مکمل بنزین
گوناگونخبر

برنامه پورشه برای موتورهای جدیدش!

با رشد روزافزون خطوط تولید خودروهای پیشرفته در سراسر جهان، می‌توان تضمین نمود که در هر دقیقه، مهندسین پاورترین کمپانی پورشه در حال کار بر روی موتورهای جدید مورد نیاز برای خودروهای خود هستند. لذا پروژه تولید موتورهای جدید تا حد زیادی منافع کمپانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنا بر گزارش Auto Motor und Sport که به نقل از Motor1.com ارائه شده است، پورشه در حال کار بر روی موتوری با عملکرد بسیار بالا است. اما این گزارش چیزی در مورد مشخصات این موتور و هدف از ساخت آن بیان نکرده است. هرچند، مهندسینی که بر روی تولید آن کار می‌کنند می‌توانند به ما سرنخ‌هایی را ارائه دهند.

برنامه پورشه برای موتور جدیدش

ظاهرا این موتور فوق پیشرفته اسرار آمیز، توسط همان مهندسینی ساخته می‌شود که بر روی برنامه  LMP1  پورشه کار می‌کردند و این کمپانی تولیدکننده خودرو به تازگی کار بروی ان را متوقف نموده است. مایکل استینر، مدیر تحقیق و توسعه کمپانی پورشه، در این‌باره شنیدنی است: ما نیز مانند سایر تولیدکنندگان خودرو، پس از دعوت FIA، به بحث در مورد واحدهای تولید توان فرمول یک در اینده پرداختیم. هر چند در حال حاضر تیم ما در Weissach  بر روی موتور F1 کار نمی‌کند و فعلا در حال تولید موتور فوق‌العاده قویتری با عملکرد بالاتر است. اما ما هنوز تصمیم نگرفته ایم که با این موتور قدرتمند چه کنیم.”

برنامه پورشه برای موتور جدیدش

این اولین تاییدیه‌ای است که پس از سال‌ها شایعاتی مبنی بر برنامه‌ریزی گروه فولکس واگن، برای مسابقات فرمول یک را تایید می‌کند و خبر از شرکت کمپانی پورشه  در مسابقات اتومبیل‌رانی پریکس گرند می‌دهد. بنا بر این گزارش، کمپانی استون مارتین و شرکت خودروسازی کازوورث نیز در جلسات استراتژی پاورترین شرکت خواهند نمود و با توجه به اطلاعات به دست امده، می‌توان گفت که کمپانی‌های دیگری نیز در این جلسات حضور دارند. مخصوصا که کمپانی‌هایی نظیر فورد، بی ام و و PSA، اخیرا موتورهای جدیدی را برای مسابقات فرمول 1 عرضه نموده‌اند. هرچند در حال حاضر دست نگه داشته اند ولی کمپانی‌هایی نظیر هیوندا، جنرال موتورز و مزدا هرگز همچنان پیگیرانه فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند .در واقع این خودروسازان ، تمایلی ندارند که بازارهای داخلی خود را به خاطر این موضوع برهم زده و دچار التهاب کنند. ولی در نهایت می‌توان گفت که پورشه می‌تواند در راستای تولید موتور F1 کار کند و در آخر برنامه موتور خود را به سمت دیگری به نظیر یک جانشین برای اسپایدر 918 هدایت نماید؛ چراکه مدل کاررا جی تی نیز که قبل از مدل اسپایدر تولید شده بر اساس برنامه ناتمام  LMP1 طرح‌ریزی شده بود. اما متاسفانه با توجه به تخصص اعمال شده توسط کمپانی پورشه در گروه VW ، هنوز اشاره‌ای به این موضوع نشده است که این موتور اسرارامیز و مرموز در کجا و بر روی کدام مدل می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد .

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا