Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آیا آینده آلفا رومئو جولیا در خطر است؟

علیرغم تمامی انتقادات مثبتی که از مدل جولیا کوادریفولیو 2017 شرکت آلفا رومئو شد اما آمار و ارقام فروش این خودرو چندان جالب نیست. این فروش پایین در مدل های پایه جولیا و جولیا Ti میان رده نیز به چشم می‌خورد. به گفته GoodCarBadCar از ابتدا سال تا به امروز تنها 2,482 دستگاه خودرو جولیا که شامل کوادریفولیو نیز می‌شود به فروش رسیده است. این در حالیست که رقبایی همچون آئودی A4 و BMW سری 3 به ترتیب با ثبت 15,379 و 22,548 دستگاه فروش، تا به اینجا کار بسیار موفق‌تر ظاهر شده‌اند.

1

از طرف دیگر مرسدس بنز با فروش 35,436 دستگاه از کلاس C خود سال فوق العاده را پشت سر گذاشته است. همچنین شرکت هایی مانند کادیلاک با فروش کوپه‌ها و سدان‌های ATS و جگوار با فروش خودروهای XE خود به ترتیب با ثبت ارقام فروش 6,024 و 4,528 دستگاه، آمار موفق‌تری نسبت به آلفا رومئو داشتند. مسلماً این اعداد و ارقام به سود آلفا رومئو نخواهد بود. اما علت آن چیست؟ برخی معتقدند که باور‌های غلط درباره غیر قابل اطمینان بودن این برند علت این کم توجهی است.

اما به عقیده ما دلیل اصلی آن علاقه روزافزون مشتریان به خودروهای کراس اوور است که پدیده نوظهوری نیست. خوشبختانه مدل استِلویو این شرکت که پلتفرم مدل جولیا را به یدک می‌کشد، در راه ورود به بازار است. همچنین دلیل دیگر می‌تواند ورود دیرهنگام مدل جولیا به عرصه اسپورت سدان‌های لوکس باشد.

2

از برپایی و اثبات برند‌های دیگر (بخصوص سازندگان آلمانی) به عنوان یک برند معتبر زمان زیادی می‌گذرد و در نتیجه ترغیب مشتریان همیشگی آن ها امر دشواری خواهد بود. اما برای کسانیکه همچنان علاقه‌مند به خرید جولیا هستند باید گفت که شرکت آلفا رومئو در حال ارائه‌ امتیازات ویژه برای خرید این خودرو است. به گفته Cars Direct این شرکت با ارائه‌ی تخفیف 1,750 دلاری در ماه گذشته در تلاش برای جذب مشتریان رقبای خود است.

در ماه جاری برای اولین بار مدل جولیا کوادریفولیو همراه با یک تخفیف کارخانه‌ای به فروش می‌رسد. دو مدل پایین‌تر این خودرو نیز شاهد 3,500 دلار کاهش قیمت بوده‌اند. این امتیازات موقت، مناسب و تاثیر گذارند اما قادر به حل مشکل اصلی یعنی کاهش علاقه به خودرو‌های سدان نخواهند بود. حتی سری 3 شرکت BMW نیز شاهد افت فروش 13.7 درصدی نسبت به سال گذشته بوده است. به احتمال زیاد شرکت‌های آلمانی موفق به عبور از این رکود خواهند شد اما موقعیت این برند و میراث بزرگ که سخت به دنبال بازسازی خود است نگران کننده است.

3

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.