Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مقایسه پژو 2008 و رنو کپچر: فینال لوشامپیونه!

سرانجام شرکت ایران‌خودرو پیش فروش پژو 2008 را آغاز کرد و این شیر جوان را با شرایطی عجیب و غریب عرضه نمود. ورود پژو 2008 شوک بزرگی به بازار فروش انواع خودروهای داخلی و خارجی وارد کرده و توجه خریدارن را به خود جلب کرده است.

پژو 2008 با ویژگی‌هایش، توانایی رقابت با خودروهای چینی و حتی کره‌ای را در رنج قیمتی 100 تا 120 میلیون تومان خواهد داشت و روزهای سختی را برای رقبای خود؛ به‌خصوص محصولات چینی موجود در بازار ایران رقم خواهد زد. اما ایران‌خودرو فراموش کرده است که رقیب جهانی و همیشگی پژو 2008 را با دستان خودش وارد بازار ایران کرده و به فروش آن می‌پردازد!

Peugeot-2008-2

رنو کپچر همیشه برای پژو 2008 دردسر ساز بوده و اساسا برای رقابت با پژو 2008 در کشور فرانسه ساخته شده است! اما ایران‌خودرو هر دو خودروی مذکور را عرضه کرده و خیال خودش را بابت خرید و فروش هر دو راحت کرده است؛ زیرا اگر رنو کپچر را هم به پژو 2008 ترجیح بدهید، باز هم در زمین ایران‌خودرو بازی کرده‌اید!

renault_captur-2

خلاصه اینکه شاید دو تا از انتخاب‌های محدود شما برای خرید یک شاسی‌بلند کوچک در بازار ایران دو خودروی پژو 2008 و رنو کپچر باشد؛ که همین موضوع باعث ایجاد سوالات زیادی در ذهن شما می‌شود. به همین خاطر در ادامه شاهد مقایسه رنو کپچر و پژو 2008 هستیم و قطعا با خواندن آن جواب مناسبی برای تمام سوالاتتان پیدا کرده و یک تصمیم عاقلانه می‌گیرید. پس در ادامه همراه چرخان باشید.

طراحی

Peugeot-2008-20

پژو 2008 ظاهری سر سنگین‌تر نسبت به رنو کپچر دارد. رنو کپچر که شباهت‌های بسیاری به مدل Clio دارد؛ کمی اسپرت‌تر به نظر می‌رسد و خریداران توان انتخاب رنگ سقف و… را دارند. رنو کپچر بیشتر شبیه به یک خودروی هاچ‌بک بوده و به نظر نگارنده حس و حال یک SUV کوچک را برای خریدارانش ندارد؛ در حالی که پژو 2008 با ویژگی‌های بصری خود و افزودن فلاپ‌های پلاستیکی و ریل‌های سقف؛ ظاهری قوی‌تر نسبت به رنو کپچر داشته و در مجموع نگاهی نزدیک‌تر به کلاس خودروهای compact SUV دارد.

renault_captur-1

طراحی پژو 2008 نه خیلی ساده است و نه خیلی اسپرت؛ بنابر این همه خریداران را از تمام طیف‌های سنی جذب خود خواهد کرد؛ اما رنو کپچر با ظاهر اسپرت خود قطعا نظر افراد مسن‌تر را جذب نکرده و چشم و امیدش به نسل جوان است. در مجموع هر دو خودرو شکل و شمایل زیبایی داشته و باید گفت که اظهار نظر درباره طراحی نمای بیرونی رنو کپچر و پژو 2008 امری کاملا شخصی و سلیقه‌ای است.

کابین و محیط داخلی

Peugeot 2008

در بحث طراحی محیط داخلی با مفاهیم مشابهی مواجه هستیم. طراحی محیط داخلی پژو 2008 در عین سادگی بسیار زیبا و مدرن به نظر می‌رسد؛ اما محیط داخلی رنو کپچر تعریف چندانی ندارد و در این بخش از زبان تکراری و کسل کننده کمپانی رنو استفاده شده است.

بهره‌گیری از فلاپ‌های رنگارنگ در محیط داخلی رنو کپچر (در برخی از مدل‌های سفارشی)، چندان جذاب نیست و محیط آن را به شدت سبک کرده است. اما پژو 2008 در محیط داخلی خود طراحی سنگین و مقتدرانه بدنه خارجی را ادامه داده و از زیاده‌روی در کنسول مرکزی و استفاده از رنگ‌های اضافی خودداری کرده است.

renault_captur-3

با توجه به مشابهت‌های ابعادی رنو کپچر و پژو 2008 انتظار می‌رفت که سرنشینان از نظر راحتی و داشتن فضای کافی برای بار و نشستن بر روی صندلی‌های عقب در شرایط یکسانی باشند؛ اما همه چیز برعکس است! به عنوان مثال رنو کپچر برخلاف پژو 2008؛ فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان عقب خود قرار می‌دهد؛ اما در مقابل کابین پژو 2008 بی سر و صداتر بوده و صندلی‌های راحت‌تری نسبت به رنو کپچر دارد.

هر دو خودرو به خوبی نیازهای یک خانواده را در سفرهای بین شهری تامین می‌کنند و فضاهای ذخیره‌سازی مناسبی در محیط داخلی هر دو تعبیه شده است؛ اما باید توجه داشت که رنو کپچر فضاهای بیشتری برای ذخیره اشیای کوچک نسبت به پژو 2008 دارد.

SUV

SUV

فضای صندوق عقب رنو کپچر 337 لیتر گنجایش دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب تا 1235 لیتر افزایش پیدا می‌کند. فضای صندوق عقب پژو 2008 هم 410 لیتر گنجایش داشته و با خواباندن صندلی‌های عقب به 1400 لیتر افزایش پیدا می‌کند. همچنین پژو در صندوق عقب مدل 2008 از نوعی پوشش خاص استفاده کرده تا در هنگام حرکت، چمدان‌ها و اشیاء درون صندوق عقب حرکت نکنند! البته اصلا معلوم نیست که پژو 2008 ایران‌خودرو این گونه است یا نه! به هر حال خرید تخم مرغ شانسی این مصیبت‌ها را هم دارد!

پیشرانه و مشخصات فنی

رنو کپچر در ایران از وجود یک پیشرانه 4 سیلندر خطی توربو شارژ با حجم 1.2 لیتر بهره‌مند است. پیشرانه مذکور 120 اسب‌بخار قدرت دارد و حداکثر گشتاور آن 190 نیوتن‌متر بوده و حداکثر سرعت خودرو را به 192 کیلومتر در ساعت می‌رساند. شتاب صفر تا 100 رنو کپچر 10.9 ثانیه بوده و مصرف ترکیبی آن 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش است.  رنو کپچر دیفرانسیل جلو بوده و برای انتقال قدرت از یک گیربکس 6 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه استفاده می‌کند.

ابعاد پژو 2008: طول/عرض/ ارتفاع: 4159/1740/1556 میلی‌متر – فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2538 میلی‌متر

در مقابل پژو 2008 ایران‌خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ با حجم 1.6 لیتر استفاده می کند.  پیشرانه مذکور 165 اسب بخار قدرت دارد و حداکثر گشتاور آن 240 نیوتن‌متر بوده و سرعت پژو 2008 را به 206 کیلومتر در ساعت می‌رساند. شتاب صفر تا 100 آن 9 ثانیه اندازه‌گیری شده و مصرف سوخت ترکیبی آن تنها 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش است. پژو 2008 مانند رنو کپچر دیفرانسیل جلو بوده و برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌ها؛ از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.

ابعاد رنو کپچر: طول/عرض/ ارتفاع: 4122/1778/1566 میلی‌متر- فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2606 میلی‌متر

در مجموع با توجه به اعداد و ارقام ذکر شده و مشخصات فنی هر دو خودرو باید پژو 2008 را پیروز بلامنازع این بخش دانست.

ایمنی

Euro NCAP

رنو کپچر از امکاناتی مانند سنسور پارک، دوربین عقب، قفل مرکزی و ورود بدون کلید، سیستم ضد سرقت، سیستم‌های ABS ،EBD ،EBA ،ESP ،HSA، چهار عدد کیسه هوا و…استفاده کرده و در سال 2013 موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP شده است. در مقابل پژو 2008 نیز از امکاناتی مانند؛ 6 عدد کیسه هوا، دزدگیر با کنترل پارامتریک و پیرامونی، سیستم ABS ،ESP ،HAC ،EBFD ،EBA ،TPMS و… برخوردار بوده و در سال 2013 پنج ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP دریافت کرده است. البته هنوز به درستی مشخص نیست که خودروی تحویلی ایران‌خودرو تمام آپشن های ایمنی مذکور را داراست یا نه!

امکانات

renault_captur

رنو کپچر از امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع، صفحه نمایش 7 اینچی، استارت دکمه‌ای هوشمند، کروز کنترل، سیستم مصرف بهینه، کارت قفل، گرم‌کن صندلی‌های جلو و… برخوردار است. اما در مقابل پژو 2008 طیف وسیعی از امکانات را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد که البته باز هم به درستی مشخص نیست که آیا خودروی تحویلی ایران‌خودرو این امکانات را خواهد داشت یا نه! از جمله امکانات مذکور باید به تهویه مطبوع دو کاناله اتوماتیک، سیستم کمک پارک عقب، چراغ‌ها و برف‌پاکن‌های خودکار، خروجی برق 12 ولتی، صفحه نمایش 7 اینچی، سیستم HEAD-UP، داشبورد خنک شونده (یخچال) و… اشاره کرد!

سواری و کیفیت

Peugeot-2008-9

آن طور که وب‌سایت‌های خارجی درباره کپچر و پژو 2008 نوشته‌اند، می‌توان استدلال کرد که سواری با هر دو خودروی مورد بحث لذت بخش بوده و هر دو از فرمان‌پذیری مناسبی برخوردار هستند. البته افزایش وزن در رنو کپچر ممکن است باعث کندی خودرو شود و ما شاهد توزیع خوب وزن سرنشینان نیستیم.

اما در مقابل پژو 2008 به خوبی وزن سرنشینان را توزیع کرده و از چسبندگی بیشتری برخوردار است. کیفیت بدنه و قطعات مورد استفاده در رنو کپچر به دلیل وارداتی بودن این خودرو کاملا تضمین شده و حداقل مشکلات مرسوم خودروهای تولید داخل را ندارید؛ اما همه ما به خوبی می‌دانیم که خودروهای مونتاژی شرکت‌های ایرانی؛ به خصوص ایران‌خودرو از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و خرید از آن‌ها یک ریسک بزرگ محسوب می‌شود. ایکاپ قول کیفیتی مثال زدنی برای پژو 2008 داده و کلی هم تبلیغ و رپورتاژ خبری به مناسبت تولید پژو 2008 انجام داده است!

کلام آخر

مدل 2017 رنو کپچر با قیمتی نزدیک به 115 میلیون تومان عرضه شده و مشخصات فنی و امکانات آن واضح و مشخص است! اما پژو 2008 با دریافت 60 میلیون تومان پیش‌فروش شده و ایران‌خودرو قول قیمتی 90 تا 100 میلیونی برای آن داده بود؛ اما ظاهرا قیمت حقیقی این خودرو 120 میلیون تومان است! با این حساب از نظر قیمتی رنو کپچر نسبت به پژو 2008 در شرایط بهتری به سر می‌برد؛ اما در مقابل برای پژو 2008 از حالا بازار سیاهی پر جنب و جوش ایجاد شده و با امکانات فنی و رفاهی‌ آن نظر خیل کثیری از خریداران را جلب کرده است. اگر واقع بین باشیم باید بگوییم که پژو 2008 واقعا از رنو کپچر بهتر است؛ اما صد حیف و صد آه که ایران‌خودرو مسئول تولید و عرضه آن در کشور ما شده است!

به سوپر گروه رنو کپچر ملحق شوید…

به سوپر گروه پژو 2008 ملحق شوید…

Telegram-Group-2008

11 دیدگاه
  1. محمد می گوید

    کپچر بهتر از این ۲۰۰۸ الکی گرونه

  2. farid می گوید

    با این شرایط استعماری ۲۰۰۸ به نظرم نباید خرید

  3. حسابدار می گوید

    اگه فولکس المانم شرایط ایران خودرو داشته باشه چه بسا بذتر از ایران خودرو بشه
    کار از ریشه خرابه ما عادت داریم میانبر بزنیم نمیشه!

  4. DR.BS می گوید

    سلام علیکم و رحمت خدا بر خودروهای ساخت آسیای شرقی . اینجا ایران دیار ایران خودرو و محصولات آن می باشد . در رده خوردو های صفر نیازی به توضیح مزایای پژو ۲۰۰۸ نیست .ولی در عمل و نیز بر روی کاغذ :
    شتاب و قدرت و زیبایی کابین و طراحی بیرونی پژو ۲۰۰۸ به سایر خودرو های در این رده می چربه.
    در خودروهای در این رنج قیمت فقط مزدا ۳ نیو ارزش خرید خواهد داشت و نیازی نیست که از مزایای اندک دیگر خودوهایی من جمله : تیگو = جک = هایما = تیوولی=کپچر ، بحث کرد.
    خوردروهای دیقه علاوه بر کیفیت نا مطلوب نمایندگی در زمان حال و آینده ( تامین قطعات ) اشکالات زیر وارد هست و توصیه میکنم خرید نکنید :

    – تیوولی : امکانات گول زننده به همراه موتور ضعیف و بازار فروش حبابی.
    – کپچر : باک بسیار کوچک (۴۰ لیتر)به همراه ترمز عقب کاسه ای و موتور ضعیف.
    – تیگو : چینی زیبا و تنبل و پر مصرف با بازار آینده نامعلوم. مشابه لیفان و ام وی ام .
    – داستر : آفرود خوب اما زشت و بی امکانات .
    – جک اس : چینی قدرتمند با بازار فروش نا معلوم. سرنوشت لیفان و ام وی ام .
    هایما : مصرف سوخت نجومی ، لگن.

    1. مقايسه كپچر با 2008 می گوید

      رنو کپچر از معدود خودروهای بنزینی غیر هیبرید میباشد که سیستم بازیابی تولید انرژی از ترمز دارد.چنانکه به مانند یک خودروی هیبرید،در هنگام کاهش سرعت، با بهره گیری از سیستم مدیریت هوشمند انرژی (ESM)، که انرژی را در هنگام ترمز گیری بهبود می بخشد، دینام باطری را که منبع تغذیه بخاری، سیستم تهویه مطبوع، رادیو، چراغ های جلو و فرمان برقی می باشد، شارژ می کند.رنو کپچر تنها در سایت رنو اسپانیا واقع در شهر وایادولید به تولید می رسد و کپچر های نمونه ایران(تحویلی ایران خودرو)نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همگی بصورت کاملاً وارداتی،بدون کوچکترین دخالت شرکتهای واردکننده،مستقیماً بدست مصرف کنندگان ایرانی میرسند.رنو کپچر از چهار کیسه ی هوای ایمنی بهره می برد؛ دو کیسه ی هوا مسئولیت حفاظت از راننده و سرنشین جلو را در تصادفات روبه رو بر عهده دارند.رنو کپچر ، بدلیل استفاده از ترمز کاسه ای قوی و پیشرفته در چرخهای عقب ، توانسته است ۳ امتیاز مشابه و همسان رقیب همکلاس خودش (پژو ۲۰۰۸ ، با بهره گیری از ترمز دیسکی در چرخهای عقب) ، در بخش کنترل پایداری الکترونیکی ، در تستهای سختگیرانه یورو انکپ ، کسب نماید.رنو کپچر ، با بهره بردن از ترمز کاسه ای قوی و پیشرفته در چرخهای عقب به همراه استفاده از اصول مهندسی ایمنی ، تعلیق و پایداری ، در آزمون کنترل پایداری الکترونیکی یورو انکپ ، ۲۷ سانتی متر لغزش جانبی کمتری نسبت به پژو ۲۰۰۸(با بهره گیری از ترمز دیسکی در چرخهای عقب) دارد.تمامی رنو کپچرهای موجود در ایران ، وارداتی بوده و همگی ، ساخت و مونتاژ سایت رنو اسپانیا میباشد.سیستم تعلیق کپچر در سرعت های مختلف عملکرد بسیار خوبی دارد و به خوبی ارتعاش های حاصل از ناهمواری های جاده را جذب می کند. این خودرو عمدتا یکی از راحت ترین تجربه های سواری را در کلاس خود ارائه می دهد؛ این کراس اوور توانایی خوبی در گذر از پیچ ها دارد، چسبندگی مناسب با جاده و پاسخ دهی فرمان بسیار قابل اتکا، از دیگر توانایی های رنو کپچر در بخش هندلینگ و فرمان پذیری است.فروش جهانی رنو کپچر در سال۲۰۱۷// ۲۶۳.۱۱۳دستگاه با رشد۱۰.۳% صعود از پله ۸۶ به ۷۴….فروش جهانی پژو۲۰۰۸ در سال۲۰۱۷// ۲۲۲.۱۰۲دستگاه با افت فروش منفی۶.۲%…سقوط از پله ۸۸ به ۱۰۲….. فروش جهانی نیسان جوک و تیوولی هم خارج از ۱۰۵جایگاه نخست فروش بین المللی است و اصلا در جدول دیده نمیشوند.فروش رنو کپچر در فرانسه سال۲۰۱۷،،۶۸.۷۷۳دستگاه////فروش پژو۲۰۰۸ در فرانسه سال ۲۰۱۷،،۶۷.۹۷۹دستگاه////فروش جهانی رنو کپچر در سال ۲۰۱۶،،۲۳۸.۶۴۲دستگاه////فروش جهانی پژو۲۰۰۸ در سال۲۰۱۶،،۲۳۶.۶۹۵ دستگاه//// فروش رنو کپچر در ۱۱ماهه ۲۰۱۷ در اروپا ۱۹۰.۱۳۵دستگاه////فروش پژو۲۰۰۸ در ۱۱ماهه ۲۰۱۷ در اروپا ۱۶۶.۰۶۲دستگاه.رنو کپچر:تعویض شمع هر ۵۶۰۰۰ کیلومتر – پژو۲۰۰۸:تعویض شمع هر ۴۰۰۰۰کیلومتر///رنو کپچر:تعویض فیلتر بنزین هر ۱۲۰۰۰۰ کیلومتر – پژو۲۰۰۸:تعویض فیلتر بنزین هر ۴۰۰۰۰کیلومتر///رنو کپچر:تعویض ضدیخ هر ۶۴۰۰۰ کیلومتر – پژو۲۰۰۸:تعویض ضدیخ هر ۱۰۰۰۰کیلومتر///رنو کپچر:سرویسهای ادواری هر ۸۰۰۰ کیلومتر – پژو۲۰۰۸:سرویسهای ادواری هر ۵۰۰۰کیلومتر///رنو کپچر:گارانتی کلی ۵سال یا ۱۵۰۰۰۰کیلومتر – پژو۲۰۰۸:گارانتی کلی ۲سال یا ۴۰۰۰۰کیلومتر///رنو کپچر:گارانتی گاز کولر ،۳۶ماه یا ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر – پژو۲۰۰۸:گارانتی گاز کولر ،۱۲ماه یا ۲۰۰۰۰ کیلومتر///رنو کپچر:گارانتی باتری ۲سال یا ۴۰۰۰۰کیلومتر – پژو۲۰۰۸:گارانتی باتری ۱سال یا ۲۰۰۰۰کیلومتر///رنو کپچر:گارانتی پوسیدگی بدنه۳سال – پژو۲۰۰۸:گارانتی پوسیدگی بدنه۲سال///رنو کپچر:گارانتی رنگ۳سال – پژو۲۰۰۸:گارانتی رنگ۲سال///رنو کپچر:مصرف سوخت شهری۶.۶-بین شهری۴.۷-ترکیبی۵.۹///پژو۲۰۰۸:مصرف سوخت شهری۹.۸-بین شهری۴.۹-ترکیبی۶.۷//// ضمنا جهت استحضار بگم ،رنو کپچر ، بااستفاده از اصول مهندسی ایمنی ، تعلیق و پایداری ، در آزمون کنترل پایداری الکترونیکی یورو انکپ ، ۲۷ سانتی متر لغزش جانبی کمتری نسبت به پژو ۲۰۰۸(با بهره گیری از ترمز دیسکی در چرخهای عقب) دارد

      1. هادی می گوید

        سلام.گل پسر ها تو اروپا پژو با موتور ۱.۲ لیتری عرضه شده و مدل پژو۲۰۰۸ gt line موتور ۱.۶ توربو داره که گرون تره و نمیشه پژوی ایکاپ رو با اون مقایسه کرد و گفت تو اروپا بیشتر فروش داشته. موتور و گیربکس دی اس ۵ و مینی و پژو ۵۰۸ و… رو یه ماشین ۱۰۰ تومنی محشره و قول میدم دو سال دیگه که ملت شتاب و قدرت و توانایی های خودروی پژو ۲۰۰۸ رو دیدن قیمتش از کپچر وارداتی که البته ماشین خوبیه هم بالاتر میره.

  5. ناشناس می گوید

    واقعا…………

  6. mohffsen می گوید

    رنو کپچر ، با بهره بردن از ترمز کاسه ای قوی و پیشرفته در چرخهای عقب ، با کسب ۸۱ درصد مجموع امتیازات در بخش سیستمهای کمک ایمنی در تستهای سختگیرانه یورو انکپ ، نسبت به رقبای همکلاس خودش مثل پژو ۲۰۰۸ (۷۰درصد) و نیسان جوک (۷۱درصد) ، در جایگاه بالاتری ایستاده است.رنو کپچر ، توانسته است ۳ امتیاز مشابه و همسان رقیب همکلاس خودش (پژو ۲۰۰۸ ، با بهره گیری از ترمز دیسکی در چرخهای عقب) ، در بخش کنترل پایداری الکترونیکی ، در تستهای سختگیرانه یورو انکپ ، کسب نماید.رنو کپچر ، با بهره بردن از ترمز کاسه ای قوی و پیشرفته در چرخهای عقب به همراه استفاده از اصول مهندسی ایمنی ، تعلیق و پایداری ، در آزمون کنترل پایداری الکترونیکی یورو انکپ ، ۲۷ سانتی متر لغزش جانبی کمتری نسبت به پژو ۲۰۰۸(با بهره گیری از ترمز دیسکی در چرخهای عقب) دارد.رنو کپچر تنها در سایت رنو اسپانیا واقع در شهر وایادولید به تولید می رسد و کپچر های نمونه ایران(تحویلی ایران خودرو)نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همگی بصورت کاملاً وارداتی،بدون کوچکترین دخالت شرکتهای واردکننده،مستقیماً بدست مصرف کنندگان ایرانی میرسند.رنو کپچر از چهار کیسه ی هوای ایمنی بهره می برد؛ دو کیسه ی هوا مسئولیت حفاظت از راننده و سرنشین جلو را در تصادفات روبه رو بر عهده دارند.
    منبع تست ایمنی و پایداری رنو کپچر: https://www.euroncap.com/en/results/renault/captur/8888
    منبع تست ایمنی و پایداری پژو ۲۰۰۸: https://www.euroncap.com/en/results/peugeot/2008/8885
    منبع تست ایمنی و پایداری نیسان جوک: https://www.euroncap.com/en/results/nissan/juke/10987

  7. علی می گوید

    دوستان یه جوری نظر میدن انگار ماشینمون رو همیشه طبق استاندارد جهانی انتخاب میکردیم
    بنده با سابقه ۱۵ ساله تو تعمیر خودرو و تست اکثر خودروهای روز بازار(ماشینهای مشتری) به صورت فنی و پارامترهای عمومی پژو ۲۰۰۸ رو از کپچر بیشتر میپسندم
    به نظرم تو ایران یه خودرو که اصطهلاک پایین داشته باشه و بروز باشه کافیه اگر از کسانی که خودروهای رده A رو استفاده میکنن هم بپرسید همیشه از هزینه های گزاف ( غیر معقول در ایران) شاکی هستن

    رنو خودروی اصطلاحا بد تعمیری هست و هزینه خدماتش نسبت به کلاس خودرو همیشه بالاس به عنوان مثال ال نود با اینکه خودرو کم اصطهلاک و خوبیه ولی مخارج تعمیراتش خیلی بالاس در حد یک خودروی ۱۰۰ میلیونی و حتی بالاتر مگان هم همین مشکل رو داره و قاعدتا کپچر هم خواهد داشت

    و چون از طرفی تو ایران یه خودرو خیلی بیشتر از عمر مفیدش باید کار کنه تو درازمدت از ارزش خرید خودرو کم میکنه
    اینها مسائلی هست که تو ایران و با شرایط بازار ما باید مدنظر باشه نه طبق نظر مشتری و سایتهای اروپایی

    در ضمن موتور قوی تر و مدرنتر ۲۰۰۸ رو نمیشه نادیده گرفت که ۸ سال به عنوان موتور برتر انتخاب شده و همچنین کابین ۲۰۰۸ خیلی خیلی بهتره و ایرانی پسندتر و انصافا پویاتر و مدرنتر از رنو بی روح هست و حس گرانتری داره

    گیربکس رنو کپچر در واقع یک گیربکس دستی با کنترل دنده کامپیوتری هست (نقطه قوت کپچر برای جبران ضعف موتور ) که جزء گیربکسهای اقتصادی از لحاظ تولید هست ولی خدمات مربوط به کلاچ دوبلش مخصوصا تو ایران خیلی بالاس در صورتی گیربکس ۲۰۰۸ اتوماتیک هست و با اینکه کمی کندتر از کپچر هست ولی با ۴۵ اسب قدرت بیشتر و موتور بروزتر نباید حس بشه(چون هنوز تست نکردم نمیشه نظر کیلویی داد)
    بقیه امکانات هم در حد هم هستن مثل حجم صندوق که ۲۰۰۸ کمی بیشتره تعداد ایربگ کپچر ۴ تا ولی ۲۰۰۸ شش تاس در مقابل کپچر استارتر هست ولی ۲۰۰۸ سوییچی در ضمن داشبورد کپچر رو که مثل کشو یخچال هست رو نتونستم هضم کنم

    به هر صورت با صد تومن توقع همه چی تمام نداشته باشید
    نهایت ماشینی تو این رنج میدن بنجلهای چینی هست

  8. دایی رامین می گوید

    ۱-اولا همین که دست کج و خرابکار ایران خودرو داخل کپچر نرفته دنیایی ارزش داره.یه سر به گروه تلگرامی پژو ۲۰۰۸ بزنید تا ببینید چقدر شاکی و ناراضی اند از امکاناتی که ایران خودرو از ماشینشون زده.حتی از کیفیت رنگ خودرو هم اظهار نارضایتی میکنن! حالا به مشکلات فنی و مونتاژی احتمالی که بعدا معلوم میشه کاری ندارم .اگر هم در آینده قرار بر افزایش میزان ایرانیزه شدن باشه که دیگه وااااویلا…
    در صورتی که کپچر رو ایران خودرو فقط وارد کرده و برای وارداتش هم از رانت ارز دولتی استفاده کرده که اتفاقا همین مساله در نهایت بنفع مشتری تمام شده.

    ۲-با توجه به ائتلاف رنو و نیسان، کپچر و نیسان جوک از پلتفرم مشترک استفاده کرده در نتیجه این دو ماشین اشتراکات موتوری و فنی زیادی دارن.کیفیت،دوام و استهلاک پایین خودروهای ژاپنی رو هیچکس نمیتونه انکار کنه در نتیجه کپچر از نظر تکنولوژی یه سر و گردن بالاتر از ۲۰۰۸ است.

    ۳-مسلما هرکس باتوجه به نیاز و سلیقه اش خودرو انتخاب میکنه درنتیجه حس اولیه ای که خودرو به هر شخص میده بسیار مهمه. خوشبختانه موقعی که قصد انتخاب داشتم هر دو خودرو کنار هم بودند و تونستم یه مقایسه ی کامل داشته باشم.کپچر از هر نظر حس خوبی بهم داد. ولی ۲۰۰۸ با اینکه از ظاهر ماشین زیاد بدم نیومد(هر چند به جذابیت کپچر نبود)با اینحال سرخوردگی اصلی موقع نشستن تو ماشین پیش اومد .. اولا بدلیل ارتفاع کم اصلا حس کراس اور بهم نداد،ثانیا فضای عقبش تنگ و ناراحت بود،ثالثا طرح داشبوردش (نمیگم زشت )ولی در مقایسه با کپچر خیلی ساده و معمولی بنظرم اومد،بخصوص کیلومتر شمارش که مثل چشم وزغ زده بیرون درحالیکه طراحی کپچر بسیار شکیل و جا افتاده است.حتی جنس بهتر ادعایی روکش داشبورد ۲۰۰۸ نمیتونه متقاعدتون کنه اگر از طرحش خوشتون نیاد.

    ۴-مالکین ۲۰۰۸ فقط هی به قدرت موتورشون مینازن.خب که چی؟ مگه ماشین خریدیم واسه کورس گذاشتن و مسابقه، اونم(مثلا) تو خیابونای تهرون!؟
    شما رو نمیدونم ولی من یکی که تو فکر این ژان گولر بازیا نیستم برعکس چیزی که برام مهمه یه سواری ایمن و باکیفیته که کپچر کاملا تامین میکنه.. چون هم موتور جمع و جورش بدلیل بهره وری و کارایی ای بالایی که داره نیاز شما رو بطور کامل برطرف میکنه و هم با داشتن بالاترین امتیاز ۵ ستاره از یورو انکپ ایمنی کامل داره.

    ۵- ۲۰۰۸ شاید تو یه درگ سرعت از کپچر ببره ولی تو مسابقه ی دائمی و اصلی هزینه و مصرف ، این کپچره که برنده است!هم تو مصرف بنزین و هم تعویض قطعات مصرفی، طبق این مقایسه:
    رنو کپچر:تعویض شمع هر ۵۶۰۰۰ کیلومتر – پژو۲۰۰۸:تعویض شمع هر ۴۰۰۰۰کیلومتر///رنو کپچر:تعویض فیلتر بنزین هر ۱۲۰۰۰۰ کیلومتر – پژو۲۰۰۸:تعویض فیلتر بنزین هر ۴۰۰۰۰کیلومتر///رنو کپچر:تعویض ضدیخ هر ۶۴۰۰۰ کیلومتر – پژو۲۰۰۸:تعویض ضدیخ هر ۱۰۰۰۰کیلومتر///رنو کپچر:سرویسهای ادواری هر ۸۰۰۰ کیلومتر – پژو۲۰۰۸:سرویسهای ادواری هر ۵۰۰۰کیلومتر///

    ۶-از نظر وضعیت گارانتی هم برد با کپچره:
    رنو کپچر:گارانتی کلی ۵سال یا ۱۵۰۰۰۰کیلومتر – پژو۲۰۰۸:گارانتی کلی ۲سال یا ۴۰۰۰۰کیلومتر///رنو کپچر:گارانتی گاز کولر ،۳۶ماه یا ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر – پژو۲۰۰۸:گارانتی گاز کولر ،۱۲ماه یا ۲۰۰۰۰ کیلومتر///رنو کپچر:گارانتی باتری ۲سال یا ۴۰۰۰۰کیلومتر – پژو۲۰۰۸:گارانتی باتری ۱سال یا ۲۰۰۰۰کیلومتر///رنو کپچر:گارانتی پوسیدگی بدنه۳سال – پژو۲۰۰۸:گارانتی پوسیدگی بدنه۲سال///رنو کپچر:گارانتی رنگ۳سال – پژو۲۰۰۸:گارانتی رنگ۲سال

    ۷-در ضمن تو بعضی سایتها و گروهها دیدم بعضی ها برای تخریب یا از روی بی اطلاعی به دروغ ایراداتی به کپچر نسبت دادن که واقعا مسخره است، مثل نداشتن اینترکولر اختصاصی برای توربو! فقط کافیه کاپوت ماشین رو بالا بزنن تا به غلط بودن حرفشون پی ببرن.

  9. آرش می گوید

    صد حیف و صد آه……

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.