مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

کولئوس دیزل، محصول جدید رنو!

طبق خبرهای منتشر شده از شرکت رنو، قرار است در آینده‌­ای نزدیک کولئوس با سیستم سوخت جدید به بازار عرضه شود.

این برند فرانسوی برای تکمیل خط تولید کولئوس، یک موتور دیزلی جدید را برای شاسی‌­بلند سایز متوسط خود ارائه داده تا مشتریان این خودرو حق انتخاب بیشتری را پیش روی خود داشته باشند.

موتور “کولئوس بنزینی” یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر است که توان تولیدی آن 126 کیلووات و گشتاور تولیدی آن 226 نیوتون-متر، در ازای مصرف سوخت 8.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است. اما “کولئوس دیزلی جدید” به یک موتور دیزل 2 لیتری توربوشارژ مجهز خواهد شد که دارای 130 کیلووات قدرت و 380 نیوتون-متر گشتاور در ازای مصرف سوخت 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است. که علیرغم مصرف سوخت پایین‌­تر قدرت و گشتاور بیشتری را تولید می­‌کند. پیشرانه دیزلی مذکور به یک گیربکس اتوماتیک CVT (سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته) متصل شده است که از قابلیت چهارچرخ متحرک پشتیبانی می­‌کند.

انواع مدل‌های بنزینی کولئوس از 29990 تا 43490 دلار قیمت دارند که حالا با معرفی کولئوس دیزلی این خودرو به پرچمدار و گل سرسبد این رنج قیمت تبدیل خواهد شد. قیمت خام مدل دیزل این خودرو (بدون احتساب هزینه‌­های مازاد برای ثبت نام، تحویل و بیمه و…) 46990 دلار تعیین شده است که پیش­‌بینی می‌­شود با در نظر گرفتن هزینه‌­های جانبی قیمت این خودرو به بیش از 50000 دلار خواهد رسید.

مدل دیزلی این خودرو دارای یک تیپ است و از نظر امکانات و آپشن­‌های موجود، هم­‌تراز با بهترین تیپ مدل بنزینی این خودرو باشد.

کولئوس دیزل به صورت استاندارد به تکنولوژی LED هدلایت اتوماتیک، اتوپارک، درب برقی صندوق عقب، سقف پانوراما، 12 بلندگوی استریو با مارک بوز (Bose)، روکش صندلی­‌های چرمی و تهویه مطبوع صندلی­‌های ردیف جلو مجهز است.

علاوه بر موارد یاد شده رنو در این خودرو از انواع و اقسام آپشن­‌ها و تجهیزات ایمنی روز دنیا نیز بهره برده است که مهمترین آن­ها عبارتند از: سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار دهنده برخورد.

طبق اطلاعات دریافتی، فروش رنو کولئوس دیزلی جدید اواخر شهریور ماه آغاز خواهد شد. با توجه به روال معمول واردات خودروهای خارجی در کشور ما بعید است که این خودروی دیزلی زیبا برای فروش در ایران عرضه شود.

کیوان شهبازی

عاشق دنیای خودرو و تکنولوژی و هرچیزی که مربوط به این دو می‌شه هستم و از مرداد ماه امسال به تیم چرخان پیوستم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. دوست عزیز مطلب جهت اطلاع رسانی قرار داده شده و فقط مربوط به ایران نیست. این دلیل نمیشه که چون وارد نمیشه ما هم بهش نپردازیم. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا