مکمل بنزین
گوناگونخبر

افتخار فراری، به محصول V12 خود!

رئیس کارخانه فراری، سرجیو مارکیونه اشاره کرد که: فراری همواره V12 را پیشنهاد خواهد کرد. قراردادن توربوشارژر احمقانه است! سیستم هیبریدی بر روی مدل های آینده به کار گرفته خواهد شد.

نظرات مدیرعامل فراری شایعات در مورد کوچکترشدن سایز V12 و قرارگرفتن توربوشارژر برروی آن را کاملا از بین برد. او اضافه کرد: ما همواره V12 را پیشنهاد خواهیم کرد. مدیر بخش برنامه ریزی موتورهای فراری گفت بسیار احمقانه است اگر بخواهیم برروی V12 توربوشارژر را سوارکنیم. پس جواب من “خیر” است و این مدل به سیستم هیبریدی مجهز خواهد شد.

812_superfast_1_1_1_0-min

مارکیونه ادامه داد: الکتریکی کردن یک ماشین فقط برای کاهش گسیل دی اکسید کربن نیست. استفاده از سیستم هیبریدی در خودروها دیگر همان هدف قدیمی مردم را دنبال نمی­ کند. ما قطعا به دنبال زدن نشانه های بیشتر نیستیم. تنها با این کار می­‌خواهیم کارایی خودروهایمان را افزایش دهیم.

مدیر فنی فراری، مایکل لترز خاطر نشان کرد: ما نمی­‌خواهیم تولید سابق خود را متوقف کنیم و توافقنامه کارخانه های کوچک به ما اجازه ادامه می­‌دهد.

موتور فوق سریع 812 خودرو V12 شرکت فراری در نمایشگاه موتور ژنو رونمایی شد. این موتور با استاندارد های تولید دی اکسید کربن بسیار فاصله دارد. در واقع تولید دی اکسید کربن در این خودرو خیلی کمتر از قانون گسیل EU6B بوده که برای چهار سال اعتبار دارد. لترز گفت: کارایی موتور با یک سیستم تزریقی 350-بار افزایش پیدا می‌­کند.

او افزود: قوانین EU6C قطعا مارا به چالش خواهد کشید اما ما راه حل خود را داریم. بعد از آن در سال 2021 قوانین خودروهایی با شدت بسیار پایین گسیل خواهد آمد (ULEV) که در آن موقع خودرو V12 می­تواند آن قوانین را اجرا کند.

محمد رضوان پور

دانشجوی ارشد مهندسی شیمی گرایش انرژی و محیط زیست - دانشگاه تهران "Be Energetic, Go Green"

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا