مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

دانگ فنگ اس 30 (S30) این بار در قالب تاکسی هوشمند!

چند روز پیش سی و دومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسی‌های شهری کشور در هتل المپیک برگزار شد. در طی این مراسم گروه صنعتی ایران خودرو از تاکسی هوشمند چینی از کارخانه دانگ فنگ اس 30 (S30) رونمایی کرد. قرار است این خودروی سدان در کشور تنها به صورت تاکسی دیده خواهد شد.

در طی این مراسم سرپرست اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور «مرتضی ضامنی» از نوسازی ۵۳ هزار و ۲۹۹ دستگاه تاکسی شهری در طی یک سال و نیم پیش خبر داد که تنها دو مدل پژو 405 و سمند برای نوسازی استفاده شده است ولی تنوعی در مدل خودروها به چشم نمی‌آید. اما به نظر می‌رسد که مسئولان هم به فکر تغییر و تحولی در مدل‌های تاکسی افتاده‌اند. چندی پیش گروه سایپا خودرو آریو را به عنوان سایپا به تاکسیرانی پیشنهاد کرده بود که با تفاهم‌نامه‌ای این خودرو به ناوگان تاکسیرانی کشور اضافه شد و حالا ایران خودرو دانگ فنگ اس 30 را به عنوان خودروی پیشنهادی به تاکسیرانی معرفی کرده است. بنا به گزارش خبرگزاریها خودروی سدان اس 30 مجهز به تاکسیمتر، GPS، سرویس اعزام خودکار به مقصد و دریافت کرایه با استفاده از کارت شهروندی است.

کارت شهروندی توسط بانک شهر به شهروندان ایرانی داده خواهد شد که ترکیبی از کارت شتاب و کارت هوشمند مبتنی بر فن آوری City Pay است که با داشتن آن احتیاجی به حمل پول نقد نخواهید داشت و می‌توانید از این کارت در شبکه حمل و نقل کشور و دیگر پایگاه‌ها استفاده کنید. از دیگر قابلیت‌های این تاکسی هوشمند سیستم محاسبه مصرف و مدیریت سوخت، ارائه سرویس اینترنت رایگان به مسافران و سیستم عیب یابی از راه دور نیز است. نظر شما درباره اس 30 تاکسی هوشمند چیست؟

لازم به ذکر است که اکثر سایت های خبری، این خودرو را تحت عنوان h30 ذکر کرده اند که به نظر می‌رسد اینطور نباشد. خودروی مد نظر S30 بوده که نسخه سدان H30 Cross است و از همان پلتفرم بهره می‌برد. این موضوع کاملا با دقت بر روی نوشته درب صندوق عقب این خودرو مشخص است.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا