مکمل بنزین
گوناگونخبر

19 آگوست، رونمایی از ابرخودرو 12 سیلندر اوکویاما، طراح فراری انزو!

کن اوکویاما، طراح زبده فراری انزو، قصد دارد جدیدترین محصول شرکتش را در هفته خودرو مونتری و در Concorso Italiano رونمایی کند. نام این خودرو “کد صفر” (Kode 0) است. این خودرو به‌­همراه محصول سال گذشته این کمپانی خصوصی یعنی “کد 57” (Kode 57) در 19 آگوست و در یک همایش خودروی بسیار مجلل برای اولین‌بار به عموم معرفی خواهد شد.

  

“کد صفر” دارای یک موتور میانی 12 سیلندر و همچنین بدنه و شاسی یک‌پارچه این خودرو از جنس فیبرکربن خواهد بود. همان­‌طور که انتظار می‌رفت تصویر تبلیغاتی منتشر شده این محصول شامل یک بخش کوچک و اجمالی از بدنه آن است و جزئیات زیادی از این خودرو منتشر نشده است. طبق این تصاویر خودرو مورد نظر در قسمت جلو دارای نوک تیز و رو به پایین است و در زیر آن نیز یک بال متصل شده است. بال عقب خودرو دارای یک پشت­‌بند است که به سقف خودرو متصل شده و مجموعه­‌ای از شیار­ها در مقابل قسمت رایاتور قرار دارد. این تصاویر همه را کنجکاو می‌­کند تا تصاویر بیشتری از این خودرو زیبا ببینند اما هنوز هیچ تصویر دیگری از این خودرو منتشر نشده است.

اوکویاما درباره­‌  این مدل اطلاعات زیادی را بروز نداده است. اما طبق خلاصه‌معرفی منتشر شده از این خودرو می­‌توان گفت: این خوردو خودرویی است که پیشرفتگی، سادگی و بی‌‌کرانی طراحی بدنه را در کار بهترین طراح بدنه ژاپن یعنی کن اوکویاما، جلوه‌گر می‌کند.

اوکویاما قبل از کارکردن بر روی این محصول، برای شرکت بدنه سازی و طراحی خودرو “پینین‌­فارینا” کار کرده و خودروهایی مانند مازراتی کواتروپورته و فراری P4/5 را طراحی کرده است. همچنین در سال 2016 و در همایش Quail که یک همایش موتور­اسپورت در مونتری است، خودرو “کد 57” را معرفی کرده است. “کد 57” یک خودرو مدرن است که بر پایه خودروهای اسپیدستر کلاسیک توسعه یافته است و سقفی ندارد و کروک است. همچنین شیشه های خودرو در دور تا دور خودرو گسترش پیدا کرده‌اند و پشت هر صندلی آن درپوش‌های قسمت پشتی و موتور قرار دارد. تصاویر “کد 57” را مشاهده می‌کنید:

موتور استاندار این خودرو، یک موتور 12 سیلندر 6 لیتری است که توان خروجی 611 اسب بخار (449 کیلووات) و همچنین گشتاور 448 پوند-فوت (607 نیوتون-متر) را تولید می‌کند. این خودرو سال گذشته توسط فلوید می‌ودر بوکسور معروف آمریکایی خریداری شده است.

علاوه بر پیشرانه مذکور شرکت اوکویاما نسخه دیگر از این موتور را نیز ارائه می‌دهد که توسط نوویتک تقویت شده است، این موتور دارای توان خروجی 692 اسب بخار (516 کیلووات) و گشتاور 473 پوند-فوت (641 نیوتون-متر) است که به یک گیربکس نیمه اتوماتیک 6 سرعته متصل شده است که قدرت تولیدی این پیشرانه را به چرخ‌های عقبی خودرو انتقال می‌­دهد.

اما همه این‌ها فقط یک پیش‌­نمایش برای رویارویی با خودروی جدید اوکویاماست؛ نمایش اصلی در راه است؛ همگان بی­‌صبرانه منتظر رونمایی از ابرخودرو “کد صفر” هستند.

کیوان شهبازی

عاشق دنیای خودرو و تکنولوژی و هرچیزی که مربوط به این دو می‌شه هستم و از مرداد ماه امسال به تیم چرخان پیوستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا