مکمل بنزین
گوناگونخبر

BMW M5 2018 با سیستم AWD وقدرت 600hp، رسماً رونمایی شد!

بی‌ام‌و M5 2018  پیش از نمایشگاه خودرو فرانکفورت، به صورت رسمی رونمایی شد.

این خودرو به یک موتور 4.4 لیتری توربو توئین مجهز شده است. این موتور 8 سیلندر توانایی تولید 600 اسب بخار نیرو و 750 نیوتون-متر گشتاور را داراست. این خودرو از یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته و سیستم چهارچرخ متحرک اتوماتیک (AWD) بهره می‌برد و قادر است در 3.4 ثانیه سرعتش را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت و در 11.1 ثانیه نیز سرعتش را از صفر به 200 کیلومتر بر ساعت برساند. مدل استاندارد این خودرو دارای حداکثر سرعت محدود شده 250 کیلومتر بر ساعت است که در صورت مجهز شدن به پکیج رانندگی M حداکثر سرعت خودرو تا 305 کیلومتر بر ساعت می‌تواند افزایش یابد. (لازم به توضیح است که M پسوند مربوط به بسته عملکردی تقویت شده خودروهای بی‌ام‌و است.)

بزرگترین تغییر حاصله، اضافه شدن بسته M xDrive است. بی‌ام‌و ادعا می‌کند این سیستم مهیج‌ترین سیستم چهار چرخ متحرکی خواهد بود که تا به امروز در بخش خودروهای با توان عملکردی بالا استفاده شده است. این سیستم به یک دیفرانسیل فعال M متصل شده است که مجموعه تنظیمات مختلفی را ارائه می‌دهد که یکی از آنها تبدیل خودرو به سیستم دیفرانسیل عقب سنتی است که قابلیت‌های اسپورت خودرو را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. (xDrive همان سیستم چهارچرخ متحرک این شرکت است که علاوه بر تقسیم نیرو به دو دیفرانسیل، نیروی هر دیفرانسیل را نیز به صورت فعال و متناسب بین چرخ‌ها توزیع می‌کند)

در طراحی قسمت جلو M5، این خودرو با حالت سپر تهاجمی خود با ورودی هوای بزرگ و زاویه دارش چهره‌ای خاص به خود گرفته است. از ویژگی‌های دیگر می‌توان به آینه‌های کاملاً آیرودینامیک، کاپوت آلومینیومی عضلانی و سقف پلاستیکی مسلح به فیبر کربن (CFRP)، دارا بودن 4 اگزوز اسپورت تخلیه دود و همچنین دیفیوزر عقب یک پارچه با سپر اشاره کرد.

M5 به‌ طور استاندارد دارای رینگ‌های 19 اینچی خاص بسته‌ M است. این خودرو دارای سیستم ترمزگیری با عملکرد بسیار خوب با کالیپر ترمزهای 6 پیستونه در ترمزهای جلو و کالیپر تک پیستونه در ترمزهای عقب است. مشتریان همچنین می‌توانند چرخ‌های 20 اینچی و ترمز‌های سرامیکی کربنی را هم سفارش دهند. که وزن وزن کمتری هم دارند.

کابین خودرو به غربیلک فرمان اسپورت M مجهز شده، صندلی‌ها از جنس چرم و تریم خودرو از جنس آلومینیوم منحصر به فردی است. آپشن‌های مختلفی همانند صندلی‌های جدید چندکاره M در دسترس هستند که ظاهری زیبا داشته و تکیه‌گاه جانبی مناسبی را هم برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

اگرچه برخی نگران افزایش وزن خودرو به واسطه استفاده از سیستم AWD هستند اما بی‌ام‌و با افتخار اعلام کرده که این خودرو با وزن حدوداً 1885 کیلوگرم روانه بازار خواهد شد که به نسبت توان خودرو و همچنین خودرو‌های درحال تولید دارای وزن کمی است.

این خودرو از ماه سپتامبر به فروش گذاشته خواهد شد و قیمت پایه‌اش در کشور آلمان 117900 یورو خواهد بود.

مشتریانی که زودتر اقدام به خرید کنند می‌توانند اولین نسخه‌های این خودرو را با رنگ قرمز یخی متالیک به همراه تزئینات دودی و مشکی شیشه‌ای و همینطور رینگ‌های 20 اینچی با آلیاژ سبک را هم به صورت آپشن‌های اضافی سفارش دهند، سری مذکور دارای پلاک منحصر به فرد شماره‌ گذاری شده هستند.

از این خودرو فقط 400 عدد ساخته خواهد شد که نمونه‌های اولیه 19500 یورو گرانتر هستند.

کیوان شهبازی

عاشق دنیای خودرو و تکنولوژی و هرچیزی که مربوط به این دو می‌شه هستم و از مرداد ماه امسال به تیم چرخان پیوستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا