مکمل بنزین
گوناگونخبر

هاچ‌بک هیوندای i30 N رسما معرفی شد!

بعد از تلاش‌های مکرر مهندسان کارخانه هیوندای، بالاخره اتومبیل هاچ بک هیوندای i30 N رونمایی شد و در معرض دید‌ها قرار گرفت. این خودروی اسپرت هاچ بک براساس مدل i30 طراحی و ساخته شده که در بازار جهانی به رقابت خودروهایی مانند فولکس‌واگن گلف GTI، پژو 308 GTi و فورد فوکوس ST می‌رود.

از این خودرو دو نسخه بر اساس کارایی پیشرانه به جهانیان معرفی شده که در نسخه اول هیوندای i30 N دارای پیشرانه توربوشارژ ۲.۰ لیتری با قدرت ۲۴۷ اسب بخار است و می‌تواند در ۶.۴ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

مسئولان هیوندای تنها به این نسخه اکتفا نکرده و نسخه قوی‌تری را نیز به بازار ارائه کرده‌اند که بهینه شده نسخه قبلی است و با قدرت خروجی ۲۷۱ اسب بخار می‌تواند در ۶.۲ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند. هر دوی این خودروها حداکثر گشتاوری معادل ۳۵۲ نیوتن متر دارند، به علاوه راننده خودرو هیوندای i30 N می‌تواند در جاده‌ها حداکثر تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد و رانندگی کند.

2018-hyundai-i30-n

مسئولان هیوندای ادعا کرده‌اند که بعد از ۱۰ هزار کیلومتر آزمایش رانندگی این خودرو در نورنبرگ، نتایج بسیار راضی کننده و عالی بوده؛ یکی از دلایل موفقیت بالای کارکرد این خودرو گیربکس دستی ۶ سرعته‌اش است که به راحتی به رانندگان اجازه تعویض دنده را در سرعت‌های بالا می‌داده است. به علاوه راننده این خودرو می‌تواند ۵ گزینه برای رانندگی مانند معمولی، اکو، اسپرت، N یا تلفیقی از موارد بالا را انتخاب کند.

یکی از تفاوت‌های اصلی هیوندای i30 N با مدل هیوندای i30 در ارتفاع شاسی است که در مدا اسپرت N ارتفاع خودرو پایین‌تر و دو خروجی بزرگ در وسط سپر عقب به کار گرفته شده است. صدای اگزوز (خروجی) هیوندای i30 N کمی خشن‌تر و بلند‌تر به نظر می‌آید که نشان از اسپرت‌ بودن آن دارد. همچنین توریهای جلوی خودرو می‌تواند هوای بیرون را به داخل هدایت کرده و باعث خنک شدن پیشرانه شود.

hyundai-i30-n-4

اگر نگاهی به درون کابین بیندازیم، متوجه دوخت اسپرت صندلی‌ها و فرمان زیبایی خواهیم شد. بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر این خودرو برای مسابقات اسپرت در نظر گرفته شده باید تنها دو صندلی در آن به کار برده می‌شد یا دو درب می‌بایستی داشت ولی همچنان مسئولان هیوندای معتقدند اضافه کردن سه صندلی در ردیف عقب این خودرو و یا چهار درب بودن آن اختلالی در سیستم آیرودینامیک تعریف شده ندارد. از دیگر تجهیزات داخل خودرو نمایشگر لمسی ۵ اینچی روبروی کنسول است ولی مشتریان می‌توانند این نمایشگر را بزرگتر (تا ۸ اینچ) هم سفارش بدهند.

hyundai-i30-n

هنوز قیمتی برای هیوندای i30 N ارائه نشده ولی با توجه به قیمت خودروهای رقیب باید این خودرو نیز حدود ۲۶ هزار دلار ارزش داشته باشد. این خودروی اسپرت قرار است اواخر سال میلادی جاری روانه بازار جهانی شود. نظر شما درباره خودروهای هیوندای چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا