مکمل بنزین
گوناگونخبر

پیکاپ جدید رنو را ببینید: آلاسکا!

کمپانی رنو در تلاش است تا بتواند وارد بازی جدیدی در عرصه خودروهای سنگین شده و به همین دلیل در نظر دارد تا محصولات جدیدی را وارد بازارهای جهانی کند. این کانسپت که به آلاسکا معروف است، اولین خودروی این چنین رنو بوده و طبق برنامه‌های این کمپانی در سال 2017 برای فروش آماده خواهد شد.

00087042

هر دو کمپانی نیسان و مرسدس بنز نیز در حال تغییر سیاست‌های خود بوده و در نظر دارند تا وارد این بازار پر هیجان شوند و پیکاپ‌هایی خاص را تولید و روانه بازار کنند.

کمپانی فرانسوی رنو نیز در همین راستا گام برداشته و پیش از آن دو تصمیم خود را در این خصوص نهایی کرده است. چند ماه پیش این کمپانی خودروی Oroch Duster را در نمایشگاه خودروی بوینس آیرس در آمریکای جنوبی و جهت بازارهای روسیه معرفی کرد. البته اگرچه آن خودرو یک محصول جدید و خاص محسوب نمی‌شد، اما این بار آلاسکا کاملا با آن فرق دارد.

00087649

این محصول نیز از یک موتور 2.3 لیتری با توان تولید 165 اسب بخار همراه با سیستم توربوی دوگانه دیزلی عرضه می‌شود اما از لحاظ طراحی ظاهری و بدنه موقعیت کاملا خاص‌تری داشته و از چرخ‌هایی 21 اینچی بهره می‌برد. اگرچه این خودرو طراحی و کارکرد تجاری ندارد و رنو قصد دارد تا از این محصول به عنوان یک خودروی مخصوص کار بهره‌برداری نماید. این خودرو فضای کافی برای 5 سرنشین را داشته و این افراد می‌توانند به راحتی همراه خود وسایل کوهنوردی، اسکیت سواری و … را در فضای پشتی آن جای دهند.

00087649

این محصول به طور کامل دارای یک طراحی زیبا و صیقلی بوده و از ظاهر مناسبی بهره مند است. این خودرو که به طور کامل از روشنایی‌های LED استفاده کرده، در کنار بهره گیری از رنگ زرد در رینگ‌ها و هالوژن‌ها و آبی در آینه‌ها از ترکیب رنگی خاصی استفاده کرده است که آن را مقابل محصولاتی چون میتسوبیشی L200S و تویوتا هایلوکس قرار می‌دهد.

00087653

همانند مرسدس بنز، رنو نیز برای داخل این پیکاپ از فضا و طراحی مجللی بهره گرفته است. بهره گیری از یک دوربین داخل آینه‌های روی درب به مسافرین و راننده اجازه می‌دهد تا با آن به فیلم‌برداری از مناظر مورد علاقه خود پرداخته و آن را در یوتیوب به اشتراک بگذارند. این وانت زیبا در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در اواخر این ماه به نمایش در خواهد آمد و اما اولین نسخه‌های تولید شده آن جهت فروش به نیمه اول سال 2016 موکول خواهد شد.

بنابر این با توجه به چشم انداز پر سود بازار خودروهای وانت و پیکاپ، باید دید آیا رنو می‌تواند با کمپانی‌های دیگر به رقابت پرداخته و فروش بالایی از محصولش را تضمین کند؟!

00087657

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا