مکمل بنزین
گوناگونخبر

رسوایی جدید فولکس‌واگن؛ آمار تقلبی!

بزودی ابعاد تازه‌ای از رسوایی جدید کمپانی فولکس‌واگن فاش خواهد شد! به گفته مجله آلمانی Der Spiegel؛ بخش فرانسوی فولکس‌واگن به مدت دو سال آمار فروش نادرستی را به دفتر مرکزی فولکس‌واگن ارسال کرده است.

فولکس‌واگن فرانسه به منظور بهبود عملکرد خود از کارفرمایان فرانسوی استفاده کرده است؛ اما اکنون احتمالا آمار فروش 800 هزار خودرو نادرست بوده و به این ترتیب کل آمار فروش فولکس‌واگن زیر سوال رفته و دستخوش تغییر خواهد شد. Der Spiegel به نقل از حسابرسان داخلی فولکس‌واگن می‌گوید که تعداد زیادی از خودروهای خریداری شده؛ چند ماه و یا چند سال پس از تحویل در سیستم کمپانی فولکس‌واگن ثبت شده‌اند؛ و این در حالیست که ثبت فروش خودروهای مذکور تنها چند هفته به طول می‌انجامد.

vw

طبق اعلام مجله آلمانی Der Spiegel؛ بخش فرانسوی فولکس‌واگن گزارشاتی درباره فروش خودروهای Volkswagen، Skoda، Audi و SEAT در سال 2010 ارائه کرده است. این گزارشات باعث شد که Matthias Mueller رئیس بخش فراسوی فولکس‌واگن را اخراج کند.

هنگام اخراج Jacques Rivoal کمپانی فولکس‌واگن اعلام کرد که این عمل به دلیل تغییر استراتژی کمپانی در بخش فرانسوی خود بوده و جزئیات دیگری ارائه نشد.

تلاش‌های رسانه‌ای برای پاسخ به شبهات مطرح شده درباره تقلب بخش فرانسوی فولکس‌واگن تا‌کنون نتیجه بخش نبوده و فولکس‌واگن از صدور بیانه درباره حوادث اخیر در بخش فرانسوی خود طفره می‌رود. گفتنی است که Jacques Rivoal برای پاسخ به خبرنگاران در دسترس نبوده و تلاش خبرگزاری‌هایی مانند رویترز برای مصاحبه با او بی‌نتیجه بوده است.

در یک مورد مشابه حدود یک سال پیش فیات کرایسلر آمار فروش خودروهای خود را از 5 تا 6 هزار دستگاه اعلام کرد و این در حالی بود که خریداری برای خودروهای فیات کرایسلر وجود نداشت! در حال حاضر سرپرست فروش فیات کرایسلر در ایالات متحده آمریکا، ارائه آمار تقلبی را متوقف کرده است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا