مکمل بنزین
خبر

بطری آب، که خودکار پر می‌شود!

اختراعات همیشه برای راحت‌تر شدن زندگی انسان بوده‌اند و تعداد زیادی از محققان در تلاش‌اند، هر روز یک اختراع جدید ثبت کنند. کریستوف رتزا، یک طراح متولد وین و ساکن استرالیا، یک ابزار جدید اختراع نموده که می‌تواند رطوبت را از هوا گرفته و با فشرده سازی، آن را به آب قابل نوشیدن تبدیل کند. این ابزار مفید به نام Fontus را می‌توان به یک دوچرخه متصل کرد و دوچرخه سواران برای تولید آب برای رکاب زدن در مسافت‌های طولانی از آن استفاده کنند و دیگر مشکل آب آشامیدنی نخواهند داشت.

fontus-graphic

Fontus با استفاده از قانون تراکم گازها کار می‌کند که یک قانون پایه در علم فیزیک است. شما می‌توانید با قرار دادن یک بطری نوشابه گازدار در فریزر و بعد خارج کردن آن، قطرات آبی که بر دیواره ظرف نقش بسته‌اند را مشاهده کنید، این دقیقا قانون تراکم را نشان می‌دهد. براساس گفته‌های این محقق حتی در بیابان‌هم شما می‌توانید از این وسیله استفاده کنید، چرا که رطوبت حتی به مقدار بسیار کم در همه جا یافت می‌شود.بنابراین در هر جا که اکسیژن است، می توان رطوبت آن را استخراج کرد و آن را به‌صورت آب قابل آشامیدن استفاده نمود. این وسیله زمانی که شما آن را به دوچرخه متصل می‌کنید با سرد کردن هوا، رطوبت تبدیل شده به مایع را به داخل بطری وارد می‌کند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا