Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

احتمال سخت‌تر شدن قوانین کرایه ون در بریتانیا، بعد از حملات تروریستی

پس‌ازاینکه ون‌های کرایه‌ای دو بار تعدادی از شهروندان شهر لندن را زیر گرفتند، یک مقام ارشد نیروی پلیس شهر لندن، در سخنرانی خود اشاره به عوض شدن مقررات و قوانین مربوط به اجاره ون کرد.

در زیر سایه حملات تروریستی شهر لندن که اتفاقا در یکی از آن‌ها مسلمانان نمازگزار در بیرون از مسجد توسط شهروند انگلیسی زیر گرفته شدند، به نظر می‌رسد قوانین جدیدی برای خودروهای کرایه‌ای بریتانیا به ­خصوص ون‌ها و کامیونت‌ها در شرف وضع باشد. این نوع خودروها با وزنی بیش از 3.5 تن در دسته خودروهای باری سبک و نیمه سنگین (N1) قرار می‌گیرند و با این اوصاف توانایی تخریب و یا آسیب‌رسانی زیادی دارند. همچنین محفظه بار پوشیده آن‌ها می‌تواند مکانی مناسب برای هرگونه مخفی سازی باشد.

همچنین به صاحبان شرکت‌های اجاره خودرو هشدارهای جدی داده‌شده تا درباره تحویل کلید این‌گونه خودروها به اشخاص متقاضی دقت بیشتری داشته باشند.

به نقل از مجله تایمز چاپ لندن، رئیس پلیس انتظامی شهر لندن خانم “کرسیدا دایک” به شورای شهر لندن اعلام کرده که بدون قانون جامع و جداگانه راجع به اجاره این‌گونه خودروها، نمی‌توان تضمین پیش‌گیری از وقوع چنین اتفاقاتی در آینده داد.

یکشنبه دو هفته پیش سه مرد با اجازه کردن یک ون 3 و نیم تنی رنو که از شرق انگلستان در رمفورد کرایه شده بود، تعدادی از عابرین پیاده را روی پل لندن زیر گرفتند. در این اتفاق سه نفر درجا جان دادند. خودرو بر روی پل متوقف نشده و این ون، به سوپرمارکتی نیز در ادامه حمله می‌کند. ضاربان درخواست کرایه ون 7.5 تنی داشتند که به دلیل اجاره بالا و عدم توافق با اجاره دهنده، موفق به کرایه کردن آن نشده بودند.

bbb

دو هفته بعد، یک سیتروئن ریلای ون، توسط یک شهروند انگلیسی در کاردیف اسکاتلند اجاره می‌شود و در محله فینز بوری لندن تعداد زیادی نمازگزار را زیر می‌گیرد که متأسفانه یک نفر در دم فوت می‌کند و 11 نفر مصدوم می‌شوند.

اگر کمی به عقب‌تر برگردیم، در ماه مارس هم یک هیوندای توسان اجاره‌ای درحرکتی دیوانه‌وار، 4 نفر را زیر گرفته و 50 نفر را در پیاده‌روی عابرین زخمی می‌کند.

مسئول صنف اتومبیل‌های اجاره لندن همچنین به روزنامه تایمز گفت:

“ما مجموعه پروتکل‌های سفت‌وسخت برای اجاره این نوع خودروها تبیین کرده‌ایم و سیستم بهینه‌ای برای گزارش هرگونه استفاده نامناسب یا فعالیت مشکوک با هر نوع خودروی اجاره‌ای تشکیل داده‌ایم. در بسیاری از پرونده‌ها همین سیستم گزارش دهی منظم، به پلیس در حل مشکلات کمک کرده است.”

باید دید در کشوری که ادعای امنیت دارد، مخصوصا در پایتخت آن که معروف است به ازای هر 3 شهروند یک دوربین امنیتی وجود دارد، چه قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای اجاره خودروهای کاری و سنگین وضع خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.