مکمل بنزین
گوناگونخبر

با سوپراسپرت الکتریکی الکسترا آشنا شوید

جامعه‌ی خودروهای الکتریکی به‌سرعت در حال پیشرفت بوده و روز به روز به تعداد اخبار خودروهای شگفت‌انگیز الکتریکی افزوده می‌شود. Elextra یک سوپراسپورت الکتریکی قدرتمند است که شباهت زیادی به لامبورگینی آونتادور دارد. کمپانی سازنده این خودرو لامبورگینی را به‌عنوان رقیب خود نمی‌داند و هیچگونه ادعایی نسبت به خودروهای لامبورگینی ندارد. به‌نظر می‌رسد هدف از تولید این خودرو، رقابت با تسلا باشد که در زمینه خودروهای خاص الکتریکی در آمریکا فعالیت می‌کند. بنابر ادعای شرکت سازنده، این خودرو با یکبار شارژ و سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، توانایی طی کردن ۶۰۰ کیلومتر مسافت را دارد. همین ادعا نشان می‌دهد که این خودرو نسبت به تسلا S 100D حدود ۳۲ کیلومتر و نسبت به مدل P100D ۱۳ کیلومتر، کمتر مسافت طی می‌کند.

elextra-01

بررسی خودروهای الکتریکی توسط شرکت‌های متعددی انجام می‌شود و آمار مختلفی نسبت به نوع عملکرد و مسافت قابل پیمایش آنها منتشر می‌شود به‌طوری که بخش محیط‌زیست آمریکا بازه حرکتی ۲ محصول نام‌برده شده از تسلا را 539 و 507 کیلومتر اعلام کرده، بنابراین احتمالا مسافت طی شده الکسترا نسبت به ادعای انجام شده، کمتر خواهد بود.

elextra-02

بخش دیگری از این خودرو که باعث عملکرد خوب آن می‌شود، بدنه فیبرکربنی با پوشش خاص و ارتفاع پایین است که در کاهش وزن الکسترا بسیار تاثیرگذار بوده است. این سوپر اسپرت الکتریکی از یک پیشرانه الکتریکی بر روی هر محور بهره می‌برد که قدرت خروجی آن در حدود ۶۸۰ اسب‌بخار خواهد بود. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو در  حدود 2.3 ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن در حدود ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. شرکت سازنده این خودرو در نظر دارد در حال حاضر ۱۰۰ عدد از این خودرو را برای مشتریان آماده کند و هنوز قیمت رسمی الکسترا اعلام نشده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا