مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس بنز AMG E63 S تیون شده، قدرتی فراتر از بوگاتی ویرون دارد!

با وجود ظاهر کاملا یکسان AMG E63 تیون شده با مدل استاندارد خود، به نظر می‌رسد که روحی خدایی در کالبد این خودرو دمیده شده است؛ چراکه دیگر خبری از تولید 585 اسب بخار قدرت توسط موتور 8 سیلندر خورجینی مرسدس بنز نیست و دستان جادویی مهندسین آلمانی، توانی چهار رقمی را برای AMG E63 S به ارمغان آورده‌اند، رقمی حدود  1090 اسب بخار!

مرسدس بنز AMG E63 S تیون شده، قدرتی فراتر از بوگاتی ویرون دارد!

راستش نمی‌توان ادعا کرد که این افزایش دوبرابری توان خروجی AMG E63 S، بدون تغییرات برخی قطعات رخ داده است؛ چراکه در پس این قدرت باورنکردنی، تغییر حجم موتور به 6.5 لیتر و تجهیز آن به یک جفت توربو شارژر قرار دارد که در کنار یک اینترکولر پرحجم، سبب افزایش فشار بوست در موتور این خودرو می‌شود. ضمنا این مدل از مرسدس بنز AMG E63 S، به اگروزی از جنس فولاد ضد زنگ مجهز شده است که باعث گوش‌نوازتر شدن صدای حاصل از عملکرد این موتور قدرتمند می‌شود. البته تمامی اینها در کنار استفاده از یک ECU ریمَپ جدید است.

مرسدس بنز AMG E63 S تیون شده، قدرتی فراتر از بوگاتی ویرون دارد!

قدرت سرسام آور AMG E63 S سبب می‌شود که بتواند در مدتی کمتری از 3.3 ثانیه، سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. هرچند که متاسفانه حداکثر سرعت آن روی 300 کیلومتر در ساعت محدود شده است. اما از طرفی و بنا به گفته صاحبان این کمپانی، سیستم انتقال قدرت 7 سرعته این خودرو نیز از ارتقا در امان نبوده است؛ چراکه این امر برای تحمل گشتاور اضافی تولید شده توسط توربوشارژرها ضرورت دارد.

مرسدس بنز AMG E63 S تیون شده، قدرتی فراتر از بوگاتی ویرون دارد!

اشتباه نکنید! ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود! چراکه بنا به گفته مدیران ارشد این کمپانی مطرح آلمانی، مرسدس بنز AMG E63 S، توان تولید گشتاوری معادل 1350 نیوتون متر یا 996 پوند فوت را دارد. ولی با این حال لازم است که برای حصول اطمینان از عملکرد صحیح خودرو، اندکی محدود شود. این بین سوالی وجود دارد که اذهان تمامی علاقه‌مندان به صنعت خودرو را به خود مشغول خواهد کرد؛ بدون اعمال هیچگونه محدودیتی روی موتور 6.5 لیتری قدرتمند مرسدس بنز AMG E63 S، باید انتظار چه سرعتی را از آن داشت؟ آیا این خودرو می‌تواند رکورد سرعت را از هموطن خود برباید و یا اینکه هنوز راه دور و درازی را در پیش دارد؟

مرسدس بنز AMG E63 S تیون شده، قدرتی فراتر از بوگاتی ویرون دارد!

با بررسی عملکرد موتور استاندارد این خودرو و توان خروجی 585 اسب بخاری آن می‌توان به جرئت گفت که مدل تیون شده مرسدس بنز AMG E63 که با نام AMG E63 S شناخته می‌شود، توان شکستن هر رکورد ممکن و غیر ممکنی را خواهد داشت. بنابرین باید چشم انتظار ماشین بازی بنشینیم که با خرید این خودرو و برداشتن محدودیت‌های آن، این اسب سرکش را بتازاند و قابلیت‌های آن را محک بزند.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا