مکمل بنزین
گوناگونخبر

هوندا در نمایشگاه فرانکفورت از کانسپت 2&4 رونمایی خواهد کرد

همچنان اخبار در گردش است و کمپانی‌ها در حال خبر دادن درباره مدل جدید خود هستند. حال خبر می‌رسد که هوندا در نمایشگاه فرانکفورت قرار است تا موتور کانسپت 2&4 خود را که برای استفاده روزمره هم طراحی‌شده، عرضه کند. این موتور از یک پیشرانه 1 لیتری 4 سیلندر با آرایش V شکل بهره خواهد برد که می‌تواند قدرتی برابر با 215 اسب بخار در دور موتور 13000 و گشتاوری معادل 118 نیوتن متر در همان دور موتور تولید کند. همچنین این پیشرانه با یک جعبه‌دنده 6 سرعته دابل کلاچ جفت شده است.

honda-2-and-4-concept-کانسپت-جدید-هوندا- 2&4 (2)
Honda 2&4 Concept
honda-2-and-4-concept-کانسپت-جدید-هوندا- 2&4 (1)
Honda 2&4 Concept

انتظار می‌رود تا مدل کانسپت 2&4 وزنی کمتر از 405 کیلوگرم داشته باشد. گرچه اطلاعاتی در رابطه با مشخصات این موتور را خواندید، اما هوندا هنوز در رابطه با عملکرد این موتور حرفی به میان نیاورده است. کانسپت 2&4 طولی برابر با 3022 میلی‌متر، عرضی برابر با 1803 میلی‌متر و قدی برابر با 965 میلی‌متر دارد. همین کوتاهی قد باعث شده تا نسبت به هوندا S660 رودستر (که البته یک اتومبیل است) کمک‌فنرهای کوتاه‌تری داشته باشد. ظاهر این موتور کمی ما را به یاد مرسدس استرلینگ مووس می‌اندازد، چراکه اگر روی صندلی کمک‌راننده درپوش مخصوص مرسدس گذاشته شود، هوندا 2&4 بسیار شبیه به استرلینگ مووس می‌شود. هرچند آن اتومبیل است و این موتور!

honda-2-and-4-concept-کانسپت-جدید-هوندا- 2&4 (3)
Honda 2&4 Concept

رانندگی کانسپت 2&4 به لطف وزن کم و صندلی‌های کوتاه نزدیک به سطح زمین، مانند یک دوچرخه خواهد بود. در رابطه با طراحی کابین فعلا چیزی مشخص نیست. به نظر می‌رسد این موتور، مسیری الهام گرفته از آینده را تداعی می‌کند. هوندا با معرفی مدل‌های مختلف مانند S660 ،NSX و همین موتور 2&4 می‌خواهد طراحی آینده کمپانی را نشان دهد. به‌احتمال‌قوی در آینده طراحی هوندا با دیزاینی وحشی و خشن همراه خواهد بود. کسی چه می‌داند، شاید هوندا در آینده اتومبیلی شبیه به آریل اتم را بسازد!

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا