مکمل بنزین
گوناگونخبر

پیوستن پورشه 911 carrera به نیروی پلیس اتریش!

پیوستن ابر خودرو‌ها به ناوگان پلیس برای دستگیری رانندگان تندرو خاطی به امری فراگیر در سطح جهان تبدیل شده است. بنابرین هیچ بعید نیست که حین رانندگی در جاده‌های ایتالیا توسط یک لامبورگینی هوراکان یا فراری 458 اسپایدری که با نور چراغ‌های آبی‌اش خبر از پلیس بودنش می‌دهد، متوقف شوید. حتی ممکن است که چنین اتفاقی را یک بار دیگر در دبی و اینبار با یک بوگاتی ویرون تجربه کنید! حتی جزیره مان نیز دارای یک پلیس ویژه است که به گشتزنی در خیابان‌ها می‌پردازد. جالب است بدانید که وزارت فدرال اتریش تصمیم گرفته است از ماشین های اسپرت آلمانی با رنگ های آبی، نقره ای و قرمز استفاده کند. در حال حاضر نیز پورشه 911 Carrera به نیروی پلیس این کشور پیوسته است.

پورشه ‌های 911 Carrera مجهز به چراغ های فلاش زن و رادیو هستند و در تمام بزرگراه های اتریش گشت زنی می‌کنند. به گفته “کونارد کوگلر”، مدیر کل امنیت عمومی اتریش، از خودروی پلیس پورشه 911 استفاده شده است تا بتوان نشان داد که حتی در صورت سوار شدن به ابرخودروهای پر سرعت نیز می‌توان مسئولیت پذیر بود و قوانین را رعایت کرد. علیرغم کنایه آمیز بودن این سخنان، اتریش دارای تاریخچه دور و درازی در زمینه استفاده از اتومبیل‌های پورشه در ناوگان پلیس است. در ده‌های 60 و70 میلادی، نیروی پلیس اتریش از پورشه 911 تارگاس استفاده نمود و پورشه 911 در سال 2006 برای نظارت بر بزرگراه ها مورد استفاده قرار گرفت. هرچند که خودرو پلیس Carrera تنها تا ماه اکتبر از کارخانه پورشه قرض گرفته شده است.

سالیان بسیاری است که پورشه 911 سنبل یک ماشین اسپرت قدرتمند است و سطح بالایی از ایمنی و آسایش را نیز درفواصل طولانی ارائه می کند. بنابرین عجیب نیست که از محبوبیت بسیاری برای پلیس‌هایی برخوردار باشد که دائما در حال گشت و گذار در خیابان‌ها هستند. نخستین نقل و انتقالاتی از این دست در زمان مدیریت “هلموت اگرت” در شعبه اتریش برند پورشه صورت پذیرفت. ولی این بار شرایط تا حدودی متفاوت است؛ پورشه 911 Carrera با موتور 3.0 لیتری شش سیلندر که از توانی معادل 365 اسب بخار بهره‌ می‌برد و می‌تواند از 0-62 مایل را در کمتر از 4.4 ثانیه طی کند. بنابراین سبقت گرفتن از آن چندان کار ساده‌ای نیست.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا