مکمل بنزین
گوناگونخبر

حذف آلومینیوم در نسل بعدی خودروهای تویوتا!

تویوتا یکی از خودروسازان پیشتاز در بخش خودروهای هیبریدی است، این کارخانه خودروسازی سال‌ها در تلاش است تا با طراحی‌های بهینه و تغییر دادن مشخصات فنی سوخت فسیلی خودروهای تولیدی‌اش را کم کند. به علاوه این کارخانه سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی در بخش فناوری سلول سوخت‌های هیدروژنی کرده است و با داشتن این دو دانش می‌توان اعلام کرد که تویوتا یکی از کمپانی‌های پیشتاز در صنعت خودروسازی جهان هست. هر ساله استانداردهای وضع شده برای سوخت فسیلی خودروهای تولیدی سخت‌گیرانه‌تر می‌شود و به همین علت تویوتا به دنبال به دست آوردن روش‌های متعدد برای عملی کردن و پیش‌ بردن خود با استانداردهای موجود در دنیا و کشورهای مختلف است.

imageshandler.ashx-3

بنابه گزارش Automative News، به تازگی این کمپانی ژاپنی تصمیم گرفته تا استفاده از مواد آلومینیومی در بدنه‌ خودروهای تولیدی‌اش را کاهش دهد. به علاوه مواد آلومینیومی به کار رفته در ساخت پیشرانه‌های تویوتا هم حذف خواهد شد. مدیرعامل تویوتا در آمریکا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مذکور اعلام کرده که این کمپانی به دنبال پیدا کردن موادی جدید به جای آلومینیوم است و در حال حاضر کارشناسان و مهندسان این کمپانی راه‌های مختلف برای به کار بردن مواد سبک وزن و غیرآلومینیومی در ساخت خودروها هستند.

imageshandler.ashx-2

بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ به کاخ سفید آمریکا، وی مقررات سخت‌تری برای خودروسازان خارجی که خودروهایشان را وارد آمریکا کنند؛ مالیات سنگینی وضع کرده است. از این رو تویوتا امیدوار است تا با به کار گیری روش‌ها و مواد جدید بتواند هزینه‌های خود را کاهش بدهد و سود و درآمد خود را در این بازار افزایش بدهد. اگر خودروسازی تویوتا آلومینیوم و استیل در محصولاتش به کار ببرد و بخواهد این محصولات را وارد این کشور کند، باید مالیات سنگینی را بپردازد. از این رو تویوتا به دنبال پیدا کردن راهکارهای جدید است. نظر شما درباره محصولات کارخانه خودروسازی تویوتا چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا