مکمل بنزین
گوناگونخبر

کوالکام جاده شارژی برای خودروهای برقی می‌سازد!

کمپانی اطلاعات و ارتباطاتی کوالکام جاده‌ای در شهر مارسی فرانسه برای شارژ کردن خودروهای برقی می‌سازد. از این رو خودروهای برقی می‌توانند در هنگام عبور از این جاده به صورت خودکار شارژ شوند. کارخانه کوالکام از فناوری شارژ کردن دینامیک (DEVC) برای مجهز کردن ۱۰۰ متر از جاده استفاده می‌کند، این مسیر می‌تواند باتری خودروهای برقی را بیش از ۲۰ کیلووات در اتوبان‌ها شارژ کند.

سرپرست ارشد و مدیر روابط عمومی کوالکام درباره این فناوری جدید ادعا کرده که این روش اختراع مهندسان کوالکام است که با استفاده از پدهای ساخته شده توسط آن‌ها جاده‌های معمولی امکان تبدیل به شارژ کردن خودروهای برقی می‌شوند. ترکیبی از مهندسان باتجربه جهانی و فناوری کوالکام هالو (Qualcomm Halo) توانسته‌اند سیستم‌های WEVC را در کنار در نظر گرفتن خاصیت مغناطیسی بسازند. این اقدام کوالکام باعث تغییر و تحول بزرگی در صنعت خودروهای سبز خواهد شد. کشور فرانسه، یکی از پیشگامان حرکت به سمت تسخیر صنعت خودروهای سبز است. برای مثال سال گذشته وزیر محیط زیست این کشور اولین جاده خورشیدی که قابلیت شارژ کردن خودروهای برقی داشت را رونمایی و افتتاح کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا جاده‌های جهان به جاده‌های الکتریکی تغییر پیدا خواهند کرد یا خیر ولی با این اقدام کمپانی غول پیکر کوالکام مشخص می‌شود که به زودی باید در کشورهای اروپایی و آمریکایی این جاده‌ها را دید. به علاوه شارژ کردن بدون سیم خودروهای سبز می‌تواند برای خودش صنعت بزرگی را به وجود آورد. نظر شما درباره تغییر نوع جاده‌های جهان چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا