Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مرحله دوازدهم فرمول 1: همیلتون برد، رایکونن از کسب سکو ناکام ماند

formula-1-italian-gp (4)
قهرمانی لویس همیلتون در پیست مونزا

دوازدهمین مسابقه امسال فرمول 1 در ساعت 16:30 دیروز با گرم کردن لاستیک‌ها شروع شد. قرار داشتن دو راننده فراری در سه جایگاه آغازین استارت، حکایت از آن داشت که فراری به‌احتمال‌زیاد مسابقه خوبی را پشت سر خواهد گذاشت. اما متاسفانه با مشکلی که رایکونن در استارت به دلیل درگیر نشدن کلاچ با دنده رخ داد، در همان ابتدا به رده بیستم نزول کرد. گرچه توانست با سبقت‌گیری‌های فوق‌العاده خود را تا رده پنجم بالا بکشد. در همین حین بااینکه شنیده‌ها حاکی از آن بود که موتور مرسدس ممکن است دچار نقص شود اما به‌هیچ‌عنوان مشکلی برای همیلتون به وجود نیامد ولی در انتهای مسابقه و در دور 51 متاسفانه با سوختن موتور رزبرگ بار دیگر نشان داده شد که نباید از موتور قدیمی بیش‌ از حد توانش کار کشید، درنهایت هم رزبرگ نتوانست مسابقه را به اتمام برساند.

formula-1-italian-gp (2)
امتیازات گرفته شده در پیست مونزا

در اواسط مسابقه کل‌کل‌های تیم مک لارن-هوندا با تیم‌های دارنده موتور رنو مشهود بود. با آنکه هوندا مدعی است که موتورهای خود 25 اسب بخار قوی‌تر از موتورهای رنو است اما در مسابقه تنها موتوری که ضعیف‌ترین عملکرد را به نام خود ثبت کرد، هوندا نام داشت. موتور هوندا در سیستم‌های بازیافت انرژی چندان جالب عمل نمی‌کرد و به‌راحتی می‌توانستیم این نقیصه را ببینیم. پیت استاپ 2.4 ثانیه‌ای فراری سریع‌ترین پیت استاپی بود که در مسابقه ثبت شد و از این لحاظ خیلی به کمک رانندگان فراری آمد. شاید بتوان گفت ناکام‌ترین تیم در این مسابقه لوتوس بود که هر دو راننده‌اش از دور مسابقه خارج شدند. رانندگی جذاب جوان 17 ساله روسی تیم تورو روسو، مکس ورشتپن، بر زیبایی و جذابیت مسابقه افزود. از نکات قابل‌توجه می‌توان به صحبت‌های مشکوک سرپرست تیم مرسدس با همیلتون اشاره کرد. در کل می‌توان گفت که روز ویلیامز بود و با کسب رده‌های سوم و چهارم توانست تا حدودی منتقدانش را ساکت کند.

formula-1-italian-gp (1)
جدول امتیاز رانندگان تا به اینجا

مسابقه بعدی در سنگاپور و دو هفته آینده برگزار خواهد شد.

1 نظر
  1. iman می گوید

    خیلی مسابقه باحالی بود من کلا فوتبالی ام ولی این دو مسابقه آخر رو دیدم خوشم اومد تصمیم دارم بیشتر فرمول ۱ نگاه کنم درضمن اگه استارت رایکونن خوب کار میکرد به نظر من احتمال داشت همیلتون رو بگیره.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.