مکمل بنزین
گوناگونخبر

قطار لوکس کروز که قرار بود در سال 2017 توسط طراح فراری در ژاپن عرضه شود!

قطار کروز که توسط طراح فراری، کن اکویاما، با مشارکت راه آهن JR شرقی طراحی شده و طرح‌های آن مبتنی بر “ناناتسوباشی” 7 ستاره ژاپن است، قرار بود در بهار سال 2017 در ژاپن عرضه شود. این قطار که ظاهری به مانند اتومبیل‌های دیدنی و جذاب اسپرت دارد، با رنگ طلایی شامپاینی، دیوارهای شیشه‌ای، طراحی براق و سوئیت‌های لوکس عرضه می‌شود و از ده واگنی بهره خواهد برد که قادر به حمل 34 مسافر هستند. هر واگن دارای دو بخش با چشم انداز بیرون است تا مسافران بتوانند از مناظر زیبایی که قطار از کنارشان عبور می کند، نهایت لذت را ببرند. ضمنا سوای آنکه مسافران قادر خواهند بود از طریق پنجره هایی که در جلو قطار قرار دارد، محیط بیرون را تماشا کنند، صندلی های نیمکت مانندی نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است که گفته می‌شود راحتی فوق‌العاده‌ای دارند.

قطار کروز فراری

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های قطار کروز، تجهیز این قطار به یک واگن سوئیت مانند فوق لوکس دوطبقه است که از دو تخت خواب همراه با یک حمام خصوصی در طبقه پایین و یک اتاق نشیمن در طبقه بالا بهره می‌برد. همچنین این قطار دارای 5 واگن خواب مهمان و یک رستوران بسیار شیک با یک سالن بزرگ است که انواع غذاهای شرقی و ژاپنی در آن سرو می‌شود. همچنین این قطار دارای سیستم EDC نیز خواهد بود که به لطف آن می‌تواند از ریل‌های غیر‌ الکتریکی و الکتریکی عبور کند. قیمت بلیط قطار کروز همچنان فاش نشده است، اما طراح آن، آقای اکویاما، در این باره چنین می‌گوید: “قطار کروز به مسافران اجازه می‌دهد تا از جریان زمان و فضا لذت ببرند. لذا مسافران باید قیمتی در حدود 1500 دلار را در ازای هر نفر برای یک اقامت دو روزه را در نظر بگیرند که کاملا هم منطقی به نظر می‌رسد؛ چراکه هزینه اجرای این پروژه، چیزی حدود 30 میلیون پوند براورد شده است.”

قطار کروز فراری

در مورد خطوط  JR باید گفت که این خطوط یکی از امن‌ترین و بی‌خطرترین راه‌های سفر در اطراف توکیو به شمار می‌روند. لذا راه‌آهن JR شرقی، قراردادی را با طراح فراری منعقد نموده است تا قطار لوکس و فوق جذاب کروز را طراحی و روانه بازار کنند. طراحان این قطار که مدعی بودند شروع به کارش در ژاپن را در سال 2017 جشن خواهند گرفت، امیدوارند که بتوانند مسافرت‌های فوق لوکسی را از فراز ارتفاعات و طبیعت زیبای این کشور به مسافران عرضه نمایند.

قطار کروز فراری

گفتنی است که دیوارهای شیشه‌ای قطار کروز سبب مشهود بودن طبیعت جذاب اطراف مسیر می‌شود. به همین دلیل هم پیش‌بینی می‌شود که از محیطی بسیار آرامش‌بخش بهره ببرد و در عین حال به واسطه مبلمان‌هایش، تداعی‌گر اصالت فرهنگ سنتی ژاپن باشد. ارائه خدمات فوق‌العاده، طراحی شیک و ارگانیک و مشاهده جنگل‌ها، شهرها، رودخانه‌ها، سواحل و کوه‌ها از درون قطار، آن را به یک وسیله فوق‌العاده جذاب برای مسافرت تبدیل خواهد کرد و مطمئنا تا سال‌ها، گوی رقابت را از سایر وسایل حمل و نقل عمومی موجود خواهد ربود.

قطار کروز فراری

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا