مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاه عجیب و غریب JAC به نمایشگاه شیراز!

چند هفته پیش نمایشگاه خودروی شیراز برگزار شد و کمپانی JAC با رونمایی از مدل S3 نقش پررنگی در آن نمایشگاه ایفا کرد. این نمایشگاه بهانه‌ای شد که کمپانی JAC در گزارشی در وبسایت رسمی خود، از افتخارات و نوآوری‌هایش درایران بگوید. JAC شیراز را یکی از شهرهای فرهنگی و تاریخی مهم ایران می‌داند؛ اما از تصویر میدان نقش جهان اصفهان استفاده کرده است!

 این خودروساز چینی ایران را بزرگترین بازار خودرو در منطقه خلیج‌فارس دانسته و آن را محلی برای رقابت خودروسازان بزرگ جهانی می‌داند! اما هیچ صحبتی از وجود انحصار عجیب و غریب در بازار ایران و نظارت دستگاه‌های دولتی بر تولید و قیمت‌گذاری خودروها نمی‌کند و تمام موفقیت خود را حاصل کیفیت و جلب نظر مشتریان ایرانی می‌داند!

JAC از یک برنامه راهبری سخن گفته و می‌گوید که آنها در صدد تضمین کیفیت و جذب اطمینان مشتریان ایرانی، به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان چینی هستند. به گفته JAC آنها در نیمه نخست سال 2017 بیش از 18 هزار خودرو در ایران فروخته‌اند؛ که در مقایسه با سال گذشته میلادی، حدود 90 درصد رشد داشته و آنها را تبدیل به برترین برند چینی در بازار ایران کرده است!

در گزارش وبسایت JAC آمده است که مصرف کنندگان ایرانی کامیون‌های سبک JAC را نمادی از استهکام و عملکردی بالا می‌دانند. آنها به نمایش دو کامیون N60 و N80 اشاره کرده و استقبال از آنها را بسیار زیاد توصیف می‌کنند. علاوه‌براین توجه مشتریان ایرانی به شاسی‌بلندهای JAC باعث شده است که این کمپانی، طراحی و عملکرد آنها را بی‌نظیر و بی‌نقص بداند!

به گزارش وبسایت JAC؛ شاسی‌بلندهای S5 و S3 توجه بسیاری از متشریان ایرانی جلب کرده و همان طور که می‌بینید تصویری از عکس یادگاری یک بانوی ایرانی با S5 منتشر کرده و به آن می‌بالند!

آنها دستاوردهای افتخار آمیز خود را به دلیل کیفیت عالی محصولاتشان می‌دانند! به گفته آنها تمام محصولات JAC برای عرضه در بازار ایران بیش از 20 هزار کیلومتر در جاده‌های مختلف ایران تست شده‌اند و علاوه بر این، JAC به تقویت سیستم کنترل کیفی خطوط مونتاژ خود در ایران پرداخته‌ است. آنها به ساخت و تولید خودروهایشان در منطقه تجاری بم افتخار کرده و صحبت از عرضه محصولات جدید خود در بازار ایران می‌کنند. در واقع پس از رونمایی از مدل‌ برقی و معمولی S3 در قزاقستان؛ این مدل به بازار ایران آمد و اکنون با تولید مدل S2 در برزیل؛ احتمال تولید آن به عنوان محصول بعدی JAC در بازار ایران بیشتر شده است؛ در حقیقت کمپانی JAC با یک برنامه‌ریزی حساب شده و بشکل همزمان، تمام خودروهای خود را در بازارهای هدف مورد نظرش به تولید می‌رساند.

بله! همان‌طور که خواندید آنها موفقیت خود را حاصل تلاش و کیفیت محصولات خود می‌دانند و به هیچ عنوان از وجود بازاری انحصاری در ایران و عرضه محصولات خودروسازان برتر جهانی با قیمت‌های نجومی سخنی نمی‌گویند. آنها نمی‌گویند که شاسی‌بلندهایی مانند S5 برای بسیاری از ایرانی‌ها یک رویاست و برای دست یافتن به خودروهایی مانند آن باید هزینه گزافی کرد. آنها تصاویری از خطوط مونتاژ خود در ایران را منتشر کرده و به آنها افتخار می‌کنند. در این تصاویر مهندسین چینی در حال آموزش ساخت و مونتاژ خودروهایشان به کارگران ایرانی هستند. روزی بود که برای صنعت خودروسازی ایران آرزوی بهترین‌ها را داشتیم؛ اما زمان گذشت و تمام آن رویاها بر باد رفت و اکنون با اطمینان کامل از بزرگترین تولید کننده خودرو در خاورمیانه؛ به بزرگترین مونتاژ کننده خودروهای چینی تبدیل شدیم.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

    1. اره دیگه شماها چه میدونید سوار شدن به یک ماشین چینی چه افتضاحیه نمی دونید.تو کل دنیا با پول این اس پنجی که ما اینجا بهش میدیم بهترین ماشینارو میخرن حمایت مفت و بیجا از خودروسازای ایرانی و افزایش نجومی قیمت خودروهای وارداتی باعث همه ی این گند کاریاست و که نتیجش میشه افتخار یک ایرانی به سوار شدن ماشین چینی.ماشین های امریکایی رو به علت مصرف بالا واردتشونو قطع کردن انگاری همه ی ماشینای امریکایی پر مصرفند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا