مکمل بنزین
گوناگونخبر

یک میلیون دستگاه خودرو اشکودا سوپرب ساخته شد!

همیشه خودروسازان اعداد و ارقام مشخصی را برای نشان دادن قدرت و توانایی‌شان معلوم می‌کنند. برای مثال ساختن ۱۰۰ هزار خودرو سوپراسپرت لامبورگینی نشان دهنده یکی از موفقیت‌های این کارخانه ایتالیایی به شمار می‌آید. به تازگی هم کارخانه چکی اشکودا توانسته یک میلیون دستگاه خودرو اشکودا سوپرب تولید کند که یکی از موفقیت‌های این کارخانه است.

خودروی سدان سوپرب، یکی از خودروهای مطرح برند اشکودا در بازار آمریکای شمالی است و توانسته به عنوان پرچم‌دار اشکودا در این بازار خوب بدرخشد. البته این خودرو پلتفرمی شبیه به فولکس‌واگن پاسات دارد ولی کمی بزرگتر و جادار‌تر از پاسات است و تنها تفاوت آن قیمت پایین‌تر از پاسات آلمانی است.

برای اولین بار اسم اشکودا سوپرت ۶۴۰ در سال ۱۹۳۴ میلادی در بازار جهانی شناخته شد. نسل اول این خودرو موتور ۲.۵ لیتری شش سیلندر با ۵۵ اسب بخار بود که در میان خودروهای موجود آن روز بازار با داشتن سیستم تعلیق مستقل پیشرفته به نوعی جذاب و جدید به شمار می‌رفت. اشکودا از نسل اولیه این خودرو تنها ۲۰۰ دستگاه تولید کرد که رقمی بسیار کم بود ولی از سال ۲۰۰۱ میلادی دوباره نسل جدیدی که امروزه ما با اسم اشکودا سوپرب می‌شناسیم را برای اولین بار روانه بازار جهانی کرد.1.000.000 vyrobených vozů ve Škoda Auto, závod Kvasiny.

اولین نسل از اشکودا سوپرب بیش از ۱۳۶۱۰۰ دستگاه ساخته و تولید شد و بعد از آن با نسل دوم به نام سوپرب MkII بین سال‌های ۲۰۰۸ الی ۲۰۱۵ میلادی تولید شد. اشکودا توانست از این نسل ۶۱۸۵۰۰ دستگاه در این سال‌ها روانه بازار کند و حالا بعد از دو سال اشکودا نسل سوم این خودروی سدان را با ۲۵۰ هزار دستگاه وارد بازار کرده و توانسته رکورد ساخت ۱ میلیون دستگاه اشکودا سوپرب را بزند.

در واقع این مدل یکی از موفق‌ترین خودروهای اشکودا نیست، بلکه اشکودا اوکتاویا با ابعاد کوچکتر موفق‌ترین و بیشترین تولید را در این کارخانه داشته است. در سال گذشته، بیش از ۶ میلیون دستگاه اشکودا اوکتاویا ساخته شد ولی تولید یک میلیون دستگاه اشکودا سوپرب هم می‌تواند یکی از موفقیت‌های این کارخانه چکی به حساب آید. کارخانه اشکودا حدود ۱۲۱ سال پیش توسط دو نفر با نام‌های واکلاو لورین و واکلاو کلمنت تاسیس شد. شاید اگر آن‌ها امروز زنده بودند از این تعداد دستگاه تولید شده اشکودا سوپرب به خود می‌بالیدند. البته لازم به ذکر است که اعلام کنیم خودروهای اشکودا نسبت به خودروهای فولکس‌واگن ارزان‌تر هستند ولی ساخت بسیار خوبی دارند و می‌توانند پتانسیل خوبی در بازار ایران داشته باشند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا