مکمل بنزین
آموزشترفند

چگونه بنزین کم‏تری مصرف کنیم؟

مهم نیست از خودرویتان چه استفاده ‏ای می‏کنید؛ برای مسافرت، رفتن به محل کار یا موارد دیگر، یکی از مهم‏ترین هزینه‏ ها، هزینه ‏ی سوخت خودرو است. ولی آیا می‏دانستید با رعایت چند نکته ‏ی ساده می‌‏توانید این هزینه را کاهش دهید؟

1

  1. باد چرخ‏هایتان را تنظیم کنید.

وقتی چرخ‏هایتان حتی اندکی کم باد هستند، فشار بیش‏تری به موتور برای حرکت خودرو وارد می‏شود. مطمئن شوید که همیشه باد چرخ‏هایتان تنظیم است.

11

  1. سرعت مجاز را رعایت کنید.

شاید شنیدن این مورد برایتان چندان خوشایند نباشد، ولی زمانی که سرعتتان بالاتر از 100 کیلومتر بر ساعت می‏رود، مصرف سوخت خودرو بهینه نیست. یکی از آسان‏ترین راه‏ها برای کاهش مصرف سوخت و هزینه ‏ی ناشی از آن این است که سرعت مجاز را رعایت کنید؛ البته ایمن ‏تر نیز هست.

  1. معاینه فنی و تعویض روغن را به صورت منظم انجام دهید.

هرقدر زمان بیش‏تری از تعویض روغن خودرویتان گذشته باشد، روغن سخت‏تر در بین قطعات موتور حرکت می‏کند و انرژی بیش‏تری برای حرکت نیاز دارد. با تعویض منظم روغن خودرو، مصرف سوخت بهینه‏ تری خواهید داشت. فیلتر هوای تمیز هم اهمیت زیادی دارد و می‏تواند مسافت طی شده خودرو حتی تا 10% افزایش دهد. فیلتر هوا باید حداقل هر 13000 کیلومتر تعویض شود؛ ولی چنان‏چه در مناطق آلوده یا مناطقی که گرد و خاک زیاد است زندگی می‏کنید، باید زودتر آن را تعویض کنید.

  1. وسایل اضافی را از خودرو خارج کنید.

وسایل سنگینی را که احتیاجی به آن‏ها ندارید از خودرو خارج کنید (منظورم بچه‏ ها نیستند!) هر 45 کیلوگرم بار اضافی مصرف سوختتان تقریبا 2% را افزایش می‏دهد.

  1. در بزرگراه شیشه‏ های خودرو را بالا نگاه دارید.

اگرچه ممکن است از وزش باد به موهایتان لذت ببرید، باعث می‏شود خودرو به انرژی بیش‏تری برای حرکت نیاز داشته باشد. در این شرایط استفاده از کولر خودرو به صرفه‏ تر خواهد بود.

  1. دنده معمولی‏ها سوخت کم‏تری مصرف می‏کنند.

اگر تصمیم به خرید خودرو دارید، بدانید که خودروهای دنده معمولی نسبت به خودروهای اتوماتیک مصرف سوخت کم‏تری دارند. زمانی که خودتان دنده را تعویض می‏کنید، مصرف سوخت کم می‏شود؛ زیرا خودرو تنها به میزان مورد نیازش انرژی مصرف می‏کند و هیچ وقت دنده خودرو بالاتر از آن‏چه باید باشد، نیست.

21

  1. کارهایتان را با هم انجام دهید.

با بررسی‏ های انجام شده مشخص گردیده است که اگر مسافت ‏های کوتاهتان را با موتور سرد انجام دهید، مصرف سوختتان می‏تواند تا 2 برابر افزایش یابد. بنابراین کارهایتان را طوری تنظیم کنید که هر بار نیازی به گرم کردن موتور نداشته باشید. همچنین پیمودن مسیرهای با شیب تند باعث افزایش مصرف سوخت می‏شود. پس در انتخاب مسیر هم دقی کنید.

  1. با دنده عقب پارک کنید.

زمانی که می‏خواهید خودرو را در پارکینگ پارک کنید، از دنده عقب استفاده کنید. با این کار مصرف سوختتان کم می‏شود. زیرا با این کار راحت‏تر و با تعویض دنده‏ی کم‏تر می‏توان از پارک خارج شد. اگر زمان پارک کردن این کار را انجام دهید بهتر است زیرا موتور خودرو گرم است.

31

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا