مکمل بنزین
گوناگونخبر

هوندا و هیتاچی برای تولید پیشرانه الکتریکی با هم همکاری می‌کنند!

در شهر ایباراکی در شمال توکیو، شرکتی بنیان‌گذاری شده که 49 درصد سهامش متعلق به هوندا و 51 درصد مابقی تحت تملک هیتاچی است. شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری 5 میلیارد ین (58 میلیون دلار) ساخته‌شده تا بتواند درزمینهٔ پیشرانه‌های الکتریکی به نتیجه مطلوبی دست پیدا کند. هوندا دراین‌باره می‌گوید:

پیشرانه‌های رقابتی که توسط شرکت مشارکتی هوندا-هیتاچی ساخته می‌شوند، به تقاضای رو به رشد این قبیل پیشرانه‌ها پاسخ خواهد داد.

این اعلامیه نشان‌دهنده فشار رسانه‌ها بر شرکت ژاپنی برای ورود به عرضه خودروهای الکتریکی است. چندی پیش تاکاهیرو هاچیگو، مدیرعامل هوندا، اعلام کرد که کمپانی در حال ساخت دو خودرو الکتریکی یکی برای بازارهای جهانی و دیگری برای چین است.

Honda Clarity Electric
Honda Clarity Electric

 EV، کانسپت الکتریکی هوندا، در نمایشگاه خودروی 2017 فرانکفورت به نمایش در آمد که قرار است نسخه واقعی آن از سال 2018 در چین به فروش برسد. البته اکنون در آمریکا تعداد انگشت‌شماری از کلاریتی EV در دسترس است. برچسب 35 هزار دلاری آن باعث می‌شود تا حتی خانواده‌های متوسط هم بتوانند آن را خریداری نمایند. از رقبای این خودرو میتوان شورلت بولت و تسلا مدل 3 نام برد که به ترتیب می‌توانند 383 و 346 کیلومتر مسافت را طی نمایند. در مقابل اما کلاریتی EV بر طبق گزارشات تنها میتواند 129 کیلومتر را بپیماید. هوندا امیدوار است طی ماه های آینده برد مسافت این خودرو را افزایش دهد.

به کانال تلگرام ما ملحق شویم

Telegram-channel (Copy)

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا