مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

ساخت ناوگانی قدرتمند از 100 خودرو خودران توسط اینتل

شرکت اینتل، بعد از ساخت هواپیماهای بدون سرنشین، شبیه­‌سازهای دنیای واقعی و لوازم ورزشی هوشمند، این­‌بار دست به انجام کارها و ابتکارات بزرگ در زمینه‌ اتوماسیون خودروها زده است.

این شرکت سازنده سخت­‌افزار کامپیوتر، اخیراً با خرید یک شرکت فعال در زمینه توسعه تکنولوژی­‌های خودروهای خودران، به ارزش 15 میلیارد دلار، علاقه خود به فعالیت در زمینه خودروهای بدون‌­راننده را  به عموم مردم نشان داده است. طبق اخبار منتشرشده مشخص شده است که اینتل قصد دارد ناوگانی عظیم از خودروهای خودران را تا پایان سال تست کند.

با توجه به سابقه و تجربه بالای شرکت مذکور، اینتل امیدوار است تا تخصص این کارخانه در زمینه­‌ تکنولوژی خودروسازی را با تخصص خود در حوزه کامپیوتر، هوش‌ مصنوعی و تجهیزات سخت افزاری یادگیری و نقشه برداری را باهم درآمیزد. با افزایش روز افزون تعداد نمونه‌‌های اولیه ساخته شده توسط این شرکت و انجام تست­‌های مختلف اینتل توقع دارد که بتواند تا سال 2020، برای توسعه و تکمیل اطلاعات مورد نیاز برای ساخت این خودروها، روزانه 4 گیگابایت اطلاعات جدید تولید کند.

اینتل به همراه شرکت زیرمجموعه جدیدش، قصد دارد تا خودرویی کامل بر پایه‌ فضای ابری بسازد­؛ نوعی تکنولوژی یک­پارچه که خودروها در آن بتوانند در فضای ابری و مجازی با یکدیگر و همچنین با اطلاعات ذخیره شده­ در این فضای ابری ارتباط برقرار کنند.

اینتل با قدم نهادن در این عرصه قصد دارد تا تکنولوژی های ناوگان خودروهای مذکور را به طور عملی آزمایش کند (این آزمایش ها امسال از ایالات متحده و اروپا آغاز خواهد شد) که در مجموع این تست‌ها، تعداد خودروهای آزمایش شده به بیش از 100 خودرو خواهد رسید. این خودروها در سطح چهارم از سطوح اتوماسیون خودروها  قرار خواهند داشت، که سطح بالایی از اتوماسیون است و فقط خودروهای سطح پنجم هستند که‌در آینده از این خودرو­ها پیشرفته­‌تر خواهند بود.

به­‌گفته معاون ارشد شرکت اینتل: «ساخت خودرو­ها و تست آن­ها در شرایط واقعی دریافت بازخوردهای سریعی را در پی دارد و باعث سرعت بخشیدن به ارائه تکنولوژی­‌ها­ و حل مشکلات مربوط به خودروهای خودران می­شود.»

به نظر وی تنوع جغرافیایی محل‌های انجام تست مسئله‌­ بسیار مهمی است چرا که مناطق مختلف دارای سبک رانندگی متنوع و شرایط راه‌­ها و علائم راهنمایی­ و­ رانندگی مختلفی هستند. هدف شرکت اینتل ساخت خودروهایی است که قابلیت استفاده در تمام دنیا را داشته باشند، که این به معنی تست و بررسی نمونه­‌های اولیه این شرکت در نقاط مختلف دنیاست.

پیش­‌بینی می­‌شود با رشد روزافزون اتوماسیون خودروها و ورود اینتل به این عرصه، این شرکت نقشی کلیدی در آینده بازی خواهد کرد.

کیوان شهبازی

عاشق دنیای خودرو و تکنولوژی و هرچیزی که مربوط به این دو می‌شه هستم و از مرداد ماه امسال به تیم چرخان پیوستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا