مکمل بنزین
گوناگونخبر

جنرال موتورز تایرهای از جنس مواد طبیعی می‌سازد!

به نظر می‌رسد خودروسازان معروف در سراسر جهان به غیر از ساختن خودروهای برقی و هیبریدی (سبز) به دنبال تغییر رویه ساخت خودروهایشان از لحاظ طراحی بدنه چه از لحاظ بیرونی و داخلی هستند. بعد از جنجال خبری کمپانی بنتلی برای استفاده از پوست قارچ برای روکش‌ صندلی‌های خودروهایش، حالا نوبت به جنرال موتورز رسیده است. به تازگی کارخانه خودروسازی جنرال موتورز اعلام کرده که تایرهای از جنس مواد طبیعی تولید خواهد کرد و دلیل این رویکرد را جلوگیری از جنگل زدایی و حقوق اولیه بشر اعلام کرده است.

جنرال موتورز تصمیم جدید خود را به تایرسازان مختلف جهان مانند بریجستون، کانتیننتال، گود یر و میشلین و دیگر تایرسازان داخلی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است و به دنبال همکاری با کارخانه‌ای خواهد بود که بتواند این فناوری را به صنعت خودروسازی بیاورد.NASCAR XFINITY Series Rinnai 250 - Practice

مسئولان کمپانی جنرال موتورز معتقد هستند که سود حاصل از این امر بسیار زیاد است و شامل حفاظت و بهبود شرایط موجود جنگل‌های جهان خواهد شد. وضعیت جنگل‌ها در مقوله تغییر اقلیم حرف اول را می‌زنند و این اکوسیستم از حیات وحش مخصوص به خود محافظت می‌کند. این اقدام باعث بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی کشاورزان هم می‌شود، از این رو در خواست استفاده از لاستیک‌های طبیعی افزایش پیدا خواهد کرد. تقاضا برای لاستیک‌های طبیعی باعث به کار انداختن تجارت‌ها در مقیاس کوچک خواهد شد بطوریکه نزدیک به ۸۵ درصد از لاستیک‌های طبیعی در بازار را این بخش از مردم جهان می‌توانند تولید کنند.

استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک در بخش صنعت موضوع جدیدی نیست ولی رویکرد کارخانه‌های خودروسازی به استفاده از مواد طبیعی در صنعت خودروسازی تازه است. برای مثال به زودی کمپانی بنتلی برای مشتریان ویگان خود روکش صندلی‌هایش را از پوست قارچ تهیه خواهد کرد و کمپانی فورد از بامبو و دیگر مواد طبیعی پایدار برای ساخت خودروهایش استفاده خواهد کرد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا