناسبی در بخش کابین حکم فرما است.

wuling-s3-2a

S3 با موتورهای ۱.۵ لیتری ۱۱۲ اسب‌بخاری و ۱.۵ لیتری توربو ۱۵۰ اسب بخاری عرضه خواهد شد. گیربکس ۵ سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارند. کاملا مشخص است که S3 با هدف بازار خودروهای ارزان قیمت عرضه شده بنابراین برای آن قیمت ۶۰ الی ۷۵ هزار یوانی تعیین شده است. Wuling یک نام تجاری تحت سرمایه گذاری مشترک SAIC و GM است که در آن GM تا 43 درصد سهام را در اختیار دارد. SAIC و GM نیز دو غول در چین محسوب می‌شوند که سرمایه گذاری مشترک آنها باعث می‌شود خودروهای بیوک، شورلت و اتومبیل کادیلاک برای بازار چین طراحی و تولید شوند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا