مکمل بنزین
گوناگونخبر

با وسیله پرنده خاص، به نام کیتی هاوک فلایر آشنا شوید!

Larry Page، چند سال پیش اختراعی فوق‌العاده را به ثبت رساند و مدتی هست که شایعه تولید خودروی پردنده از سوی وی، داغ شده است. پیج که بنیانگذار گوگل است، احتمالا نقشه ساخت این وسیله پرنده را برای تولید به شرکت Zee Aero که متعلق به خودش است، واگذار کند. این وسیله شخصی که قصد دارد جای خودروهای پرنده را بگیرد، طراحی متفاوتی دارد و یک هواپیمای شخصی بسیار سبک را نشان می‌دهد.

kitty-hawk-flyer-prototype-promo-test-light-video-7

کیتی هاوک به‌عنوان مالک  Zee Aero به‌تازگی از یک کانسپت، هواپیمای تمام‌الکتریکی پرده برداشت که تنها ۱۰۰ کیلوگرم وزن دازد. این نمونه اولیه تنها با هدف پرواز بر روی آب‌ها طراحی شده و توانسته از لحاظ قانونی، موافقت آمریکا را کسب کند. به گفته کیتی‌هاوک، پادگیری پرواز با این وسیله، تنها ۶۰ ثانیه زمان می‌برد و به‌دلیل فوق سبک بودن این وسیله نیازی به داشتن گواهینامه پرواز از هواپیمایی آمریکا نیست.

kitty-hawk-flyer-prototype-promo-test-light-video-4

این شرکت قصد دارد، تا پایان سال جاری نمونه کامل‌تری از این وسیله را برای فروش آماده کند که مشکلات نمونه اولیه را مانند سر وصدای فراوان نخواهد داشت.  بنظر می‌رسد تلاش‌ها برای تولید محصولات سبک و پرنده با قابلیت پرواز آسان بسیار زیاد شده و اخیرا شرکت‌های بزرگی مانند ایرباس، طرح‌های خود را در این زمینه، اعلام کرده‌اند که نشان‌دهنده رقابت داغ در این بخش است. ایمنی بالا، سرعت حمل بیشتر، هزینه‌کمتر، جلوگیری از ترافیک زمینی، بخشی از محاسن این وسایل خواهند بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا