مکمل بنزین
گوناگونخبر

رکورد لامبوگینی هوراکان، شکسته شد

مدت زیادی از ثبت رکورد لامبورگینی اوراکان پرفورمنته در نوربرگ نمی‌گذرد، و از آنجا که دست بالای دست زیاد است، یک محصول جدید، در مدت کوتاهی توانست این رکورد را جابه‌جا کند. محصولی که توانست این رکورد را جابه‌جا کند، یک خودرو الکتریکی با نام NIO EP9 است. این محصول قدرتمند و رویایی توانست در یک دور، رکورد 6 دقیقه و 45.90 ثانیه را بزند و همین یعنی شکسته شدن رکورد لامبورگینی. هوراکان این مسافت را ۶ ثانیه بیشتر طی کرده بود و این یک شگفتی محسوب می‌شود که توسط یک خودروی الکتریکی خلق شد.

NIO-EP9-15

EP9 یک خودروی الکتریکی است که از ۴ پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد و در کل این موتورهای الکتریکی توانایی تولید ۱۳۴۲ اسب‌بخار قدرت را دارند. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برای این خودرو در حدود ۷ ثانیه ثبت شده، که باز هم یک رقم بسیار عالی است. حداکثر سرعت EP9، ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و تا شارژ کامل تنها ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد. EP9 با یکبار شارژ در حدود ۴۲۷ کیلومتر را طی خواهد کرد، بنابراین EP9 از هر لحاظ یک سوپراسپرت واقعی محسوب می‌شود که رشد چشمگیری را تجربه کرده است. کمپانی تولید کننده EP9 قصد دارد ۱۰ دستگاه از این مدل را با قیمت 1.48 میلیون دلار برای میلیاردرهای علاقه‌مند به سوپر اسپرت‌ها آماده کند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. جالب اینجاست که یکم پایین تر از این مطلب در قسمت مطالب مرتبط میخونیم “مدیر عامل لامبورگینی تایید کرد خودروهای اسپورت این کارخانه تمام برقی خواهند شد”
    به انقلاب خودروهای برقی و هایبرید خوش آمدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا