مکمل بنزین
گوناگونخبر

مشخصات فنی سوزوکی سوییفت اسپرت ۲۰۱۸ به بیرون درز کرد!

هفته پیش کارخانه ژاپنی سوزوکی اولین تصویر از نسل جدید سوییفت اسپرت مدل ۲۰۱۸ را به صورت آنلاین منتشر کرد ولی درباره مشخصات این خودروی هاچ‌بک توضیحی نداد. به تازگی یکی از حساب‌های کاربری شبکه اجتماعی توییتر مشخصات فنی این خودرو را با نشان دادن دو عکس از بروشور چاپی منتشر کرده که می‌تواند به بسیاری از سوالات پاسخ دهد.

در این تصاویر نیز سوزوکی سوییفت به رنگ زرد است که با تصویر منتشر شده از سوی مسئولان سوزوکی مطابقت دارد. اگر با دقت به این تصاویر نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که این نسخه جدید دو اگزوز دارد و چراغ‌های عقبش با نسخه‌های قبلی متفاوت است.  تا به این جا می‌دانیم که در بازار خودروی ژاپن حداقل ۶ رنگ از سوزوکی سوییفت عرضه خواهد شد و به احتمال زیاد طراحی صندلی‌های داخل کابین اسپرت و نشانی از رنگ قرمز خواهد داشت. یکی دیگر از تغییرات قابل توجه برای این نسخه نمایشگر کیلومترشمار و سرعت سنج در داشبورد روبروی راننده است که با دو رنگ قرمز و خاکستری طراحی شده‌اند. به علاوه از این تصاویر می‌توان متوجه دستی بودن گیربکس این هاچ‌بک نیز شد.

متاسفانه در این تصاویر منتشر شده توضیحی از پیشرانه سوزوکی سوییفت اسپرت داده نشده ولی تا به امروز می‌دانیم که سوییفت اسپرت جدید به جای داشتن پیشرانه قدیمی ۱.۶ لیتری دارای پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ ۱.۴ لیتری است که مشابه پیشرانه سوزوکی گراند ویتارای شاسی‌بلند است و می‌تواند قدرتی برابر ۱۴۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۶۲ پوند-فوت (۲۲۰ نیوتن متر) را تولید کند. جالب است که بدانیم این پیشرانه بر روی سوییفت چه عملکردی را از خود نشان خواهد داد. در گزارش‌های منتشر شده در کنار گیربکس ۶ سرعته دستی، گزینه پیشنهادی گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته نیز آورده شده است.

با توجه به این مشخصات فنی باید انتظار داشت که سوییفت اسپرت در ۱۰.۲ ثانیه بتواند شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و یا حتی بتواند در زمان کمتری با توجه به وزن پایین‌تر خودرو این کار را انجام دهد. این خودرو دوازدهم سپتامبر در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به نمایش درخواهد آمد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا