Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

گیربکس دستی جدید تویوتا خودکار به دنده خلاص می‌رود!

بسیاری از رانندگان امروزی در شهرهای شلوغ و پر از ترافیک از دنده عوض کردن خسته می‌شوند و ترجیح می‌دهند  با خودروهایی رانندگی کنند که مجهز به گیربکس اتوماتیک باشند. از سوی دیگر رانندگان جوان در کشورهای پیشرفته دیگر پشت رل‌هایی می‌نشینند که مجهز به سیستم ABS، گیربکس اتوماتیک و مانیتورهای تشخیص نقاط کور هستند و خیلی راحت و سریع را رانندگی را یاد می‌گیرند ولی هنوز بعضی از کارشناسان خودرو معتقدند که گیربکس‌های دستی جایگاه مهمی در صنعت خودروسازی دارد؛

برای مثال به تازگی خبرهایی درباره گیربکس دستی جدید تویوتا داغ شده است.

دی ماه سال پیش مسئولان ژاپنی تویوتا در دفتر حق ثبت اختراع آمریکا سیستم گیربکس دستی جدیدشان را به ثبت رساندند. همه ما می‌دانیم که تنها با خلاص کردن دنده و گذاشتن پا روی کلاج و رانندگی کردن در سرازیری‌ها می‌توان سوخت کمتری مصرف کرد. این گیربکس دستی جدید هم به رانندگان کمک می‌کند که به صورت خودکار در مواقع ایستادن پشت چراغ قرمز یا مسیرهایی با شیب رو به پایین دنده خلاص شود.

البته در این پتنت توضیحی داده نشده که آیا این گیربکس دقیقا به چه صورت کار می‌کند ولی به طور کلی اگر راننده با دنده ۴ در حال رانندگی است و به یکباره می‌خواهد به دنده ۱ برود، این گیربکس این کار را به راننده اجازه نمی‌دهد ولی به صورت خودکار به راننده کمک می‌کند که دنده خلاص شود.

به نظر می‌رسد این گیربکس دستی برای افراد تازه گواهینامه بتواند کمک بزرگی باشد و سوخت بسیاری را برای مالکان خودرو ذخیره می‌کند ولی بسیاری معتقدند که تویوتا زیاد روی این اختراع پافشاری و سرمایه‌گذاری نخواهد کرد؛ چرا که این روزها بیشتر تکنولوژیها روی گیربکس‌های اتوماتیک زوم کرده‌اند ولی ما خوشحالیم که حداقل تویوتا می‌تواند رنگ و بوی جدیدی به گیربکس‌های دستی بدهد و این بخش را زنده نگه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.