مکمل بنزین
خبر

فروش بی‌ام‌و M4 GT4، آغاز شد!

ینس مارکوت مدیر بخش سوپراسپرت‌های بی‌ام‌و در شهر نوربرگرین آلمان، خبر خوشی برای علاقه‌مندان به سری M4 داشت. این مدیر بی‌ام‌و اعلام کرد مدل اسپرت این خودرو با پسوند GT4 با قیمت ۱۶۹ هزار یورو عرضه خواهد شد. وی در همین ارتباط گفت: «باتوجه به سابقه طولانی من در حوزه خودرو، همچنان از رونمایی خودروهای جدید بی‌ام‌و غافلگیر می‌شوم.فروش این خودرو بی‌ام‌و را وارد فاز جدیدی از فعالیت می‌کند و ما قصد داریم تا در سال ۲۰۱۸ یک خودروی خوب تحویل مشتریان دهیم».

e77d0606-66e5-4813-a219-3109828e1d52

مدیر بخش سوپراسپرت‌های بی‌ام‌و اظهار کرد: این خودرو یک محصول قابل‌اطمینان و قدرتمند را عرضه می‌کند که نتیجه تلاش فراوان بخش اسپرت بی‌ام‌و است. پایه‌ اصلی این خودرو مدل کوپه M4 است که محبوبیت فراوانی دارد. در طراحی این مدل از الگوی توسعه خودروی M6 GT3 الهام گرفته شده. در طراحی GT4 از روکش کربنی و فیبرکربنی استفاده شده که این نوع پوشش در سایر خودروهای اسپرت بی‌ام‌و، پاسخگویی خوبی داشته است. در بخش داخلی خودرو نیز شاهد یک انقلاب هستیم. اتاق جی‌تی۴ به گونه‌ای طراحی شده که سرنشینان راحت‌ترین حالت را تجربه کنند و راننده در راندن این خودروی اسپرت، کم و کاستی حس نکند.

06083c2c-8075-415e-9265-fc96dadc858d

M4 GT4 اولین خودروی سوپراسپرت شرکت بی‌ام‌و با قوای محرکه جدید است. این سیستم با برنامه‌ریزی انجام شده،قابلیت کنترل سطح قدرت موتور را به راننده ارائه می‌کند. این سیستم که توسط چند موسسه مرتبط به تایید رسیده است، این امکان را به راننده می‌دهد تا تغییرات دلخواه خود را بر اساس شرایط پیش رو بر خودرو اعمال کند تا بهترین بازخورد را از جی‌تی۴ دریافت کند. تا به‌حال M4 GT4 توسط تعداد زیادی از رانندگان حرفه‌ای بی‌ام‌و در شرایط متفاوت بررسی و رانده شده تا عملکرد این خودرو در شرایطی مانند رانندگی در پیست مسابقه سنجیده شود. احتمالا باتوجه به علاقه طرفداران بی‌ام‌و به خودروی کوپه این شرکت، از مدل جی‌تی‌۴ نیز استقبال شود. تدابیر اندیشیده شده از سوی بخش اسپرت بی‌ام‌و نشان می‌دهد این بخش اهداف بزرگی دارد تا بخش اعظمی از جامعه اسپرت‌سوار را به‌خود جلب کند. البته ناگفته نماند، که قیمت درنظر گرفته شده کمی بیش از حد بالاست.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا