مکمل بنزین
خبر

آیا تا به حال دوچرخه بدون زنجیر دیده‌اید؟!

گاهی اوقات دوچرخه‌های زنجیردار مشکلاتی مانند شل شدن زنجیر و یا در رفتن زنجیر، دارند. محققان و طراحان بزرگ در صنعت دوچرخه‌سازی، تلاش زیادی برای حذف این زنجیرها کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد که یک جوان مبتکر توانسته راه حلی برای این کار پیدا کند. شان چان، جوان ساکن فلوریدای امریکا، دوچرخه جدید خود را آماده عرضه نموده که دیگر در آن خبری از زنجیرهای قدیمی نیست. این دوچرخه توسط طراح آن، Chainless نام‌گذاری شده و بسیار زیبا و دقیق طراحی شده. این دوچرخه به‌صورتی آماده شده که اگر شما مدت طولانی از آن استفاده کنید، هرگز کمردرد و پادرد سراغ شما نخواهد آمد. فاصله چرخ‌ها در این وسیله بسیار کمتر از سایر دوچرخه‌ها است و شما باید بالای چرخ عقب مستقر شوید.

ad840f75-4e32-43c5-abc9-2329384791dd

 

با فشردن اهرم تعویض‌دنده، دنده‌ها که در چرخ عقب تعبیه شده‌اند خیلی دقیق تعویض خواهند شد. طراح کاربلد این دوچرخه قابلیت چرخش محور چرخ عقب را برای آن درنظر گرفته و رکاب این چرخ را حول یک دایره کوچک به گردش در می‌آورد. این دوچرخه جذاب و زیبا، همچنین کارآمد بین ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد و در دو مدل تاشو و ثابت قابل سفارش است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا