مکمل بنزین
گوناگونخبر

سئات آتکا کوپرا 300 اسب بخاری در پیست نوربرگ‌رینگ مشاهده شد

نخستین نمونه اولیه از سئات آتکا تغییر یافته، سال گذشته توسط اتوکار مشاهده شد که چرخ‌های کوپرا، ترمزهای بزرگ، اگزوز چهار دهنه و خطوط عضلانی‌تر بدنه از تغییرات مهم آن بودند. انتظار می‌رود که این خودرو موتور 2.0 لیتری با 286 اسب بخار داشته باشد که در لئون کوپرا هم مورد استفاده قرار گرفته است.

مشخص نیست که این موتور در آتکا کوپرا هم قدرتی مشابه داشته باشد چراکه همین موتور در فولکس واگن گلف R، نیروی 296 اسب بخاری دارد. انتظار می‌رود که آتکا کوپرا شتاب 0 تا 100 6.5 ثانیه‌ای داشته باشد و ردلاین دور موتور، 8000rpm باشد.

sb1_7350

آتکا استاندارد هم اکنون در بازار در دسترس است و احتمالا در سال‌های آینده شاهد نسخه‌های آرونا و 7 نفره آن خواهیم بود.

انتظار می‌رود که آتکا استاندارد، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای سئات باشد. اما کوپرا با قیمت احتمالی 35 هزار دلار، نسخه لوکس آن خواهد بود.

یکی از اینسایدرهای کمپانی می‌گوید:

بازار SUV ها به سرعت در حال گسترش است اما می‌توان گفت که رقیب قدرتمندی وجود ندارد. این موضوع شانس را برای سئات ایجاد می‌کند تا در بازار شلوغ SUV ها، خود را از دیگران متمایز کند. آتکا کوپرا یکی از قدم‌های لازم برای موفقیت است.

sb1_7223

پیش از این گفته می‌شد که آتکا کوپرا در نمایشگاه خودروی پاریس 2016 رونمایی خواهد شد اما چنین اتفاقی رخ نداد تا به فروش آتکا استاندارد و آتکا کوپرا لطمه‌ای وارد نشود.

به‌علاوه تقاضا برای آتکا در قاره اروپا بسیار زیاد بوده و به‌ همین دلیل شاید نیازی به ارائه یک مدل جدید دیده نمی‌شد. بنابراین ممکن است در اواخر سال 2017 شاهد عرضه آتکا کوپرا باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا