مکمل بنزین
گوناگونخبر

هوزان اوتو؛ برندی جدید در تولید خودروهای برقی چین!

بازار خودروهای چین کم‌کم به سمت خودروهای برقی سوق پیدا کرده است. به علاوه نمایشگاه خودرو شانگهای سال ۲۰۱۷ به نام نمایشگاه خودروهای برقی شناخته شده است. دولتمردان چینی در مصوبه جدید دولت تصمیم گرفته‌اند تا سال ۲۰۳۰ میلادی نزدیک به نیمی از خودروهای تولید شده در این کشور برقی باشد. به تازگی برند جدیدی به نام هوزان اوتو (Hozon Auto) در بازار خودروها چین معرفی شده که تنها خودروهای برقی تولید می‌کند. این برند در زبان چینی Hezhong Qiche نام دارد و متعلق به وسایل نقلیه انرژی نو Zheijang Hezhong است. این کارخانه به تازگی شاسی‌بلند کامپکت را به عنوان اولین خودروی برقی‌اش معرفی کرده است.

hozon-auto-0a

این خودرو برای اولین بار سال گذشته در نمایشگاه فناوری برتر ملی چین با نام کانسپت @ رونمایی شد. برند هوزان اوتو توانسته از دولت چین به طور رسمی تاییدیه ساخت و تولید خودروهای برقی را بگیرد. خط تولید این کارخانه خودروسازی در استان ژیانگجینگ است. شروع ساخت خط تولید این کارخانه از ماه مه سال ۲۰۱۶ میلادی شروع شده و در سال ۲۰۱۹ میلادی این کارخانه قادر خواهد بود سالانه ۵۰ هزار خودروی برقی تولید کند.

hozon-auto-1

سرمایه کامل برای ساخت و تولید خودروهای برقی ۱.۶۸ میلیارد دلار است و این کمپانی سعی کرده با دانشگاه‌ Tsinghua در پکن همکاری کند و در واقع کانسپت @ توسط محققان دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه طراحی و ساخته شده است. طراحی داخلی این خودرو بسیار فضایی و عجیب غریب به نظر می‌رسد. برای مثال اگر به فرمان این خودرو نگاهی بیندازید متوجه سکانی مستطیلی شکل می‌شوید که هم فرمان است و هم دنده این ماشین برقی! درب‌های این خودرو شاسی‌بلند همانند خودروهای تسلا مانند بال‌های شاهین باز می‌شوند. هنوز مسئولان کمپانی هوزان اوتو حرفی درباره مشخصات فنی این خودرو برقی نزده‌اند.

hozon-auto-4a

با توجه به کانسپت نشان داده شده، این خودرو بسیار تمیز و ظریف طراحی شده، برای مثال چراغ‌های عقب این خودرو در حین زیبایی، خیلی ظریف طراحی شده است. به علاوه اگر کمی دقیق در آرم این برند شویم، متوجه شباهت آن به آرم مرسدس بنز می‌شویم. خوب شبیه بودن بعضی از ویژگی‌ها و مشخصات خودروهای چینی به دیگر کمپانی‌های بزرگ دنیا، موضوعی جدید در میان خودروسازان چینی نیست. نظر شما درباره خودروهای برقی چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا