مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

ماشین‌های ناشناسی که فکرش را هم نمی‌کنید پرفروش باشند!

درمورد ماشین‌های پرفروش تویوتا و فورد و فولکس‌واگن حرفی نمی‌خواهیم بزنیم. می‌خواهیم درباره ماشین‌های بنویسیم که با اینکه چندان برای جهانیان آشنا نیستند، اما در بعضی کشورها فروش‌های نجومی داشته‌اند که آن‌ها را در دسته پرفروش‌ها قرار می‌دهد. ماشین‌هایی که تا به حال شاید اسم‌هایشان را هم نشنیده باشید.

لادا Granta (پرفروش‌ترین ماشین در روسیه)

لادا نام خودروسازی روسی است که جزئی از زیرمجموعه‌های رنو-نیسان به شمار می‌رود. این سدان کوچک برای جایگزینی ماشین محبوب Classic در سال ۲۰۱۰ روانه بازار‌ها شد و در سال ۲۰۱۵ توانست که ۱۷.۷ درصد از فروش خودروهای کشورهای شرقی اروپا را در دست بگیرد و در چهارماه ابتدایی همین سال، ۴۱۰۷۱ دستگاه در روسیه و ۴۰۱۱ دستگاه در قزاقستان فروش رفته است.

lada-granta-coche

جیلی Emgrand EC7 (پرفروش‌ترین سدان خانوادگی در چین و دومین ماشین پرفروش در اوکراین)

پس از فروخته شدن ولوو به جیلی در سال ۲۰۱۰، کیفیت خودروهای جیلی جهش زیادی داشته‌اند و همین باعث فروش بسیار زیاد ماشین‌های این شرکت شده است. این ماشین که در ایران نیز فروش خوبی را تجربه کرده، با ثبت عدد ۷۵۱۸۹ دستگاه برای فروشش، پر فروش‌ترین سدان خانوادگی چین به شمار می‌رود. در سال ۲۰۱۳ نیز ۲۰۰ هزار دستگاه از این ماشین در چین به فروش رفت و شاید یکی از مهم‌ترین دلیل‌هایش، قیمت پایین و کیفیت مطلوب باشد.

GeelyEmgrandEC7_01

سمند و پژو پارس (پرفروش‌ترین سدان‌های خانوادگی در ایران)

این دو خودرو برای ما یک استثناء هستند و هرچند هردو بر پایه پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته شده‌اند که خود تکنولوژی قدیمی داشته، اما به دلیل قیمت مناسب و صد البته قدرت انتخاب محدود ایرانیان، فروش زیادی را برای ایران خودرو به ثبت رسانده‌اند. سمند در سال گذشته رقم فروش ۱۰۰۶۴۳ و پژو پارس ۲۶۵۴۰۵ دستگاه را داشته‌ است. باید پژو پارس را یکی از پرفروش‌ترین ماشین‌های پژو نیز بنامیم.

iran-khodro-samand

وولینگ Hongguang (پرفروش‌ترین ماشین در چین)

وقتی طی دهه اخیر تولید خودروهای چینی از ۲ میلیون به ۲۵ میلیون رسیده، نباید از مشاهده حدود ۱۰۰ برند خودروسازی در این کشور متعجب بشویم. وولینگ یکی از بزرگ‌ترین این شرکت‌ها محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۴ عدد رویایی ۱.۴ میلیون فروش را به دست آورده است. شرکت‌هایی چون جنرال موتورز سهام وولینگ را در دست دارند که خود وولینگ نیز سهام شرکت‌های مانند Saic را دارد و به این صورت MG و Roewe نیز زیرمجموعه وولینگ به شمار می‌روند. قیمت Hongguang از ۴۷۰۰ یورو شروع می‌شود و بدین صورت در سال ۲۰۱۴، ۷۵۰۰۱۹ دستگاه از آن به فروش رفته است.

wuling-hong-guang-1

Hawtie Lusheng E70 (پرفروش‌ترین ماشین در کره شمالی)

در اینجا دیگر خبری از فروش‌های میلیونی و هزاران دستگاهی نیست و این شرکت کوچک چینی، در سال گذشته تنها ۲۰۰ دستگاه از این ماشین را به خطوط تاکسیرانی پایتخت کره شمالی تحویل داده است و با همین مقدار اندک، این ماشین یکی از جدیدترین و پرفروش‌ترین ماشین‌های این کشور به شمار می‌رود.

Hawtai-Lusheng-E70-best-selling-car-in-north-korea

هوندا N-Box (پرفروش‌ترین مینی ماشین در ژاپن)

این ماشین‌های جعبه‌ای شکل ابداع ژاپنی‌ها برای حل مشکل مالیات زیاد و کاهش هزینه‌ها بوده است. در ژاپن ماشین‌هایی که طولی کمتر از ۳.۴ متر و ارتفاع زیر ۲ متر و موتورشان نیز کم حجم تر از ۶۶۰ سی‌سی باشد، مالیات کمتری دارند. این ماشین‌ها که KEI نام دارند، در سال ۲۰۱۴، ۲.۳ میلیون و به بیانی دیگر ۴۰ درصد از فروش ماشین‌های ژاپن را در دست داشته‌اند. N-Box نیز پرفروش‌ترین این دسته با رقم ۷۹۷۱۷ دستگاه بوده است.

honda-n-box

Mobius II (پیش‌‌بینی شده که پر فروش‌ترین ماشین کنیا باشد)

اولین ماشین ملی کنیا که یک آف‌-رود مناسب برای جاده‌های این کشور است و با قیمت مناسبی که دارد، می‌تواند لقب پرفروش‌ترین ماشین این کشور را به راحتی در دست بگیرد.

mobius-II

دان‌فنگ Rich (پرفروش‌ترین در ونزوئلا)

دانگ‌فنگ که به نوعی زیرمجوعه پژو-سیتروئن به شمار می‌رود، سال گذشته ۱۴ درصد از فروش این مجموعه را در دست داشته و علاوه بر تولید مدل‌های این دو شرکت، خود ماشین‌هایی می‌سازد که در کشور‌هایی همچون ونزوئلا فروش مناسبی داشته‌اند و Rich با فروش ۳۱۸۱ دستگاه، رقبایی همچون لنسر و کرولا را در فروش کنار زده است.

dongfeng-rich

تویوتا Avanza (پرفروش‌ترین ماشین در اندونزی)

بازار فروش خودروهای اندونزی از ۳۱۸۹۰۴ عدد در سال ۲۰۰۶، به مقدار ۱.۲۳ میلیون در سال ۲۰۱۳ رسید و این درحالی است که تویوتا ۴۸ درصد از این بازار را در دست دارد. البته این شرکت ژاپنی، فروشش را مدیون ماشین‌های ارزان قیمت است که Avanza نیز یک از آن‌هاست و با فروش ۱۶۲۰۷۰ در سال جاری و ۲۱۳۴۵۸ عدد در سال ۲۰۱۳ پرفروش‌ترین ماشین اندونزی به شمار می‌رود.

toyota-avanza

هاوال H6 (پرفروش‌ترین SUV در چین)

گریت‌وال با این ماشین توانسته فروش خوبی را داخل مرز‌های چین تجربه کند و با قیمت مناسبی که این SUV دارد، پیش‌بینی‌ می‌شود که تا پایان سال ۲۰۱۵، این شرکت بتواند ۴۰۰ هزار دستگاه را به‌فروش برساند. هاوال می‌خواهد که یکی از بزرگ‌ترین برند‌های تولید‌ کننده SUV بشود و برای این کار، محصولاتش را به دیگر کشور‌ها نیز صادر می‌کند.

great-wall-haval-h6-front

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا