مکمل بنزین
گوناگونخبر

استون مارتین والکری یک اعجوبه واقعی با 1130 اسب بخار قدرت!

والکری به‌تازگی بسیار خبرساز شده و این نشان می‌دهد که تا معرفی رسمی آن زمان زیادی باقی نمانده است. بنابر اخبار منتشر شده در سایت‌های معتبر، والکری در حدود 1130 اسب بخار قدرت خواهد داشت. در این خبرها آمده است که پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری تنفس طبیعی برای والکری در نظر گرفته شده که توانایی تولید قدرت فوق‌العاده‌ای دارد.

این قدرت شاید به اندازه شیرون نباشد اما وزن کمتر والکری نسبت به خودروی بوگاتی، عملکرد خوبی را برای این خودرو به‌همراه خواهد داشت.

2019-aston-martin-valkyrie07

دز ابتدا استون‌مارتین به‌ازای هر کیلوگرم از وزن خودرو یک اسب‌بخار قدرت در نظر گرفته بود که وزن والکری 1130 کیلوگرم می‌شد اما اکنون خبرها نشان می‌دهند که والکری 1030 کیلوگرم وزن خواهد داشت یعنی حتی کمتر از قبل! استون‌مارتین برای کاهش وزن این خودرو بسیار تلاش کرده به‌طوری که ضخامت آرم شرکت بر روی کاپوت را هم نازک در نظر گرفته تا جزئی‌ترین بخش نیز ضخامت کمی داشته باشد. استون‌مارتین تولید ۱۵۰ دستگاه از این خودرو را در سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد کرد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا