مکمل بنزین
خبر

تاکسی‌های پرنده، آینده حمل‌ونقل را تشکیل خواهند داد

شرکت اوبر سالهاست که به‌فکر تولید تاکسی‌های پرنده است. این شرکت در مصاحبه‌ای ویژه برنامه آینده خود را تا سال ۲۰۲۰ تشریح کرد. جف هولدن مدیر تولید این شرکت در این مصاحبه اعلام کرد، اوبر تا سال ۲۰۲۰ پروژه تاکسی هوایی خود را در تگزاس و دبی آغاز خواهد کرد.  براساس همین گزارش، سری اول تاکسی‌های اوبر با سیستم انرژی الکتریکی و در سایز کوچک عرضه خواهند شد و توانایی تیک‌آف عمودی را دارند.

uber-flying-taxis-01

اوبر درباره جزئیات این پروژه، هیچ گزارشی منتشر نکرده اما کارشناسان معتقدند این تاکسی‌های پرنده زمان سفر بین شهری از سانفراسیکو تا سن خوزه را به ۱۵ دقیقه خواهند رساند. سیستم حمل‌ونقل زمینی، در حال حاضر این امکان را فراهم کرده تا این فاصله در حدود ۲ ساعت طی شود. مسافران برای این نوع حمل‌ونقل نیاز به پرداخت هزینه زیاد ندارند و به‌ازای هر مایل در حدود 1.32 دلار باید پرداخت کنند.

uber-flying-taxis-04

همچنین اوبر تصمیم دارد هزینه این سرویس را به‌حدی پایین بیاورد تا مشتریان دیگر نیاز به مالکیت خودرو نداشته باشند. این شرکت تمام تلاش خود را بکار گرفته تا به آنچه که وعده داده عمل کند، به همین منظور اوبر با شرکت‌های زیادی مانند هیل‌وود برای جایگاه‌ فرود و شارژر هواپیما همکاری خواهد کرد. کمپانی دیگری که در این پروژه اوبر را همراهی خواهد کرد، شارژرپوینت نام دارد که  جایگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی را می‌سازد و اهداف بزرگی برای پروژه اوبر دارد. دوبی که در حال حاضر یکی از ابر شهرهای دنیا از لحاظ تکنولوژی محسوب می‌شود، تا سال ۲۰۲۰ به این تاکسی‌ها مجهز خواهد شد و این پروژه می‌تواند علاوه بر صنعت حمل و نقل، صنعت گردشگری این شهر را ارتقاء دهد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا