مکمل بنزین
گوناگونخبر

ایورا GT430 قدرتمندترین خودروی لوتوس لقب خواهد گرفت!

فرمول نسخه‌های ویژه لوتوس به خوبی برای هر کسی شناخته شده است. فرمولی که می‌توان آن را در اضافه کردن اندکی قدرت، کم کردن مقداری از وزن خودرو و افزودن برخی ویژگی‌های دیگر خلاصه کرد. با این حال ایورا GT430 اپشن‌های بسیار بیشتری دارد؛ چراکه لوتوس برای تولید این مدل سنگ تمام گذاشته است. به همین دلیل هم می‌توان ایورا GT430 تولید محدود را با برخورداری از یک موتور سوپرشارژر 430 اسب بخاری، قدرتمندترین خودرویی دانست که تاکنون توسط لوتوس ساخته شده است. هرچند که همه چیز در یک موتور 3.5 لیتری سوپرشارژر 6 سیلندر خلاصه نمی‌شود و این خودرو از امکانات دیگری نیز بهره می‌برد.

خودروی ایورا GT430 ، قدرتمندترین محصول لوتوس لقب خواهد گرفت!

کمپانی لوتوس، 30 اسب بخار قدرت بیشتر این مدل نسبت به ایورا 400 را استفاده از یک خنک کننده گیربکسی دانست که نخستین بار در مدل‌های مخصوص بازار ایالات متحده معرفی شده بود. از طرفی این مدل به سبب بهره‌گیری از اگزوز سبک تیتانیومی، صدای بهتری دارد و توان تولیدی در آن نیز توسط یک گیربکس دستی شش سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. علاوه بر این‌ها، لوتوس به طراحی خطوطی خارجی بر روی بدنه ایورا  GT430 نیز همت گماشته است که آیرودینامیک آن را در سرعت‌های بالا بهبود می‌بخشد.

در سپر جلو نیز شاهد ورودی‌های بزرگ هوا و یک اسپلیتر فیبر کربن میانی هستیم. این در حالی است که تیغه‌ و گلگیرهای جدید، رخی به مانند خودرویی مسابقه‌ای را به آن می‌بخشد. ولی با این حال، دیفیوزر و کانال هوای پشت چرخ‌های عقب، به همان شکل سابق باقی مانده‌اند. علاوه بر این، انتهای خودرو به وسیله باله‌ عظیمی از جنس فیبر کردبن پوشانده شده است که در تاثیر به سزایی در نیزو عمودی تولید شده توسط این خودرو دارد. نیرویی که به گفته مهندسان لوتوس، چیزی حدود 250 کیلوگرم در سرعت 305 کیلومتر بر ساعت است و این خودرو رو به آسفالت می‌چسباند.

خودروی ایورا GT430 ، قدرتمندترین محصول لوتوس لقب خواهد گرفت!

جالب انکه بال، چرخ‌ها و تایرهای ایورا GT430، حدود 9 کیلو سنگین‌تر از آن چیزی هستند که در مدل استاندارد به‌کار گرفته شده است. اما این مدل، به لطف نیروی محرکه زیاد تولید شده و استفاده بیشتر از فیبرکربن، حدود 26 کیلوگرم سبکتر از ایورا 400 است. به طوری که شاهد به کارگیری فیبر کربن در بخش‌های اعظمی از خودرو نظیر سقف، گلگیرها و بال هستیم. با این حال ایورا GT430 از همان رینگ مدل استاندارد بهره می‌برد. ولی به نظر می‌رسد که شاهد ارتقاهایی در سیستم پایدار کننده معروف کمپانی لوتوس بوده است و عملکرد بهتری دارد.

خودروی ایورا GT430 ، قدرتمندترین محصول لوتوس لقب خواهد گرفت!

طراحی داخلی این خودرو به گونه‌ای است که به مذاق عاشقان سفر خوش خواهد آمد؛ چراکه وجود صندلی‌های تک نفره و کمربندهای چهار نقطه این خودرو، تضمینی برای امنیت در عین راحتی سرنشینان است. بد نیست که در پایان، اشاره‌ای به سخنان مدیر پروژه لوتوس، ژان مارک گالس، بکنیم.

“ایورا  GT430 یک ماشین برجسته برای ما خواهد بود؛ چراکه مهندسی قوی این مدل در کنار ویژگی‌های آیرودینامیک خاص این مدل، آن را به خودرویی افسانه‌ای بدل خواهد کرد. مخصوصا که وزن کم و ثبات بالای این خودرو می‌تواند به سمبلی از مهندسی فوق‌العاده لوتوس تبدیل شود.”

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا