مکمل بنزین
گوناگونخبر

Bison، پیکاپی الکتریکی برای دوستی با محیط زیست!

به‌نظر می‌رسد تولیدکنندگان به سمت ساخت پیکاپ‌های برقی رفته‌اند و رقابت در این بخش نیز در حال داغ شدن است. قرار است خودروهای پیکاپ تسلا بعنوان تولید کننده برتر خودروهای الکتریکی، در آینده‌ای نه‌چندان دور در ماه‌های آوریل و می، وارد بازار آمریکا شود. شرکت کانادایی Havelaar اولین پیکاپ الکتریکی خود را آماده عرضه کرده است. بر روی هر ۲ محور این خودرو، موتور الکتریکی قرار داده شده که در کنار سیستم چهارچرخ متحرک قدرت ۲۹۴ اسب‌بخاری را به‌ارمغان می‌اورد. Bison در کمتر از ۶ ثانیه از شتاب صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید که برای یک پیکاپ الکتریکی شتاب فوق‌العاده‌ای است.

bison-5

بنابر اعلام شرکت Havelaar، فول‌ترین خودروی این شرکت با یک باطری ۹۰ کیلووات ساعتی، می‌تواند ۳۰۰ کیلومتر را طی کند. اساس ساخت بدنه Bison بر مبنای یک شاسی فولادی با مقاومت بالا با پانل‌های کامپوزیت یکپارچه بوده تا در برابر ناهمواری‌های کانادا عملکرد خوبی داشته باشد.

ناتان آرمسترانگ مهندس این شرکت کانادایی سابقه کار با برندهای معتبری امثال Aptera، ولوو و تسلا را دارد و طراحی بدنه این پیکاپ را براساس یک قاب ترکیبی مونوکوک،انجام داده است. این پیکاپ مانند یک وانت معمولی بنظر می‌رسد اما انعطاف‌پذیری بالایی در پیچ‌ها دارد. سیستم تعلیق این خودرو به‌نوعی طراحی شده که امکان مانور بالا را برای خودرو مهیا می‌کند. ناتان آرمسترانگ در ارتباط با بدنه این پیکاپ می‌گوید: «برای سازگاری بدنه با محیط زیست، سطح بالایی از تکنولوژی بکار گرفته شده تا یک بدنه کامپوزیتی قدرتمند در اختیار خریداران باشد». انتظار می‌رود Bison تا سال ۲۰۲۱ با قیمتی در حدود ۴۵.۰۰۰ دلار در اختیار خریداران قرار گیرد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا