Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آیا خرید پروتون Gen2 منطقی است؟

و اما Gen2! این لیفت بک شرقی که در ابتدای حضورش در خیابان‌ها چشم‌ها را به خود خیره کرد و به نظر می‌رسید که طالع بلندی داشته باشد. ولی همیشه همه چیز آنطور که به نظر می‌رسد پیش نمی‌رود و شرایط حاکم وضعیت دیگری را رقم می‌زنند.

خودروی پروتون Gen2 برای نخستین بار توسط نماینده انحصاری آن یعنی زاگرس خودرو در ایران عرضه شد. ظاهر زیبای این خودرو در کنار مشخصات فنی فوق‌العاده و قیمتی منطقی، خبر از موفقیتی چشمگیر می‌داد و لرزه بر جان سایر خودروسازان داخلی انداخته بود.

این خودرو در هنگام عرضه، رقبای سرسختی چون رنو مگان و زانتیا سیتروئن را پیش روی خود می‌دید ولی آنقدرها هم دست خالی به میدان نیامده بود و به نظر می‌رسید که موفق به کسب جایگاهی مناسب در بازار شود و خاطره تلخ ویرا را از یاد زاگرس خودرو ببرد! ولی شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد و به شکستی همه جانبه منجر شد!

طراحی ظاهری

پروتون Gen2

در نگاه اول با لیفت بکی روبرو هستیم که چندان برای خانواده‌ها مناسب نیست و قشر جوان را هدف قرار داده است. طراحی چراغ‌ها، جلوپنجره مشبک، فرم سپرها و آیرودینامیک خاص آن، این خودرو را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای جوانان تبدیل می‌کند. مخصوصا زمانی بحث ویراژ دادن در اتوبان‌های شلوغ شهری مثل تهران در میان باشد، این خودرو کاملا بی رقیب به نظر می‌رسد و یکی از ایده‌آل‌ترین هاست. بنابرین هرگونه خرده‌ای بر ظاهر دلفریب این خودرو، چیزی جز یک کج سلیقگی به شمار نمی‌آید!

طراحی داخلی

پروتون Gen2

کمپانی پروتون تمام توان خود را به کار بسته بود تا خودروی تمام اسپرت را به نمایش بگذارد و شکی نیست که در این امر موفق شده است؛ چراکه ظاهر اسپرت این خودرو به همان جا ختم نشده و به داخل کابین آن نیز راه یافته است. صندلی‌های بلند مسابقه‌ای، فرمان سه شاخه و چیدمان متفاوت دکمه‌های تهویه مطبوع آن گواهی بر مدعای ماست. علاوه بر آن با ساعت آنالوگی نیز بر روی سینه ماشین روبرو هستیم که سعی دارد، حس لوکس بودن را به این اسپرت اقتصادی اضافه کند. ولی تفاوت آن با انواع متفاوتش بر روی خودروهای لوکس، چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد.

از چیدمان که بگذریم، با مسائلی روبرو می‌شویم که برای چنین خودروی دور از انتظار است. من جمله آنها می‌توان به دید عقب نامناسب راننده و استایل نه چندان منطقی آینه‌های بغل آن اشاره کرد که تاثیر زیادی بر تسلط راکب آن دارد. جنس پلاستیک خشک به کار رفته در طراحی داخلی آن نیز چندان مرغوب به نظر نمی‌رسد و برای خودروی با این رنج قیمتی مغقول نیست. در مورد راحتی سرنشینان نیز همانطور که در ابتدای مطلب بدان اشاره کردیم، چندان مناسب خانواده‌ها نیست و با فضای تنگ خود؛ مخصوصا در عقب، خستگی را بر تن سرنشینان آن می‌نشاند.

سیستم محرکه

پروتون Gen2

در زیر کاپوت این ظاهر سرکش چیزی جز یک موتور 1.6 لیتری به چشم نمی‌خورد. موتوری با حداکثر توان خروجی 110 اسب بخار که 148 نیوتون متر گشتاور را در اختیار راکب خود می‌گذارد و عاشقان سرعت را از خود ناامید می‌کند. هرچند که این توان در مقایسه با وزن 1.2 تنی و گیربکس 5 سرعته Gen2 چندان هم بد به نظر نمی‌رسد و توان رقابت با هم کیشان خود را دارد البته این به معنای برتری بی قید و شرط این خودرو نیست و قطعا چیزی جز گرد پای خودروهایی چون مگان نصیبش نمی‌شود.

البته این همه ماجرا نیست و با افتضاحی تمام عیار در انواع گیربکس اتوماتیک این خودرو روبرو هستیم؛ چراکه این گیربکس 4 سرعته قدیمی، حتی یارای رقابت با خودرویی چون پژو 405 را نیز ندارد و در سرعت و شتاب، قافیه را به آن می‌بازد. مشکلات فنی این گیربکس نیز که دیگر بر کسی پوشیده نیست و نیازش به سرویس گاه و بیگاه، داد صاحبانش را در آورده است.

سایر امکانات

پروتون Gen2

آپشن‌های ارائه شده برای این خودرو، نیاز صاحبان آن را در سال‌ها قبل تامین می‌کرده است. ولی امروزه و مخصوصا با توجه به خودروهای چینی موجود، این امکانات تاحدودی ناکافی به نظر می‌رسند. من جمله این آپشن‌ها می‌توان به شیشه‌ها و آینه‌های برقی در کنار سیستم ترمز ضدقفل ABS و توزیع الکترونیکی نیرو ترمز EBD اشاره کرد که دیگر چندان بدیع به نظر نمی‌رسند. دو کیسه هوا نیز برای سرنشینان جلو در نظر گرفته شده است که پس از تصادف و بازشدنش هزینه‌ای حدود 700 هزارتومان را برای شارژ مجددش می‌طلبد. کمربندهای ایمنی نیز از این قاعده مستثی نیستند و پس از هر تصادف شدید نیاز به تعویض دارند که آن هم هزینه خاص خود را دارد.

مصرف سوخت و استهلاک پروتون Gen2

پروتون Gen2

سوای تمامی مزایا و معایب Gen2، مصرف سوخت آن بسیار بیش از انتظار است و به جزئت می‌توان گفت که با سوزاندن 11/5 لیتر در شهر، چیزی از خودروهای کاربراتوری دهه 60 میلادی کم ندارد! هرچند که شاید این مسئله ناشی از اقلیم خشک ایران باشد؛ چراکه در استان‌های شمالی و جنوبی کشور، شاهد عملکرد بهتری از این شرقی اقتصادی هستیم. ولی از هرچه هم بگذریم، توجیهی برای استهلاک بالای قطعاتی مصرفی آن وجود ندارد. به طوری که تمامی قطعات پلاستیکی Gen2، به سرعت مستهلک می‌شوند و نیاز به تعویض دارند. کمبود قطعات یدکی و قیمت بالای آنها، یکی دیگر از مهمترین مسائلی است که صاحبانش را خون به جگر کرده است.

این مسئله در شهرستان‌ها نمود بیشتری پیدا می‌کند و سبب شده که بسیاری از صاحبانش، به قصد فروش آن عازم پایتخت شوند. به همین دلیل هم هست که تعداد Gen2 ها در تهران، نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است.

 

در مجموع می‌توان گفت که این خودرو نتوانسته است انتظار مشتریان را آنگونه که باید و شاید رفع کند و در بسیاری از موارد در جایگاهی پایینتر از سایر هم سطحان خود قرار می‌گیرد. هرچند که سوار شدن به خودرویی این چنینی با صرف هزینه‌ای حدود 40 میلیون تومان، تنها با خرید خودروهای چینی ممکن است. ولی با توجه به توقف تولید آن و مشکلاتی ریز و درشتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند، نمی‌توان ارزش خرید بالایی را برای آن قائل شد.

97 دیدگاه
  1. ناشناس می گوید

    شما تو این وبلاگ مسخرتون دنبال چی میگردید؟ماشینای آشغال چینی رو به مردم غالب کنید؟تو اییکه این مطلب رو راجع به جنتو نوشتی تا حالا حتی یه بار تز نزدیک این ماشین رو دیدی؟کی گفته مصرف این ماشین صدی یازده نیمه چرا دروغ تحویل ملت میدید من سه سال دارمش مصرفش تو شهر صدی هشته تو جاده صدی شیش!!! تمام قطعاتش هم تو بازار با بهترین کیفیت هم قیمت قطعات ال نود هست کی گفته گرونه؟آره اگر بخوای با قطعات آشغال ایران خورو سایپا که هر ۶ماه باید عوض بشه مقایسه کنی بله ولی وقتی قطعه مصرفی هم عوض میکنی تا چهار پنج سال خیالت راحته.خلاصه لطفا با دروغ هاتون ذهن مردم رو منحرف نکنید من یه پیچ چرخش رو به صدتا چینی وآشغالای داخلی نمیدم…..ضمنا از شتاب و سرعت هم به هیچ عنوان امسال پرشیا یا پزو با موتور ۱۸۰۰ شون بهش نمیرسن

    1. عرفان می گوید

      سلام داداش من میخواستم جنتو اتومات بخرم که وقتی این مقاله رو خوندم کلا پشیمون شدم ولی با خوندن کامنت شما شک کردم شمایی که این ماشین رو دارین بهم پیشنهاد میکنید جنتو اتومات بخرم یا نخرم؟ ممنون میشم پاسخ بدید

      1. احسان می گوید

        سلام داداش اتوماتش اذیتت میکنه قاطی میکنه،اما دندش حرف نداره

      2. محسن می گوید

        سلام من ی دونه دنده ایی دارم اگه زانتیا تو حرکت اول گرفتش میزارمش و میرم تا دنده ۳ ۱۸۰ پر میکنه شرط بندی میکنم

      3. ناشناس می گوید

        عزیزم سلام
        حتمأ بخر وبه هیچکی هم نگووووووو

      4. ناشناس می گوید

        خیر

      5. علی می گوید

        اگر جنتو سوار شده بودی می فهمیدی که ۲۰۶ و ۲۰۷ و ماشینهای چیپ و آشغال چینی هم ایمنی جنتو رو ندارن هم هزینه هاشون بیشتر است.
        صندلی های راحت و فرمان امن و گیربکس دنده ای بی‌نظیر و شتاب لحظه ای قابل قبول نسبت به سال تولید و از همه مهم تر زیبایی اتومبیل بعد از گذشت طراحی های نسل‌های متمادی جزو نکات مثبت این خودروهاست.اما نکته منفی این خودرو ضعف سیستم گردش آب و خنک کننده است که برای اقلیم ایران طراحی نشده و هواگیری آن است.تمام

    2. وحید می گوید

      سلام. نظرتون در بارا اتوناتش چیه؟
      ایا موتور اتوماتیک قویتره؟

    3. ناشناس می گوید

      سلام، بله کارت درسته واقعا ماشین خوبیه

  2. ناشناس می گوید

    سلام تویه کلام بگم من عاشق جنتوهستم حرف نداره واقعاعجب ماشینیه خداخیرشون بده مالزیاییاراعجب ماشینی ساختند

  3. ناشناس می گوید

    سلام احسن خیلی قشنگ زدی توپوزشون منم یه ۲۰۰۷دنده ای دوسال داشتم خداییش خیلی راضی بودم اشتباه کردم فروختم حالا دربه دردنبال یه تمیزش میگردم گیرم نمیادمن باهاش چندباررفتم مسافرت اصلااحساس خستگی نکردم حتی آستاراباهاش رفتم مصرفش شده بودشش توجاده هم باسرعت ۲۳۰کیلومترباهاش میرفتم انگارداشتم ۱۰۰تامیرفتم خیلی نرم وراحت حتی پخش ماشین راخاموش کردم وباصدای نرم موتورحال میکردم بخدایه لاستیکش می ارزه به همه ماشینای ایرانی وچینی دوسالی که داشتم فقط لوازم مصرفی عوض کردم وبنزین وروغن میزدم قیمت لوازمشم خوب بود همه مالزی وسنگاپوراصل یا ژاپنی خلاصه ماشین خدابیامرزی بوددمشون گرم حیف که دیگه واردایران نشدچون اگه بازم واردمیکردن دیگه کسی ماشینای ایرانی وچینی نمیخریدن عمداواردنکردن که آشغلای خودشون وچینهارابتون به مردم غالب کنن متاسفانه این مردم هم پروتون جنتورانشتاختندوگرنه هیچ ماشین دیگه تورنج قیمت ۳۰تا۴۰میلیون نمیرخریدن

  4. صفا می گوید

    منم عاشق جنتو هستم…وکلی تحقیق و مطالعه کردم.ولی حیف الان ندارم.
    به همه ی دوستان توصیه میکنم سمت ماشینهای چینی و ایرانی بی کیفیت نرن

    1. محمد می گوید

      من یکی دارم.مدل۲۰۰۹ .فقط اینو بگم این چند سال بیهوده سوار ماشین‌های ایرانی آشغال شدم.سواری ایرانی به گردشم نمی‌رسن.

  5. مهران می گوید

    با سلام و عرض ادب.دوست گرامی من ۶ سال جنتو اتومات داشتم تمام مطالبی که نوشتین برعکس تجربیات بنده هست.خواستم تجربیاتمو در مورد این ماشین بنویسم تا کسانیکه قصد خرید دارند بتونن درست تصمیم بگیرن نه از روی مطالب ناشیانه و بدون تحقیق شما.این ماشین از همه نظر عالیه تنها ایرادش اینه که یکم خشکه اون هم بخاطر حالت اسپورت بودنشه که با فاق لاستیک بلندتر حل میشه ازلحاظ لوازم هم تمام قطعات با قیمت مناسب موجوده تو شهرهای کوچیک نه فقط جنتو بلکه اکثر ماشینهای چینی و وارداتی با مشکل قطعات روبرو هستن که باید از تهران یا شهرهای بزرگ سفارش بدین.کسانیکه قصد خرید جنتو رو دارن اصلا شک نکن در موردش .من الان مزدا ۳ اتاق قدیم دارم تنها تفاوتش با جنتو اینه که موتورش پرقدرته.به نظر من تعادل و فرمان پذیری جنتو بهتر از مزداست.اگه پول دستم بیادباز هم یه جنتو هم میخرم.در ضمن اگه اهل سرعت و شتاب و گاز دادن باشینض رو این ماشین ریمپ ای سی یو انجام بدین و هدرز ببندین هیچ ماشینی به گردش نمیرسه.

    1. علی محمدی می گوید

      با سلام ، من یه جن تو دیدم که با قیمت الان ۳۴۰ ملیون میده ، میخام تیبا صفر رو که یکساله منو پاره کرده بفروشم این رو بخرم ، میشه بی زحمت راهنماییم کنید ؟ شماره تماس میدم خدمتتون
      ۰۹۱۲۰۹۳۷۶۹۵

  6. ناشناس می گوید

    کاملا مشخصه شمشیر رو از رو بسیتی ۱۰۰% ماشین عالیه در خریدش شک نکنید اتوماتشو دارم و خیلی راضی هستم به هیچ وجه هم نمیفروشمش

    1. ناشناس می گوید

      سلام
      کشش سربالایی تند اتومات چطور؟

      1. ناشناس می گوید

        یه دویسشش بخر لذت ببر یکسره تعمیرگاه

    2. ناشناس می گوید

      سلام داداش اتومات هیچ اذیتی نمیکنه، ممنون میشم یکم بیشتر در مورد گیربکس و کارکردش توضیح بدید،میخام اتومات رو بخرم
      منون

  7. مهدي می گوید

    جنتو رو بذاریم کنار رانا بخریم یا سمند ؟
    یا پژو؟یا پراید ۵٩ تومنی
    من جنتو ندارم ولی تمییز شو پیدا کنم میخرم

  8. سامان می گوید

    من دنبال ۲۰۶ میگشتم ولی وقتی بیشتر در مورد جنتو تحقیق کردم و بیشتر پرسو جو کردم انتخاب خرید من پروتن جنتو شد واقعا ماشین ارزنده ای هست و با هیچ کدوم از تولیدات داخلی و چینی قابل مقایسه نیست در مورد قطعات هم تحقیق کردم در تهران که راحت میشه تمام قطعات رو پیدا کرد و کلا ماشین بی درد سر و کم خرجیه واقعا هیف این ماشین با این کیفیت بالا نادیده گرفته بشه

  9. شاهرخ می گوید

    بالاخره لوازمش گیر میاد یا نه؟راهنمایی کنین خواهشا؟

    1. ناشناس می گوید

      بله تمامی قطعات موجوده من که تا این لحظه مشکلی نداشتم

    2. محسن می گوید

      هرچیزی نوشتی رو حذف کن من از این ماشین اذیت ندیدم زانتیا روغن ریزی بیفته کارت تمامه به خاکش نمیرسه ماشین نرم عالی بخرید

      1. مریم می گوید

        سلام شما پروتون دارید هنوز؟ کدوم شهر هستین ؟ قطعاتش پیدا میشه؟ قیمتش قطعلتش چقدره حدودا؟ اصل مالزی و ژاپن یا چینی و ایرانی؟؟
        در کل راضی هستین؟؟ من ماشین ندارم و اولین ماشینمو میخوام پروتون سدان بخرم خیلی خوشم اومده ازش ولی چون قدیمیه شاید خیلی مستهلک باشن و همیشه تو تعمیرگاه یا قطعاتش گرون باشه در کل خیلی دودلم و اینم بگم که سال ۹۷ گواهینامه گرفتم ولی تازه میخوام ماشین بخرم و پشت فرمون بشینم و از فنی هم هیچی سردر نمیارم ،میترسم یکم از ریسک خریدش
        شما کدوم مدل دارید و پیشنهاد میدید؟

    3. فریدون می گوید

      با سلام و خسته نباشی به تمام دوستان عزیز دوستان لوازم پرتون قیمت‌هاش خیلی گرون هست میخوام پروتون بگیر دندی بهتر یا اتومات بگیر یا نگیرم

      1. ناشناس می گوید

        سلام
        زیاد هم گرون نیست در مقایسه با ۲۰۶ و یا ماشینای خارجی
        به نظر من دندهای بهتره من الان دو سال یه دندهای ۲۰۰۹ دارم فقط کافی بنشینی پشتش و فقط گاز بدی اون موقع تفاوت رو احساس میکنی

  10. شهرام می گوید

    دوستان عزیز من حدود۴ ساله جنتو دنده ای ۲۰۰۹ دارم.هیچکدوم از چیزهایی که توی وبلاگ نوشته شده درست نیست.فقط تاحدودی آینه جانبی سمت راننده نقطه کور داره که اونم قلقش دستتون میاد.درمورد دید عقب سنسورهای بسیار دقیقی داره.ازلحاظ مصرف توی شهر ۸/۵ وجاده زیر۷.سه سال ونیم پیش لنت عقب و جلو و شمع عوض کردم تاحالا هم ۶۳ هزارتا رفتم.تنها خرجی که کردم تعویض گردگیرهای رام بوده در نمایندگی. ماشین خیلی خوشدستی یه و ازلحاظ شتاب و فرمان پذیری و ترمزهاعالی.و ازلحاظ بدنه درهای جلوی ماشین آهن کشی شده و میله استرس بار جلو و عقب باعث هندلینگ فوق العاده و پایداری سر پیچ ها میشه…. این ماشین استهلاک پایینی داره.ضمنا ازنظر جلوبندی و زیربندی بسیار محکمه.شخصا توی این سه سال ونیم هیچ هزینه ای بابت جلو بندی و… نداشتم. خلاصه اگر سالمش رو بخرین و بموقع آب و روغن رو چک کنین پشیمون نمیشین.بهوحرف دلال های بازار هم گوش ندین.ضمنا با روغن کاسترول مگنتیک نرمتر کارمیکنه. درجواب اون دوستمون بگم پلت فرم این ماشین مربوط بشرکت لوتوس انگلستان هست و بعدا توسط شرکت میتسوبیشی موتور کامبرو و گیربکس طراحی و توسط مالزی مونتاژ شده.

  11. ناشناس می گوید

    راضیم…
    و هیچ وقت لج نکرده

  12. کیان می گوید

    جالب بود نظرات شما.

  13. بهزاد می گوید

    هرکی این ماشینو داره کلی تعریف میکنه هرکیم نداره بدشو میگه درکل ماشینیه ک بازار فروشش خیلی بده مشتریش کمه من داشتم فروختم با بدبختی فروختمش درکل ماشین بدی نیست اما با این قیمت ارزش خرید نداره دیگ از رو بورس رفته یه پژو معمولی داشته باشی راحتری دیگ خود دانید اما کسی میخاد بخره از کسایی ک داشته وفروخته بپرسید ک بی جانبداری جواب میده الان نگا دوستمون بکن خودش ااین ماشینوداره چقدز ناراحت شد این مطلبو خوند درکل تواین بازار ارزش خرید نداره خیلی ضرر میکنید

    1. نریمان می گوید

      سرمایه داری بذار طلا بخر ضرر نکنی تاکسی از اسنپ بگیر ماشینم نفروشی جا زندگی هم زیست کن هم راحتره وهم فصلی هست باد هم از هر سمتی امد به همون سمت باش .زیست خوبی داشته باشی

  14. رضا می گوید

    چیییییی؟؟؟؟ تو جاده راحت با ۲۳۰ کیلومتر تو جاده میرفتی ببینم از کوه پایین اومدی جنتو ۲۳۰ تا؟ مگ مجبوری دروغ میگی

  15. ناشناس می گوید

    باید در نظر داشته باشید که با پولی که پرداخت می کنید چه چیزی رو دریافت می کنید , من یه مدل ۲۰۰۷ رو الان مدت ۵ سال هست که در اختیار دارم ,تو این مدت تقریبا میتونم بگم بجز هزینه های عادی و دوره ای تعویض روغن هیچ هزینه آنچنانی هم رو دستم نذاشته در حالیکه دوستانی که زمان خرید با بودجه من سراغ ماشیینهای هم رده تولید داخل مثل سمند و ال نود و پرشیا و چینی های هم رده امثال لیفان و غیره… رفتند شاهدم که دچار انواع مشکلات با ماشینهاشون شدن,به نظر من با توجهه به بودجه ماشین مطمینی هست بخصوص الان که با این قیمتها باید سراغ پراید بری…..باید در نظر داشته باشید مصرف کننده هستید یا واسطه ….چون انتخاب ماشین این دو طیف فکری لزوما برهم منطبق نیست….

  16. فرید می گوید

    مطلب وبسایت کاملا مردوده،در کل جنتو «بینظیره»

  17. رضا می گوید

    دوستان جنتو دنده دستی داشتم مجبور به فروش شدم،الان مجددا میخوام جنتو بخرم ولی بین دنده ای و اتومات دو دلم،تجربه استفاده از دنده اتوماتیک و نداشتم.کدوم بهتره؟

  18. ناشناس می گوید

    دوست ناشر با سواد من، ارتفاع از سطح دریا تاثیر معکوس روی عملکرد موتور داره و فقط تهرانش ۱۳۰۰ متر بالاترز شمال و جنوبه!

    1. علی می گوید

      یعنی هر چی از سطح دریا بالاتر باشیم عملکردش بدتر میشه؟؟؟؟؟

  19. سعید می گوید

    چند سال سوار شدم کم استهلاکه وفقط زیر وبند خوبی نداره،تابستون بهتر کار میکنه

  20. ناشناس می گوید

    سلام به همه دوستان
    متاسفم برای نویسنده این وبلاگ که این اطلاعات غلط را به مردم میده من جنتو دارم راضی هستم
    پراید پژو پارس سیلو و حالا جنتو همه این خودرو ها را داشتم اصلا مقایسه جنتو با خودرو های داخلی از پایه غلطه دوستانی که برای مصرف خانگی مورد استفاده دارن و در شهرهای تهران اصفهان مشهد هستن در خرید یک جنتو سالم شک نکنن
    دوستانی که دست به آچار هستن یعنی از ماشین سر در میارن هم هرجا هستن مهم نیست بازم شک نکن
    خلاصه برای افرادی که به ماشین یه جورایی علاقه دارن بسیار عالیه بعضی ها فقط سوارشدن براشون مهمه و مهم نیست چی زیر پاشون باشه
    در مورد مصرف سوخت باید بگم که ماشین من تا حالا بالای۸.۵ نرفته تو جاده تجربه مصرف ۵.۵ هم داشتم سر گاز و سبک رانندگی کردم
    استهلاک واقعا پایینه بعد از ۱۲ سال میخوام جلوبندی تعمیر کنم فقط یک بار میله تعادل شکست که با هزینه ۴۵۰ هزار حل شد در سال ۹۷
    بازم میگم

    اطلاعات در وبلاگ واقعا اشتباهه و جای تاسف برای دروغ پردازش اینم گروه در تلگرام کسی خواست بیاد

    @GEN_2

  21. David می گوید

    اساتید محترم.تنها شکی که من درمورد خرید این ماشین دارم اینکه آیا واقعا دید عقب این ماشین بده واینکه جا دار نیست صندلی عقب یاادمین استباه گفته.لطفا راهنمای کنید.

  22. ناشناس می گوید

    ممنون از نظرات شما دانستم که چه تصمیمی بگیرم

  23. سعید می گوید

    ماشینهای ایرانخودرو و سایپا در برابر جنتو هیچند.خداییش نمیدونم چه کسی این مقاله ها رو مینویسه و تایید میکنه.کااااااااااااااااملا اشتباست.جنتو عالیه.خداییش هم از نظر کلاس و هم از نظر فراوونی قطعه.دیگه هر چی باشه از این پژو و سمند و آشغالهای چینی که بهتره داداش.تجربه ی دو جنتو رو داشتم.هم دنده ای(۲۰۰۹) و صفر کیلومتر.هم اتومات(۲۰۰۹ ترخیص ۲۰۱۳).اتوماتش راحت تره ولی شتاب دنده ای بیشتره.ولی من با اتومات بیشتر حال می کنم.الان هم اتومات دارم.هر قطعه ی جنتو در مالزی ۸۰ هزار کیلومتر گارانتی داره.کم مصرف و کم استهلاک و البته کمی خشک.چوب اسپرته.دوستش دارم جنتو رو.

  24. جمالی می گوید

    من ۱۲ ساله این ماشین رو دارم ازش واقعا راضی ام هر وقت هم خواستم بفروشم دلم نیومده
    از مزایای این ماشین که متاسفانه تو سایت ها غرض ورزانه نوشته نمیشه استهلاک کم قطعات هندلینگ خوب که مدیون استرس بارش ه و امکانات خوب و به جای اتاقش ه مصرفش تو بدترین حالت از ۹ تا بیشتر نیست تازه اتوماتش تو شهر با کولر روشن واقعا متاسفم برای سایت های داخلی البته هر کی این ماشین رو داره قدرشو می دونه و نیازی به تعریف نداره من تو ۱۲ سال یبار جلو بندیشو آچار کشی کردم کلا هم سفر باهاش زیاد رفتم اصفهان. یزد. شمال….

  25. مسعود خان می گوید

    سلام دوستان
    یه مطلبی که باید بگم خدمتتون اینکه شما هر ماشینی که دیدید فقط سالهای کم و محدودی ازش وارد ایران شد بدونید بهترین ماشین و با کیفیت ترین ماشین بوده
    نمونه جنتپ،ریو،سیلو،حتی سیناد و …
    این خودرو ها چون دارای کیفیت و بازده ای بالا بودن،متاسفانه بخاطر سیاست های مزخرفی که همیشه انحصار رو برای سایپا و ایرانخودرو می طلبیدن ،دنبال اجبار به خرید مردم از این دوتا قول مافیای بی کیفیت بودن
    و همواره بخاطر ترس از اینکه ماشین های باکیفیت باعث بی رونقی بازار این دوتا ننگ خودروساز نشه،به روش های مختلف جلو واردات رو گرفتند،
    جن۲ واقعا ماشین بسیار عالی و کم آزار و پر قدرتیه که بجرات میتوان گفت که خانواده پژو تو هیچ رده ای در حد مقایسه با این ماشین نیستند،

    1. علی می گوید

      بله جنتو واقعا ماشین عالی هست

  26. امید می گوید

    کی این مزخرفاتو نوشته من خودم نمایشگاه ماشین دارم تو چمران اصفهان، ماشین زیر پام جنتو ۲۰۰۷ هست، بهترین گزینه هست چون با کمترین هزینه باکیفیت ترین و شیکترین ماشینو میخرید، اخه چیزی حالیت نیست از ماشین الکی به مردم اطلاعات دروغ نده

  27. مهدیار می گوید

    سلام خدمت وبلاگ دروغین که اطلاعات الکی ب مردم میده
    من یدونخ ۲۰۰۷ دارم به هیچ وجه نمیفروشمش حتی مجبور شم هنه چیزش تو بازار موجوده و با قزمت معمولی موجوده و استهلاکش واقعل پایینه و اگه دقت کنید اوناییکه دارن این ماشینو همشون تعریف کردن پس تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها..از اشغالایه ایرانی دس بکشید که گرونترینش ب گرد پایه این ماشین نمیرسه
    یاعلی

  28. siavash می گوید

    سلام من تا حالا ۶ تا پروتون عوض کردم از ویرا دنده ، ویرا اتومات، جنتو دنده و الانم ایمپین اتومات دارم (تنها ایمپین بادمجونی ۲۰۱۳) و تعصب کور هم ندارم ولی از بس که خوبن دلم به ماشین دیگه راضی نشده( ماشینهای دیگه هم دور و برم زیاد بوده و هست) حتی ماشینهای روز کره ای رو اصلا ترجیح نمی دم بخاطر امنیت، راحتی و سواری فوق العاده که با ۱۰۰۰کیلومتر رانندگی هم آدم احساس خستگی نداره، خلاصه منتظرم اولین پروتون وارداتی که بیاد ایران حتما جزو اولین مشتریاش هستم، فقط میشه با کرولا یا میتسوبیشی مقایسه اش کرد. سپاس

  29. مهدی می گوید

    سلام.
    یا واقعا نمیدونی اتومبیل چیه یا میخوای پروتون جنتو رو خراب کنی…
    واقعا یه مشت خزعبل تو این سایت نوشته شده!

  30. سينا اي اف می گوید

    ماشین فقط سمند ای اف سون تمام.قدرت شتاب سرعت کشش هندلینگ استهلاک کم.جنتو و امثالش تو قدرت و سرعت و هندلینگ جلو ای اف سون حرفی واسه گفتن ندارن.اغلب کامنتها غلو و تعصبی بود چون همچین ملتی هستیم باباش یا خودش هرچی داره بهتربنه!!!!!

    1. بنی می گوید

      باش

  31. ناشناس می گوید

    سلام
    من حدود ۶ سال جنتو داشتم
    الان فروختم
    مزایاش مصرف سوخت بسیار پایین هندلینگ عااالی راحتی سرنشینها طوری که اصلا توش خسته نمیشی و عمر طولانی قطعاتش جلوبندی بسیار محکم و موتور با طول عمر بالا
    معایبش تو سر بالایی کم میاره قطعاتش گرونه ولی عمر بالایی داره و مهم تر از همه چیز بازار خریدوفروشش که من موقع فروشش اذیت شدم
    ولی واقعا از ماشین های ایرانی خیلی بهتره
    ای ماش وای ماش بازم وارد بشه ازش
    من اولین مشتریشم

  32. میثم می گوید

    با سلام بنده خودم یه جنتو مسی دارم خداییش یچیزی که اگه نگم ظلم کردم کیفیت قطعاتش هست باور کنید چندبار بخاطر خرابی درب رادیات آمپر چسبید ولی خداروشکر واشر نزد درحالی که ای اف سون ها یکم داغ شن واشر میزنن بهرحال ef7ها به آشغال بودن معروفن کافیه ریمپش کنین تاپا ب پا زانتیا برونین بهرحال با شکل اسپرت و خوشگلش اگه یکم بهش برسین میشه عروسک

  33. ناشناس می گوید

    باور نکنید. مصرفش نهایتا ۸.۵ تو شهره و جاده تا ۵.۵ میاد پایین و خیلی بهتر از آشغال های چینی و ایرانیه. توی تهران و اصفهان و شهرای بزرگ همه لوازمش گیر میاد ولی جاهای خاصی از شهره و مثل ایرانیا نیست که تو هرجایی از شهر زیاد باشند. اگر میخواین بخرید اول تحقیق کنید تو شهرتون قطعات و مکانیکش هست یا نه؟

  34. بهرام می گوید

    سلام دوستان عزیز جنتو سوار ، تو این اوضاع مملکت ( مذاکره برجام، قیمت دلار ، و… ) برای یک جنتو بدون رنگ با کارکرد زیر ۱۰۰ هزار مدل ۲۰۰۹ دنده بسیار سالم تا چقدر نهایت هزینه کنی منطقیه ؟؟ ممنون می شم راهنمایی کنید

  35. علیرضا می گوید

    ادمین رسما خرابت کردن همه خب عزیز من بلد نیستی مجبوری این مقاله رو بنویسی جنتو از همه ماشینهای ایرانی و چینی بهتره ضمنا اینم در نظر بگیرید ک چقدر پول میدید و چه امکاناتی میگیرید

  36. ناشناس می گوید

    سلام دوستان ۲۰۰۹ دستی دارم فوق العاده هست تو جاده ۱۰۰ به ۶ مصرفش و می تونم بگم پارس و پژو گردش نمی گیره پدرش بیامرز با این ماشینش دوساله دارم هیچ نقصی نداشته تا حالا

  37. ناشناس می گوید

    دوستان بیمه بدنه و ثالث میشه جنتو؟

  38. سعید می گوید

    ماشین کم اصطلاحات و خوبی هست

  39. سعید می گوید

    ماشین کم اصطحلاک و خوبی هست

  40. ناشناس می گوید

    سلام دوستان من‌یک مدل ۲۰۰۸ سفید دنده ای از این ماشین رو‌دارم‌از صفریش دست خودم بوده تاالان که تاریخ ۲۰۲۲ هستش و این ماشین نسبت به قیمتش و مصرف سوخت کم و شناب خوب و برای کسانی که نمی خواهند همیشه تو تعمیرگاها باشند این ماشین رو به خوبی ازش استفاده کنید مثله یک دوست خوب همیشه باشما هستش

  41. Erfan می گوید

    خدا خیرتون بده با نظراتتون بعد عمری خواستیم یه ماشین خوشتیپ بخریم از شر ماشینای ایرانخودرویی راحت شیم این ولاگ کاملا تو دلمو خالی خرد ولی نظرات شما بهرین گزینه کمکی واسه قانع شدن و خریدنشه. ممنون از وقتی که همگی گذاشتن و توضیح دادن واقعا

  42. B می گوید

    با سلام .۵ساله مدل ۲۰۰۹ دارم. عالیه . هیچ ماشین داخلی و چینی باهاش نمیشه مقایسه کرد. بلحاظ ظاهری ، موتوری ، هندلینگ، مصرف ، اصطحلاک و …. واسه من چند ساله میانگین مصرفش ۶.۴ هست . تو ترافیک شاید ۷ بشه توجاده هم تا ۵.۵ میرسه . تمام ایران هم رفتم بدون اذیت و خستگی . دمشون گرم با ماشین ساختنشون. برعکس ایرانخودرو و سایپا

  43. محمد اصلی بیگی می گوید

    منم با نظرت موافقم

    قطعا تا دو ماه دیگه،یه جنتو زیر دامن

    حتی به خیلیا که این ماشینو دارن زنگ زدم و پرسیدم
    همه راضی هستن

    1. حجت می گوید

      باسلام من خودم نمایشگاه دارم چرخ جنتو به تمام ماشینی ایرانی و چینی میرزه هندلینگ بسیار بالایی داره خودرو بی صدا تو جاده من ۲۲۰تا باهاش رفتم سوختشم عالیه تو پیچای جاده تعادل بسیار بالایی داره من ۵ساله دارمش دلم نمیاد بفروشم بجز آب و روغن لاستیک تا حالا تعمیر گاه نبردمش هر ماشینی که تو ایران اصتهلاکش پایین باشه میگن بده که اشغالهای خودشونو بفروشن شک نکنید بخرید بهترین ماشینه

      1. مریم می گوید

        سلام من اولین ماشینمو میخوام بگیرم به اضافه ی اینکه اولین تجربه ی مستمر رانندگیمه، ینی در حد آزمایشی رو ماشین این و اون میروندم
        به نظرتون بگیرمش من صندوق دار دوست دارم ولی میترسم قطعات اصل پیدا نشه یا خیلی گرون باشه یا بخاطر مدل خیلی پایینی که داره همش تعمیرگاه باشه ،بیشتر ترسم هم از نداشتن هیچ دانش و مهارت فنی هست و اصلا نمیتونم خوب و بد ماشینو تشخیص بدم

  44. محمد اصلی بیگی می گوید

    منظورم این بود که زیر پامه!!!
    خودش زد دامن هه هه هه!

    به آغوش ما خوش اومدی جنتو جان

  45. محمد می گوید

    متاسفم واسه این چرندیاتت آدمین خان

  46. بهار می گوید

    سلام منم میخوام بخرم نظراتتون امیدوارترم کرد که تصمیمم اشتباه نبوده
    امیدوارم بتونم بخرم

  47. ناشناس می گوید

    فقط یه مشکل تو اکثر کامنت ها دیده میشه که مشکل فروش داره

    1. ناشناس می گوید

      داداش اگه واسه زیر پا و ماشین بدون اذیت میخوای بگیر چون آنقدر لذت میبری که قصد فروشش رو نمیکنی

  48. نمیا می گوید

    منم خیلی وقته تو فکر این ماشینم، همش دو دلم، اما نظرات امیدوارم کرد ، انشالله با اعتماد به این نظرات یدونه آمیزش گیرم بیاد

  49. ‌سحر می گوید

    سلام ماشین خوبه اصلا تا به حال اذیت نکرده

  50. مازیار می گوید

    من حدود یک ساله این ماشینو دارم و کاملا ازش راضیم.. نسبت ب ماشینای داخلی واقعا سواریش عالی هست ظاهر جذاب ایمنی بالا هندلینگ و فرمانپذیری خوب استهلاک کم، از نظر شتاب هم خودروهایی مثل پژو سمند ال نود ۲۰۶ و..‌‌. به گرد پاشم نمیرسن مصرف سوخت ترکیبیش برای من تغریبا صدی ۹ هست، از معایبشم اینکه زمان دنده عقب دید کافی نداری البته دوربین عقب تا حدودی ضعفشو میپوشونه آینه های بغلم دید مناسبی ندارن ک اونم قلقش دستتون میاد قطعاتشم فقط تهران و دو سه شهرستان دیگه پیدا میشه ک زنگ میزنی برات میفرستن، بخوای بفروشیم قطعا زود فروش نمیره، و اینکه مثلا من الان اگه بخوام اینو بفروشم ماشین داخلی بگیرم از نظر سواری ک جنتو داره انگار ۲۰۷ فروختم پراید سوار شدم

    1. محمد می گوید

      سلام ببخشید باله چه ماشینی به جنتو میخوره

  51. سعید می گوید

    با عرض سلام
    اکثر کامنتا به سه سال قبل برمیگرده
    و اینکه الان سال هزار چهارصد و یکیم چرا رنج قیمت جن تو ها از پراید کمتره
    و اینکه چ سالی تولیدش متوقف شده؟؟
    کامنت هایی ک از این ماشین تعریف کردن
    چرا تو سایت دیوار با وجود مدل پایینشون و سه محتوایه اصلی مث شاسی ها، رنگ بدنه و موتور قیمت این ماشین اینقد کمه
    بخدا یه نفر زده بود صد و بیس میلیون من با توجه به ظاهر ماشین فک کردم یه صفر کم گذاشته
    بعد تو گوگل سرچ کردم و ب سایت مربوطه و کامنتا رسیدم ک با توجه ب رنج قیمتها نمیشه به این ماشین دلخوش کرد
    باز اگهکسی هست ک بدون تعصب بخواد کمک کنه ممنون میشم کامنت بزاره من واقعا تو یک نگاه عاشقش شدم ولی خیلی زود ناامید

    1. mohseni می گوید

      دوست عزیز پیشنهاد من به شما اینه از کسی که این خودرو را داره درخواست کنید یک بار سوارش بشین بعد تصمیم خرید بگیرید با این قیمت های کم بهترین گزینه هست من هم اون موقع مثل شما تردید داشتم اما الان بعد این همه سال دارم راجبش نظر میدم میشه گفت با پول پراید سوار یک ماشین خارجی میشید که هیچی از ماشین های ارزان قیمت اروپایی کم نداره

    2. رضا می گوید

      دستتون درد نکنه واقعا مطااب خوب و ارزنده ای بوددمت گرم

    3. ناشناس می گوید

      سلام.خریدین جن تو یا کلا منصرف شدین؟

  52. محسنی می گوید

    من دومین جنتو یه که خریدم واقعا این ماشین با هیچی عوض نمیکنم خیلی بی دردسره من کاملا از جن تو راضی ام من مدل ۲۰۰۷ سال ۹۴ خریدم و تا الان میشه گفت فقط در حد سرویس یا بررسی به تعمیرگاه مراجعه کردم البته یک عده در مورد این ماشین قضاوت هایی میکنند چون انقدر خودرو های بی کیفیت سوار شدن به اشتباه فکر میکنن این خودرو هم مثل خودرو های داخلی هست اما واقعا من راضی ام امروز برای تعویض آب رادیات و لنت به تعمیرگاه مراجعه کردم و تعمیرکار گفت این ماشین قطعاتش همه ژاپنی هست و خراب شدنی نیست

  53. رضا می گوید

    دستتون درد نکنه واقعا مطااب خوب و ارزنده ای بود

  54. یاوه گو می گوید

    والا من نوترون ش رو دارم ماشین بشدت خوبیه،برادرم هم مدل الکترون ش رو داره،اونم راضیه ازش منتهی میگه فرمونش یکم میزنه

  55. علیزاده می گوید

    جنتو به هیچ وجه با ماشین های داخلی قابل مقایسه نیست و در حد ماشین های روز دنیا با قیمت اقتصادی هست و نرمی بی نظیری داره باید یک بار سوار بشین تا متوجه بشین من ماشین های مختلفی داشتم جنتو ماشینی که وقتی سواری خیالت راحته قطعاتش ساخت ژاپن و بسیاری از قطعاتش با میتسوبیشی یکی هست البته خیلی از قطعاتش با ماشین های داخلی مثل پژو پراید نیسان یکی هست مثل کوئل پولوس وایر شمع تیغ برق پاکن لاستیک مغزی پمپ بنزین پمپ باز بست درب ذغال استارت لوازم کلاچ و…

  56. مهدی می گوید

    چرا وقتی اطلاعت درست نداری .الکی حرف میزنی مصرف سوخت ۱۱/۵ لیترو از کجا اوردی پیکان سواری ادای کارشناس در میاری مصرف سوخت ۷/۵۶ست توشهر همین الان هم تیپ هم سواریش از تمام ماشینای ایرانی و چینی بهتره استهلاک اصلا نداره ۱۴ ساله هنوز قطعات زیر ماشین فابریکه ۱۸۶ هزار کار کرد .اطلاعات غلط نده

  57. ناشناس می گوید

    عزیزم تو این اطلاعات غلط رو به خورد ملت میدی چکار مصرف سوخت ۶/۵هست کم‌مصرف حتی از پراید کمتر شتاب هم خودروهای ایرانی گرد پاش نمیرسن هرکی میخواد بخره واقعا من ندارم اما دوست داره با هم هرجا رفتیم من پراید ۱۱۱داشتم اون کمتر ماشین من مصرفش بود و پژو و این ماشین ایرانی گرد پاش نمیرسیدن از هرلحاظ عالیه منم بتونم یدونش میخرم

  58. محمد یزدی می گوید

    سلام من مدل۲۰۰۷اتومات دارم خیلی ازش راضیم از همه لحاظ سوخت کیفیت و نرمی و لوکس بودنش پیچ چرخش نمیدم ماشین ایرانی و یا چینی بگیرم

  59. محمد احمدی دربرزي می گوید

    سلام من مدل۲۰۰۷اتومات دارم خیلی ازش راضیم از همه لحاظ سوخت کیفیت و نرمی و لوکس بودنش پیچ چرخش نمیدم ماشین ایرانی و یا چینی بگیرم

    1. فیروز می گوید

      سلام الان قطعاتش در چه وضعه پیدا میشه؟مممنون

  60. شورش می گوید

    با سلاام من سال ۲۰۰۷یکی خریدم ۳سال دستم بود هیچ هزینه ای نداشت بسیار ازش راضی بودم متاسفانه مجبور شدم فروختم بعدش انواع چینی و ایرانی خریدم ولی هیچکدوم چرخ جن تو نشدن و الان با وجود اینکه تارا دارم و اصلا ازش راضی نیستم میخوام بفروشم و یه جن توی تمیز پیدا کنم.
    توضیحات:
    اولا جن تو فقط مونتاژ مالزیه وباید بدونید که طراحی و کار لوتوس انگلستانه
    ثانیا این ماشین بسیار پر شتاب با عملکرد نرمه
    حس پشت فرمون عالی و هندلینگ بالایی داره
    ایمنیش حرررررف نداره همه جاش شاسی کشی شدست
    مصرف فوق العاده پایین برعکس نویسنده ی مقاله که گویا تعمدا قصد خراب کردن این ماشین رو داشتن
    جلوبندی بسیار محکم
    دلیل ضعف نبودش در بازار تبلیغات سو‌افراد بیسواد و رقابت قیمتی بسیار نزدیکش با آشغالای چینی و حلبی های ایرانی بود چون قطعا با قیمتی مشابه پارس و تارا و دنا و شاهین و …. خرید جن توبه صرفه تر بود .بنا بر این شرکتهای دزد ایرانخودرو و سایپا اون رو از چرخه خارج کردن

  61. بیک شاه بلوچی می گوید

    سلام دوستان من کرولا دارم مدل ۲۰۰۲ از تیپش خسته شدم ولی نگم واستون هیچ خرجی ندارد واقعا الان هم تو فکر خرید ی ماشین اسپرت تر هستم و اتومات ، اطلاعات خاصی راجع به انجین و گیربکس اتومات این خودرو پیدا نکردم نمی‌دونم کسی ساخته بلوک سیلندرش چطوره آیا مثل کرولا لایه چودنی داره رو آلمینیوم ، چون کرولا واقعا چی بگم حرف نداره ولی بعد ۱۲ سال میخام بفروشم ولی دنبال ماشین اتومات هستم بین جن تو و ورنا موندم چون کرولا اتومات سالم حداقل ۷۰۰ ۸۰۰ پول میخاد وگرنه قطعا کرولا می‌خریدم ماشین من فنی سالمه ولی خیلی ببرم بخاطر ظاهرش چهارصد پونصده با این بودجه قطعا جن تو تمیز پیدا میشه اتومات ، راجع به فنی این ماشین کسی اطلاعات دقیق بهمراه تجربه داره بگه ممنون میشم نگران قطعات نیستم چابهار زندگی میکنم پره

  62. ناشناس می گوید

    بنده نزدیک به ۱۲ سال است جنتو اتوماتیک دارم سواری بسیار عالی مصرف در اتوبان ۶ لیتر پلت فرم بسیار زیبا ست و قطعات و لوازم یدکی آن موجود و قیمت آن در حال حاضر معادل یک پراید است واقعیت اینکه بشدت به این ماشین عادت کرده ام..

  63. امیر می گوید

    ادمین چرا چرت و پرت میگی من از سال ۲۰۰۷ تا الان این خودرو دنده ای رو دارم از صفرش در کنارش خود رو های دیگه داشته چون کارم خرید فروش خودرو هست بصورت مستقل تنها ماشین ثابتم تو این همه سال این جنتو بود هنوز ظاهری شیک اپشن های تقریبا به روز که تازه ایرانخودرو بهش رسیده متور نرم استهلاک کم اصلا ادیتم نکرده با اینکه شهرستانم هیچ وقت لنگ قطعه نبودم قطعات اصلی اورجینال و با کیفیت خرجش تو بازار الان با خودرو ایرانی تقریبا یکی هست مقدار کمی گرون تر که طبیعبه چون عمری هست تو این همه سال یک بار کمک هاشو عوض نکردم زیر بندیش به مقدار کمی قعات عوض کردم که ۳ ساله دست بهش نزدم متورش کاملا جان سگ که باید جلاد باشی تا خرابش کنی شتاب خوب تو جاده فوقالعاده کم مصرف ۱۰۰ ۶ لیتر میسوزونه ببین سوار نشدی نداشتی دربارش حرف نزن

    1. امینی می گوید

      من الان یکی دارم مدل ۲۰۰۶ خیلی هم راضی هستم چون واقعا از لحاظ سرعت کم نمیاره الان میخوام بفروشم بابچه هابه مشکل خوردم اونا میگن نفروش ولی واقعا پول لازم دارم واگر مشکل مالی حل بشه حتما بازم همین ماشین میخرم شک ندارم

  64. فریدون می گوید

    با سلام و خسته نباشی به تمام دوستان عزیز دوستان لوازم پرتون قیمت‌هاش خیلی گرون هست میخوام پروتون بگیر دندی بهتر یا اتومات بگیر یا نگیرم

  65. بهزاد می گوید

    دوستان اصلا سمت جنتو نرید. من داشتم، سرطان خالص بود. چون تعمیرکارهاش کم هستن وقتی چیزیت خراب بشه هر قیمتی دوس دارن میگن، هیچکدوم هم درست حسابی بلد نیستن، یک سال هر تعمیرکار جنتویی بود بردم نمیتونستن یه برق دزدی رو‌ پیدا کنن و برای عوض کردن سیم‌کشی ماشین اندازه ی نصف قیمت ماشین رو میخواستن پول بگیرن. تن و بدنت باید بلرزه وقتی باهاش مسافرت میری چون خراب شه هیچ تعمیر کاری توی شهرای دیگه ازش سر در نمیاره. کلا ماشینی که توی کل تهران ده تا تعمیرکار نداره ارزش خرید نداره. قطعاتش به شدت گرپنهغو دل بخواه خودشون قیمت میدن.

  66. بهزاد می گوید

    کلا نگیر درسر زیاد داره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.